Jump to content


Photo

Giant Czy Trek?

Tcr SLR vs Domane 2

18 replies to this topic

#1 Bagno

Bagno
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 June 2014 - 22:40

Cześć,

Chciałbym kupić szosę. Który z niżej wymienionych jest lepszy konstrukcyjnie itp?
Czy ramy Giant są dobre? Ma lepszy osprzęt od treka a jest tańszy.
Trek się chwali na stronie różnymi fajnymi rozwiązaniami ale czy nie jest to tylko marketing?

1. http://www.giant-bic...73860/#geometry

2. http://www.trekbikes...es/domane_2_0/#

Będę wdzięczny za pomoc.

#2 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 14 June 2014 - 23:20

Domane: na długie trasy i często nierówne nawierzchnie. Popatrz na czym teraz jedzie większość zawodników RAAM ;)

Jak już Domane to trzeba by pójść na maxa czyli w karbon :)

 

Moim zdaniem: szukaj dalej, za mało jeszcze przejrzałeś ofert innych firm w podobnej cenie. Porównaj osprzęt itp.

 

Niewiele więcej koszują Gianty TCR na karbonie, moim zdaniem są bardziej komfortowe od Treka Madone na karbonie (mam wersje 4.5). Jeśli teraz Cię nie stać na taki model to spokojnie poczekaj do zimy by takiego Gianta TCR na karbonie po niższej cenie ustrzelić. Moim zdaniem warto poczekać te kilka mc-y. 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 15 June 2014 - 08:51

Jak już domane to niekoniecznie musi być w pełnym karbonie - widelec jest taki sam jak np w serii 4 a rama ma łącznik taki jak karbonowe - i to on odpowiada głównie za amortyzację.



#4 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 88 posts

Posted 15 June 2014 - 10:43

Witam

 

Mam dokładnie tego samego Gianta z linku.Zrobiłem dopiero 1000 km,ale mogę Ci z czystym sumieniem polecić.W niedzielę tydzień,temu brałem udział w wyścigu Kryterium w Nowym Sączu i rower spisał się znakomicie.Komfort czyli to czego obawiałem się  najbardziej,rewelacja przyznam szczerze,że aż nie chce schodzić się z roweru.Też długo szukałem i wybierałem i nie żałuję ani trochę.Rower z pedałami w rozmiarze M waży 8,3 kg co wydaje mi się jest wynikiem bardzo dobrym.Nawet na siłę nie znajduję żadnego minusa,jedyne co to byłem raz na regulacji ale to normalne przy nowym rowerze.Jakość wykonania również oceniam bardzo wysoko,dostałem już kilka razy kamieniem w ramę i szczegółowo oglądając nie ma nawet śladu a więc powłoka lakiernicza również jest rewelacyjna.Polecam bardzo ten rower,o Treku się nie wypowiem bo pojęcia nie mam ;)

 

Maciek



#5 Bagno

Bagno
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 June 2014 - 12:11

Hej,

 

No też myślę o wersji M jeśli idzie o Gianta. Ogólnie to zastanawiam się jeszcze nad tym karbonem - widzę opinie, że albo stal albo karbon..

 

Z drugiej strony karbonu nie zapakuje na bagażnik dachowy ale to mały pikuś ogólnie. Teraz mam klasyka na stali i jeździ się bardzo fajnie, czy na alu będzie pogorszenie? Ile takie alu ramy wytrzymują przebiegu, jaki jest ich cycle life?

 

Czy ramy Treka są w czymś wybitne jeśli chodzi o konstrukcje, rozwiązania vs Giant vs inni producenci?

Który z tych dwóch byście wybrali gdyby zawęzić pole wyboru do nich tylko?

 

Co sądzicie o marce Lapierre:

http://www.pmrider.p...-rower-lapierre

 

lub Focus:

http://allegro.pl/ka...4300754456.html

 

 

Pozdr.



#6 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 15 June 2014 - 13:52

A to niby czemu nie zapakujesz? Za to kasę pomyśl o tcr comp2. A roz. M jest w Katowicach w intersporcie.

#7 orłoś

orłoś
  • Użytkownik
  • 15 posts
  • SkądŁódź/Miechów

Posted 15 June 2014 - 15:57

Ja swoim autem wożę na dachu karbonowy rower i nic się nie dzieje, co prawda jest to mocowanie za widelec ale nie ma z tym żadnego problemu. 2 lata często tak woziłem rower z alu ramą i karbonowym widelcem i było ok.

 



#8 Bagno

Bagno
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 June 2014 - 17:09

Mam uchwyt thule i facet przy kupnie mówił że nie do karbonowych ram. Na logikę ma rację.

Wróćmy do rowerów. Może ktoś się jeszcze wypowie co do powyższych, czterech już propozycji.
Co do tcr composite 2 rownież biorę pod uwagę.

#9 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 posts

Posted 15 June 2014 - 17:44

Ja mam TCR Composite 2.

Przeczytaj sobie mój wątek. Pod względem egzekwowania gwarancji Giant jest beznadziejny.

http://szosa.org/top...mposite-2-2014/

 

Póki co na 5 tygodni posiadania 4 spędził w serwisie.



#10 Bagno

Bagno
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 June 2014 - 17:56

Czytałem. Jednak jeden przypadek nie świadczy o całości. Może miałeś pecha, trudno powiedzieć. Mierzyłem M/L i jak dla mnie za długi (mam 183cm wzrostu).
Ten Focus mnie jeszcze zaciekawił ale nikt nic nie pisze, ani o Lapierre..

#11 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 posts

Posted 15 June 2014 - 18:00

Wiem, że miałem pecha ale chodzi mi o fakt podejścia (i czasu) przez Gianta w przypadku ew. reklamacji.

Ja mam 182 cm i uważam, że mógłbym mieć większy niż ML.



#12 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2,692 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 June 2014 - 11:53

zastanawialem sie miedzy trekiem i giantem, i przewazyla jakosc realizacji gwarancji, giant niestety za dobrej opinii w tym wzgledzie nie ma :(



#13 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 26 June 2014 - 22:07

A rose brałeś pod uwagę?

#14 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 27 June 2014 - 07:39

Bierz ten, na który cię stać i który ci się podoba, oba są świetne i podobnej klasy. Od czytania forum tylko się głupieje, tu masa "profesjonalistów" tylko powtarza obiegowe opinie i udaje, że czuje różnicę między karbonem a aluminium czy między pedałami szosowymi a MTB...



#15 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 27 June 2014 - 07:56

Tego czy to obiegowa opinia czy własna nie jesteś w stanie powiedzieć, tak jak nie wiesz czy ktoś takie różnice czuje czy nie. Ja w większości nie czuję, co nie znaczy że tak nie jest. I to nie musi wynikać z braku doświadczenia i wielokrotnego porównania, ot zwyczajnie z mniejszej wrażliwości na takie detale.



#16 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 27 June 2014 - 10:10

Jełśli ktoś pyta o takie rzeczy, to znaczy że nie poczuje, więc doradzanie mu, że coś tam jest sztywniejsze a coś nie to tylko i wyłącznie pompowanie swojego ego. Zdecydowana większość z użytkowników forum to leszcze, którzy kupili drogie rowery a więcej czasu spędzają na forum niż jeżdżąc. I brandzlują się pisząc bzdury, jak to o 200g lżejsze koło pozowoliło im uzyskać lepszy wynik.

 

Jak już kiedyś wspominałem - ja wolę opinie znajomych, którzy jeżdżą bardzo dużo, oni i ich znajomi o tym forum słyszeli tylko ode mnie i mają niezła zabawę kiedym im cytuję co lepsze kawałki. Uzmysłówcie sobie, że tu się udziela niewielki odsetek ludzi jeżdżących na szosówkach...


  • Wupe likes this

#17 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2,692 posts
  • SkądWarszawa

Posted 27 June 2014 - 14:36

Bans, i tak jest 100x lepiej niz na fr

#18 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 30 June 2014 - 11:34

fr = "forumrowerowe"? Czasem mnie tam google skieruje, he... uciekam aż się kurzy.



#19 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 posts
  • SkądSilesia

Posted 02 July 2014 - 08:14

Transportem na dachu bym sie nie przejmowal. Potrzebujesz tylko uchwyt do ktorego zapinasz rower bez przedniego kola za widelki. Taka zmiana to nie bankructwo. Powiem tak jak inni, szukaj karbonu. Komfort na Giancie z wegla jest zaskakujaco dobry.


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km




Reply to this topic