Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przerzutka Tylna - Problem Z Regulacją


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 czerwiec 2014 - 07:38

Witam

 

Otóż mam problem z wyregulowaniem przerzutki tylnej, kłopot polega na tym że przy zrzucaniu z miękkich na twarde przełożenia przy jednym kliku potrafi mi zejść o 4 przełożenia w dół, zakresy przerzutki ustawione mam prawidłowo, naciąg linki również (gdy jest naciągnięta maksymalnie to nie wchodzi mi najtwardsze przełożenie więc poluzowałem do momentu gdy wskoczyło a mimo to problem nadal występuje)

 

zaczynam podejrzewać że być może w pancerzu lub na ślizgu pod suportem powstaje jakiś opór który powoduje że linka na nim się zatrzymuje i potem po jednym kliku manetki całe napięcie linki redukuje się i zrzuca od razu kilka przełożeń w dół. 

 

linki i pancerze zakładałem jakoś pod koniec grudnia chociaż jazdy w niesprzyjających warunkach nie unikam mimo wszystko wydaje mi się że to chyba zbyt krótki okres.

 

Jeśli ktoś miał podobny problem lub potrafi coś doradzić będę wówczas niezmiernie wdzięczny :D

 

Z góry dzięki za pomoc

 

dodam tylko że przerzutka tył i manetki to Campa Centaur 10s (power shift obecnie dostępne w sprzedaży)



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 czerwiec 2014 - 07:58

zmienić cały pancerz i linkę i ślizg na nowy, potem zobaczymy

standardowe postępowanie w takich sytuacjach



#3 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 22 czerwiec 2014 - 08:16

Sprawdź hak na początek, czy masz prosto. Od tego trzeba zacząć. Nie wywróciłeś się?



#4 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 czerwiec 2014 - 08:33

zaliczyłem szpachla ale to było w styczniu, do tego poleciałem na lewy bok i przerzutka z manetką była nietknięta, w takim razie biorę się za wymianę, jeszcze jakbyście mogli poradzić jakieś dobre linki i pancerze do przerzutek Campy ale coś tańszego niż oryginalny zestaw :) dodam tylko że główka linki przerzutkowej w Campie jest mniejsza niż w shimano i sram :D 



#5 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 22 czerwiec 2014 - 08:51

to nie pancerz ani linka. Musiałyby być z gumy, żeby się naciągały i nagle przeskoczyły cztery biegi.



#6 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 czerwiec 2014 - 08:58

hak sprawdziłem i wygląda na prosty, jeszcze podejrzewam manetkę że może coś tam nie trybi, czasem jak jadę występuje takie zjawisko na prawej manetce że wewnętrzny przycisk od zrzucania na twardsze biegi reaguje dosłownie na muśnięcie go i wtedy wyczuwam trzy szybkie kliki i zrzucenie kilku przełożeń w dół na raz



#7 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 22 czerwiec 2014 - 09:05

Bez specjalnego przymiaru nie sprawdzisz haka. Na oko się nie da. Jak się stało, że zaczęło szwankować? Z niczego? wymieniałeś coś? rozregulowałeś i teraz problem, żeby dostroić?



#8 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 czerwiec 2014 - 09:37

nic nie wymieniałem, po prostu zaczęło się to dziać na początku bardzo sporadycznie teraz za każdym razem, jeśli chodzi o regulację od czasu do czasu jak czułem że przerzutka nie pracuje idealnie to lekko luzowałem i naciągałem linkę w zależności od tego kiedy nie pracowała idealnie (wrzucanie, redukcja biegów). przeczyściłem ślizg ale nic specjalnie to nie dało. Coraz bardziej zaczynam nabierać przekonania że być może to manetka jest winna ale pewności nie mam. :-/ 

 

z zabiegów które robiłem na rowerze mogę dodać podniesienie klamkomanetek na kierownicy co teoretycznie skraca odległość między manetką a przerzutką, wymiana owijki może źle nawinąłem i jakoś pancerz się napina i luzuje ?  :)  



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 22 czerwiec 2014 - 09:56

Na poczatek zdecydowanie to, co pisze Ci Wiktor. Wymiana pancerzy i linek, ślizg też nie zawadzi jak stary.  pozdr



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 czerwiec 2014 - 10:02

Przeskok o 4 biegi naraz wskazuje na problem z manetką.

Sprawdź, czy mechanizm w manetce nie jest zabrudzony - manetki Campy są rozbieralne, więc możesz swobodnie rozłożyć ją na części pierwsze, przeczyścić i sprawdzić, czy zęby oraz zapadka są całe i czyste. Na koniec posmaruj wszystko lekkim olejem, najlepiej silikonowym (dość drogim, ale idealnym do takich zastosowań, bo niemal nie łapie brudu) i daj znać, czy to pomogło.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 czerwiec 2014 - 10:42

mam nadzieję że później złożę manetkę w całość :D obawiam się jedynie sprężynki która tam występuje bo słyszałem że ciężko się ja montuje 



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 czerwiec 2014 - 10:45

W takim razie może uda Ci się zajrzeć do wnętrza przez otwór w okolicach wyjścia dźwigni z obudowy?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 czerwiec 2014 - 13:09

Jeśli jest to manetka Centaur z mechanizmem Power Shift, to na 99,999999 % jest to wina zużycia plastikowego ząbka od spodu bocznego guzika i częściowo także plastikowej zębatki, na którą nawija się linka przerzutki. Samo czyszczenie i smarowanie nic tu juz nie pomoże. Opisywałem ten problem już kilkakrotnie na Forum na przykładzie swoich Mirage, a także udostępnionych przez pewnego kolegę Centaurów (chyba właśnie takich, jak Twoje, jeśli dobrze pamiętam).

Nie będę tu ponownie wszystkiego opisywał, ale przypomnę, że jest możliwa regeneracja mechanizmu domowym sposobem, która w zależności od użytych materiałów i precyzji montażu powinna wydłużyć życie mechanizmu o wiele tysięcy kilometrów.

Podaję linki:

 http://szosa.org/top...-klamkomanetka/

http://szosa.org/top...mki-campagnolo/

Proszę zatem uważnie prześledzić te wątki, w razie czego służę pomocą.



#14 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 czerwiec 2014 - 19:55

Dzięki Marvelo! jutro po treningu biorę się za rozmontowanie manetki, na szybko obejrzałem jej budowę, zastanawia mnie sworzeń który należy wyjąć aby od montować klamkę, nie wiem czy wystarczy go wypchnąć czy może jest to trwale złączone czymś w rodzaju nitu?



#15 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 czerwiec 2014 - 20:43

Sworzeń ten wybija się delikatnie stukając młoteczkiem poprzez jakiś pręt (wybijak). Trzymany jest on nie tyle w korpusie, co poprzez taki pierścień w środku klamki, który go ściska. Trzeba tylko odpowiednio podeprzeć korpus, by uderzenie nie spowodowało pęknięcia.

 

W porównaniu do starszej wersji klamkomanetek, w tych nowszych jest nieco mniej miejsca przy guziku do zrzucania i umieszczenie i umocowanie blaszki jest trudniejsze.

 

Rozbieraj, diagnozuj i działaj!

Pomożemy. 



#16 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 26 czerwiec 2014 - 15:57

Dzięki Marvelo! jutro po treningu biorę się za rozmontowanie manetki, na szybko obejrzałem jej budowę, zastanawia mnie sworzeń który należy wyjąć aby od montować klamkę, nie wiem czy wystarczy go wypchnąć czy może jest to trwale złączone czymś w rodzaju nitu?

I co wykazała rozbiórka?

Udało się rozmontować? 



#17 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2014 - 23:10

Ponawiam pytanie.

Działałeś coś w tej kwestii?





Dodaj odpowiedź