Skocz do zawartości


Zdjęcie

Różnice wynikające z wysokości obręczy?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 luka92

luka92
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 01 sierpień 2009 - 15:29

Jaka jest różnica między wysoką obręczą a niską nie mogłem znaleźć takiego wyttłumaczenia więc chciałbym się dowiedzieć

#2 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 01 sierpień 2009 - 17:48

luka92, Waga, sztywność, aerodynamiczność, wygląd

#3 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 01 sierpień 2009 - 18:34

W tym artykule najdziesz wszystkie odpowiedzi.

#4 luka92

luka92
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 01 sierpień 2009 - 18:34

no dobra ale ja chce dokladniejszego wytlumaczenia ktore jakie ma zalety i jakie wady i do czego jest polecana

#5 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 01 sierpień 2009 - 18:46

wysokie sztywne obręcze stosuje się do bardzo szybkich etapów, zjazdów i jazdy na czas. są sztywniejsze i bardziej stabilne. niskie są dobre do jazdy pod górę i na trudnych technicznie trasach tyle że w praktyce tą różnicę doceniają dopiero zawodowcy choć nie zawsze - ot choćby nasz szmyd który z reguły jeździ na tych samych średniowysokich mavicach.

#6 luka92

luka92
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 01 sierpień 2009 - 19:05

A jest różnica co do wytrzymałości obręczy
A jak z wiatrem lepiej się jeździ na wysokich czy niskich jak jest wiatr

#7 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2009 - 21:00

Na wietrze lepiej jeździ się na niskoprofilówkach - przy bocznych podmuchach wiatru może być nawet niebezpiecznie z wyskimi obręczami.

W zasadzie oczkowana niskoprofilowa obręcz może być wytrzymalsza od jakiegoś 30 mm stożka, a tak nawiasem mówiąc to wyskoprofilowe obręcze, które dają jakiś zysk aerodynamiczny przy jeździe 40 - 50 km/h są wykonane z karbonu i profil od 40mm wzwyż.

#8 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 17 maj 2011 - 08:02

Tutaj bardzo obszerne i pożyteczne informacje na temat głębokości obręczy oraz o szytkach (porównanie różnych kół) http://forums.roadbi...ead.php?t=32909

Wynika z tego że do uniwersalnego zastosowania najlepsza głębokość obręczy to w granicach 40-50 mm (kompromis pomiędzy wagą a właściwościami aerodynamicznymi, poza tym płytsze obręcze lepiej tłumią drgania).

Zastanawiałem się jaką wysokość obręczy wybrać i chyba wezmę 38 mm od Chińczyków za 365 dolców z malowaniem za parę kół (firma Miracle). Mam nadzieję, że to dobry wybór.

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 maj 2011 - 09:14

Robisz zamieszanie w nazewnictwie, - głębsze, płytsze, wysokie, niskie sie zdecyduj bo to różne określenia.

Wysokie-niskie to profil obręczy jego wysokość,

A płytsze, głębsze zazwyczaj to pomiar wewnątrz obręczy do profilu ( opaska ) w środku.

Poza tym piszesz o karbonowych obręczach 40-50 mm bo alu takie obręcze to kabany by były..

Czy niskoprofilowe obrecze tłumią drgania lepeij ?? kwestia wykonania i zaplotu .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 17 maj 2011 - 09:52

Sorry, troszkę namieszałem. Chodzi oczywiście o wysokość obręczy. Ten termin głębokość, to wynik dosłownego tłumaczenia terminów angielskich.
Wg testerów z linku który podałem, zdolność tłumienia drgań zależy również od wysokości obręczy, co dla mnie zdaje się być logiczne.



Dodaj odpowiedź