Różnice wynikające z wysokości obręczy?
Started By
luka92
, 01 sie 2009 15:29
9 odpowiedzi w tym temacie
#3
#5
Napisano 01 sierpień 2009 - 18:46
wysokie sztywne obręcze stosuje się do bardzo szybkich etapów, zjazdów i jazdy na czas. są sztywniejsze i bardziej stabilne. niskie są dobre do jazdy pod górę i na trudnych technicznie trasach tyle że w praktyce tą różnicę doceniają dopiero zawodowcy choć nie zawsze - ot choćby nasz szmyd który z reguły jeździ na tych samych średniowysokich mavicach.
#7 Gosc_Anonymous_*
Napisano 01 sierpień 2009 - 21:00
Na wietrze lepiej jeździ się na niskoprofilówkach - przy bocznych podmuchach wiatru może być nawet niebezpiecznie z wyskimi obręczami.
W zasadzie oczkowana niskoprofilowa obręcz może być wytrzymalsza od jakiegoś 30 mm stożka, a tak nawiasem mówiąc to wyskoprofilowe obręcze, które dają jakiś zysk aerodynamiczny przy jeździe 40 - 50 km/h są wykonane z karbonu i profil od 40mm wzwyż.
W zasadzie oczkowana niskoprofilowa obręcz może być wytrzymalsza od jakiegoś 30 mm stożka, a tak nawiasem mówiąc to wyskoprofilowe obręcze, które dają jakiś zysk aerodynamiczny przy jeździe 40 - 50 km/h są wykonane z karbonu i profil od 40mm wzwyż.
#8
Napisano 17 maj 2011 - 08:02
Tutaj bardzo obszerne i pożyteczne informacje na temat głębokości obręczy oraz o szytkach (porównanie różnych kół) http://forums.roadbi...ead.php?t=32909
Wynika z tego że do uniwersalnego zastosowania najlepsza głębokość obręczy to w granicach 40-50 mm (kompromis pomiędzy wagą a właściwościami aerodynamicznymi, poza tym płytsze obręcze lepiej tłumią drgania).
Zastanawiałem się jaką wysokość obręczy wybrać i chyba wezmę 38 mm od Chińczyków za 365 dolców z malowaniem za parę kół (firma Miracle). Mam nadzieję, że to dobry wybór.
Wynika z tego że do uniwersalnego zastosowania najlepsza głębokość obręczy to w granicach 40-50 mm (kompromis pomiędzy wagą a właściwościami aerodynamicznymi, poza tym płytsze obręcze lepiej tłumią drgania).
Zastanawiałem się jaką wysokość obręczy wybrać i chyba wezmę 38 mm od Chińczyków za 365 dolców z malowaniem za parę kół (firma Miracle). Mam nadzieję, że to dobry wybór.
#9
Napisano 17 maj 2011 - 09:14
Robisz zamieszanie w nazewnictwie, - głębsze, płytsze, wysokie, niskie sie zdecyduj bo to różne określenia.
Wysokie-niskie to profil obręczy jego wysokość,
A płytsze, głębsze zazwyczaj to pomiar wewnątrz obręczy do profilu ( opaska ) w środku.
Poza tym piszesz o karbonowych obręczach 40-50 mm bo alu takie obręcze to kabany by były..
Czy niskoprofilowe obrecze tłumią drgania lepeij ?? kwestia wykonania i zaplotu .
Wysokie-niskie to profil obręczy jego wysokość,
A płytsze, głębsze zazwyczaj to pomiar wewnątrz obręczy do profilu ( opaska ) w środku.
Poza tym piszesz o karbonowych obręczach 40-50 mm bo alu takie obręcze to kabany by były..
Czy niskoprofilowe obrecze tłumią drgania lepeij ?? kwestia wykonania i zaplotu .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 17 maj 2011 - 09:52
Sorry, troszkę namieszałem. Chodzi oczywiście o wysokość obręczy. Ten termin głębokość, to wynik dosłownego tłumaczenia terminów angielskich.
Wg testerów z linku który podałem, zdolność tłumienia drgań zależy również od wysokości obręczy, co dla mnie zdaje się być logiczne.
Wg testerów z linku który podałem, zdolność tłumienia drgań zależy również od wysokości obręczy, co dla mnie zdaje się być logiczne.