Wymiana Kasety.-Wolnobiegu
#2
Napisano 25 lipiec 2014 - 08:56
7-rzędowe kasety mają już system Hyperglide, gdzie system montażu jest zupełnie inny - z tego powodu nie założysz nowszych kaset na stary bębenek, dlatego pozostaje Tobie albo wymiana bębenka (o ile znajdziesz odpowiedni, pasujący do tej piasty), albo wymiana całej piasty na nowszy model.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 25 lipiec 2014 - 10:39
W kwestii bębenka być może inni się wypowiedzą, ja nie wiem jaki mógłby ewentualnie pasować.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Gosc_marvelo_*
Napisano 25 lipiec 2014 - 11:52
Ponowne użycie szprych dobrej jakości nie niesie wielkiego ryzyka i jest praktykowane z powodzeniem zapewne przez wielu mechaników (oczywiście za zgodą klienta). Osobiście mam w szosówce oba koła na powtórnie użytych szprychach (DT Revolution) i żadna jeszcze nie pękła, a już parę tysięcy kilometrów zrobiłem (łącznie to już kilkadziesiąt tysięcy).
Jak ktoś liczy każdy grosz to można spróbować. Czasem tylko ciężko znaleźć nową obręcz o tak niskim profilu, jak w starych kołach, aby szprychy pasowały długością.
Nie radzę tylko ponownie używać nypli aluminiowych, choć mosiężne też warto dać nowe dla lepszego komfortu pracy.
Ciężko znaleźć szosową piastę pod 7 biegów, ale np. taka po niewielkiej przeróbce (usunięciu dystansu z lewej strony i skróceniu osi o 5 mm) może być tanią alternatywą:
http://allegro.pl/pi...4370287295.html
Oczywiście zawsze można użyć piasty z szerokim bębenkiem (np. Claris, Sora - są niewiele droższe) i założyć kasetę 7-kę z podkładką.


