Skocz do zawartości


Zdjęcie

Składanie Szosy Od Podstaw (I Nie Tylko). Pytania, Pytania...

szosa rower składanie szosowy porady wybór

34 odpowiedzi w tym temacie

#21 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 27 lipiec 2014 - 11:11

Ciekawe, czyli jakie. Streść, albo zapodaj linka.



#22 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2014 - 11:23

Chyba najprościej udać się do "sklepu prasowego" i zapoznać się z treścią :)

Interpretację tego co ciekawe pozostawiam ewentualnym zainteresowanym. 



#23 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 27 lipiec 2014 - 11:30

Ta, będę latał po sklepie, aby przeczytać o kierach MTB, których nie używam. Czytałeś ten artykuł, czy nie, zrozumiałeś go czy nie?

Puszczasz newsy rodem z onetu.


  • Robert74 lubi to

#24 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 27 lipiec 2014 - 12:43

tobo wypadało by wspomnieć że ten test był dwa numery temu (04/14) a nie w najnowszym.

7,90 zł w e-kiosk http://www.e-kiosk.p...&id_issue=67934


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#25 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2014 - 14:58

Ta, będę latał po sklepie, aby przeczytać o kierach MTB, których nie używam. Czytałeś ten artykuł, czy nie, zrozumiałeś go czy nie?

Puszczasz newsy rodem z onetu.

Z pewnością przeczytałem Twoje komenta do moich postów :)

 

Test ma 7 stron, więc jak dla mnie streszczanie go byłoby dziwne - napisałem - kto jest zainteresowany to może udać się i poczytać, niekoniecznie kupić.



#26 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 lipiec 2014 - 19:11

Ja jestem przeciwny carbonowym dodatkom typu kierownica, rower Ci upadnie i według wszystkich standardów nie wazne czy pęknięcia ma czy nie to do kosza. Juz lepiej alu kupić, nie wiem czy w normalnej jeździe te sztywność sie w ogóle odczuje a wladujesz 300zl w kiere a mozesz polowe mniej i mieć ciut cięższą i wiesz ze jak glebę zaliczysz to nie boisz sie ze na zjeździe Ci pęknie w pół... Sent from my RM-846_eu_poland_363 using Tapatalk

#27 Gottwald

Gottwald
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądKatowice, Silesia

Napisano 27 lipiec 2014 - 19:19

Właśnie jestem przy na pewno przy alu ale wolę zrobić rekonesans czy aby takie gadżety nie mają jakiegoś wspaniale zbawczego wpływu na komfort jazdy i zdrowotność rąk czy pleców podczas dłuższych jazd. Absolutnie kwestia wagi nie decydującym czynnikiem.

 

 

Z czasem, jak trochę pośmigam za rok, to pewnie pomyślę o drugich kompletach rzeczy jak opony czy (trochę lżejszy) drugi komplet kół. Nie sądzę bym cokolwiek zmieniał z elementów typu sztyca, kierownica więc wolę wcześniej to przemyśleć.

Siodełka białego na pewno już nie wezmę więc to pewnie też zostanie na dłużej :)



#28 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 27 lipiec 2014 - 20:39

Różnica pomiędzy kierownicą alu a karbon, w kwestii komfortu jest znacząca, by nie powiedzieć kolosalna. Na alu jadąc po nierównościach, czujesz się jakbyś miał Parkinsona, drgania są bardzo odczuwalne. Zmieniasz na karbon i masz wrażenie, że płyniesz, jadąc po tych samych dziurach. Dlatego warto zainwestować w karbonową kierownicę, nie tylko dla zysku wagowego.

Warunek jest jeden. Nie tykasz się tanich, gównianych produktów, podróbek czy używek. To grozi kalectwem. Tylko sprawdzone marki, ale to niestety kosztuje.



#29 Gottwald

Gottwald
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądKatowice, Silesia

Napisano 27 lipiec 2014 - 20:53

gucio wyjaśniłeś ale niestety nie uspokoiłeś mnie ;) Póki co markowe nówki to mglista przyszłość.

No, przynajmniej nie będę tracił czasu na szukanie 'po taniości' carbonów z fabryk w dolinie Huang-He.



#30 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 28 lipiec 2014 - 07:12

Na Alle jest sporo podróbek Zipp, FSA, Colnago i Ritchey. Gdybyś chciał kupować przez alle to radzę uważać na:

 

http://allegro.pl/ki...4462062486.html

http://allegro.pl/ki...4461767568.html

 

Hicior 

http://allegro.pl/ki...4419875235.html

Full Speed Aherd

 

Zauważyłem, że podróbki mają szpetnie wykonane grafikę logotypu producenta, którego udają. Producenci do wyglądu logo przykładają sporo uwagi, KJ też pewnie na wiele wyższym poziomie i testy wytrzymałościowe zgodne z normą EN też niejako w gratisie.



#31 Gottwald

Gottwald
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądKatowice, Silesia

Napisano 28 lipiec 2014 - 17:32

Wow, szczerze to opcji podróbek carbonów nie brałem pod uwagę. Tu i tam widziałem różne nonameowe komponenty więc założyłem że tak to wygląda. No to tym bardziej nie będę po taniości takich rzeczy szukał :-o



#32 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2014 - 17:51

Na Alle jest sporo podróbek Zipp, FSA, Colnago i Ritchey. Gdybyś chciał kupować przez alle to radzę uważać na:

 

http://allegro.pl/ki...4462062486.html

http://allegro.pl/ki...4461767568.html

 

Hicior 

http://allegro.pl/ki...4419875235.html

Full Speed Aherd

 

Zauważyłem, że podróbki mają szpetnie wykonane grafikę logotypu producenta, którego udają. Producenci do wyglądu logo przykładają sporo uwagi, KJ też pewnie na wiele wyższym poziomie i testy wytrzymałościowe zgodne z normą EN też niejako w gratisie.

 

Produkt oryginalny ma też fabryczne pudełko i instrukcję obsługi, której podróby zazwyczaj nie mają. Wielu producentów wkłada też do zestawu naklejkę z ze swoim logo. 

 

Ja jestem przeciwny carbonowym dodatkom typu kierownica, rower Ci upadnie i według wszystkich standardów nie wazne czy pęknięcia ma czy nie to do kosza. Juz lepiej alu kupić, nie wiem czy w normalnej jeździe te sztywność sie w ogóle odczuje a wladujesz 300zl w kiere a mozesz polowe mniej i mieć ciut cięższą i wiesz ze jak glebę zaliczysz to nie boisz sie ze na zjeździe Ci pęknie w pół... Sent from my RM-846_eu_poland_363 using Tapatalk

Z tego materiału produkowane są też kierownice do rowerowej grawitacji, dh, freeride, gdzie upadanie jest częścią zabawy. Niektórzy producenci dają też gwarancję przy zastosowaniu sportowym/zawodniczym. Kierownica długości 750 mm waży 200 gramów. 



#33 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 29 lipiec 2014 - 05:55

wielu zawodników używa alu kier i mostków ze względów bezpieczeństwa, faktycznie na alu łatwiej dojrzeć wszelkie uszkodzenia, co do osprzętu to sam używam Campy i jestem mega zadowolony, obecnie klamki zmieniłem na Veloce wcześniej miałem te nowe Centaury karbonowe, w działaniu nie widzę żadnej różnicy (nowe Veloce chodzi jak brzytwa) wagowo wychodzi praktycznie to samo bo Centaur karbonową miał tylko naklejkę na klamkach :) Jeśli chodzi o korby to miałem kompakt centaur carbon na ultra torque i w sumie zostawiłbym sobie tą korbę gdyby nie to że to kompakt więc zmieniłem na korbę alu centaur 53/39 w systemie UT i również jestem bardzo zadowolony :) swobodnie można się na tym ścigać ;) Jesli chodzi o ramę to widelec karbon musi być i przede wszystkim dobra geometria w zależności do czego ma Ci służyć rower. 

Koła firmowe na codzień to albo campa/fulcrum do 1000zł, mavic aksium (używam i dają rade, mocne kółka), drugi zestaw na wyścigi karbon (tu sie nie wypowiem) lub alu ale dobrze żeby były sztywne i ważyły 1500-1600g (wiadomo wyższy profil=większa masa). Ważny też jest dostęp i ceny części zamiennych bo np do moich campy Shamal/Eurus szprycha kosztuje 20zł :) dobrą alternatywą dla firmowych kółek są składane, przynajmniej z opinii forowiczów bo sam nie miałem do czynienia z takimi.  

 

 

Co do osprzętu Shimano to poniżej grupy 105 (chyba pojawił się już model 5800) bym nie schodził, jechałem na ultegrze 11s miałem w rękach dura ace 11s i również chodzą ładnie ale wiarygodnej opinii nie mogę wydać. Nie wiem jak wygląda trwałość shimano powiedzmy po tych 20-30tys km, może wypowie się ktoś kto miał okazję trochę pomęczyć sh. 



#34 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2014 - 13:10

Witam Wszystkich,

Dwie drobne sugestie, z własnego doświadczenia, też.

Opony, treningowe, Conti GP 4Season? Może drogie, ale uważam warto. Bywają w rozsądniejszych cenach, nawet często.

Korby? Wczoraj "zauważyłem" ofertę na Alle drogo: FC6703 za 399,- Pln (170 lub 175[mm]). Wystarczy odkręcić tarczę 30 i zdjąć jej śruby i tulejki i jest FC6700 (trochę, lżej, też). To jednak, Ultegra. Nie podaję Nr aukcji, aby uniknąć reklamowania.

To tylko sugestie.

Pozdrawiam, Dobrego końcowego rozwiązania, Piotr01

 



#35 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2014 - 15:39

Mając ramę alu rozważ opony szerokości 25mm, ciężar i opór czołowy nieco wzrośnie, opór powietrza całkowity  w zależności od szerokości i profilu obręczy wzrośnie lub zmaleje, alae znacznie wzrośnie komfort, przyczepność i spadnie opór toczenia.

i dobrze wybierz ramę, ona będzie najważniejsza.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: szosa, rower, składanie, szosowy, porady, wybór