Witam!
Planuje na następny sezon złożyć w pełni dedykowany szosie rower. Od jakiegoś czasu jeżdżę na hybrydzie, ale tak jak x lat temu nie wyobrażałem sobie jazdy po szosie tak teraz nie wyobrażam sobie w przyszłości jazdy poza nią :-o
Do rzeczy: składanie od końca tego sezonu, przez zimę, po początek kolejnego. Potrzebuję mieć rozeznanie i punkt odniesienia i porównania (ceny, dostepność oferty itd) by móc w miarę pewnie podejmować decyzje gdy pojawią się okazayjne rzeczy.
Pierwsza sprawa- używany rower. Odpada. Absolutnie nie mam problemu z używanymi cześciami jednak z wielu względów w tym wypadku cały rower odpada.
Rama/+widelec, rzeczy jak kierownica, sztyca, może i koła- nie ma problemu.
Póki co zrobiłem wstępne rozeznanie by mieć od czego zacząc.
Liczę przede wszystkim na:
- porady co do ew. braku kompatybilności i drobnych aczkolwiek krytycznych rzeczy które początkujący może przeoczyć
- doradzenie wynikające z doświadczenia podczas jazdy w kwestii doboru części które wpływają na ergonomię i wygodę. Oraz oczywiście opłacalnośc.
So...
1. Rama/ widelec
I pytanie z ciekawości- są jakieś solidne, sprawdozne źródła dla sprowadzanych kompletów carbonowych? Jak wygląda rynek krajowy? Ze względu na amatorski budżet nie ma mowy o metkach, ale z mniej popularnych rzeczy może coś podejdzie.
Generalnie celuję w ramę alu i widelec carbonowy.
Ciężko mi cokolwie wybrąć, za punkt startowy wziąłem producenta obecnej ramy. Mają jedną szosową w ofercie:
a) rama RB RR (+widelec)
~1140zł/ 1480g (58) (~452zł/ ~500g)
są na Allegro różne nonameowe carbony
~400zł/ ~400g
c) widziałem ofertę używanej Meridy Scultura Team
400zł/ 287g
Co sensownego jest w tej okolicy z nówek i czego warto szukać z używanych?
Co do rozmiaru jestem w trakcie ustalania (181/182cm, noga 89/90cm- wychodzi dla klasycznej coś 22'', dł. 60,3cm. Hm.
2. Koła
Ofert jest sporo. Nie miałem okazji robić dochodzenia wśród nabywców jeśli chodzi o wrażenia i wytrzymałość. Póki co:
a) Mavic Aksium
899zł/ 1750g
DT Swiss Axis 4.0
899/ 1783g
c) DT Swiss R1800
920 /1940
d) DT Swiss Spline
1190/ 1915
e) Remerx Alcyon
750/ 1469
f) Bontrager Race TLR
1100 / 1720
g) Campagnolo Scirocco
1100/ 1725
4. Opony
Docelowo na pewno będę miał więcej kompletów. Pierwszy będzie jednak typowo treningowy więc priorytety:
- wytrzymałość (TPI 120+, dod. i tak wrzucę taśmy Zefal Liner Road)
- dobra przyczepność, pewność podczas jazdy, nie chce się modlić przed każdym wilgotnym zakrętem na jezdni
- waga (niższa i tak ciągnie wagę kolarza w dół więc to nawet nie wybór. W sezonie ~74kg, przy przerwach i poza i z 80...)
Po pierwszym przeczesaniu Allegro znalazłem:
a) Vittoria Rubino Pro
105/ 225
Maxxis Rouler
120/ 200
c) Continental Grand Prix
100 / 225
d) Hutchinson Fusion 3 Pro Tech
134/ 205
5. Osprzęt
Punktem wyjścia pełna grupa 105. 2x10.
Pytanie- czy któreś części z Tiagry są tak zbliżone do 105 że można je zamienić?
Nie robiłem porównań każdej części ale sprawdziłem korby (docelowo na 181-182cm- 175mm) i:
a) super promo korby Ultegra
~400-500
Campagnolo Centaur
600/ 856
c) Campagnolo Veloce (39-52)
489 / 758
Co sensownego można wsadzić do tej konfiguracji? Zależy mi na wytrzymałości i niezawodności.
6. Pozostałe
W tej chwili nie ma to znaczenia, ale np. jako punkty startowe:
-Kierownica Ritchey Pro/WCS
-Pedały R540/550
-Buty R107 (kiepska oferta i mało promo w tej chwili, będe polował na jakieś NW)
-Owijka Sram "Make it Leap" / "Supercork" / Ritchey "Procork"
itd.
Podstawa to rama, widelec, koła, osprzęt Wątek będzie się dość wolno rozwijał ale dzięki za wszystkie rady już teraz.
Pozdrawiam