1."zrzuc" na klamce na mala tarcze - upewnij sie , ze zrzuciles wszystko ( kilka klikow mala lopatka )
1A. jesli masz regulacje linki na "inliner'ze" albo srubie barylkowej na ramie : WKREC do minimum.
2. Zakladam, ze limity przerzutki masz ustawione prawidlowo, jesli nie to
2a. znajdz srubke oznaczona "low" lub "L" i krec nia tak, zeby lancuch nie ocieral o klatke ( na malej tarczy z przodu i najwiekszej zebtace z tylu ) - niech luz bedzie ok 1mm ( powinno byc pol mm, ale te pol przyda ci sie pozniej ) - ustawiaj na lekko napietym lancuchu - luzny ma tendencje do "uciekania" na boki
3. Trzymajac linke od pp w reku sprawdz czy klamka ciagnie i zwalnia linke ( tak jakbys wrzucal na duza tarcze i z niej zrzucal )- jesli wszystko jest OK , powtorz pkt 1. Jesli nie kup klamke 
4. Utrzymujac linke lekko napieta zamocuj ja na PP i dokrec srubke na tyle mocno, zeby linka sie nie wyslizgiwala ( jak masz klucz dymanometryczny : 5Nm , jak nie to tak prawie max co dalbys rade raczej malym wkretakiem, ale nie przeginaj (!!!) )
5. Klamka wrzuc lancuch na duza tarcze ( wczesniej zrzuc na kasecie lancuch tak na 4 (+-) zebtake liczac od najmniejszej - jesli lancuch na duza tarcze (przod) nie "wchodzi" podkrec inliner'em lub barylka napiecie linki tak , az lancuch wskoczy na "blat" .
6. Zrzuc lancuch na najmniejsza zebatke na kasecie
7. Na przedniej przerzutce znajdz srubke HIGH lub "H" i krec tak, zeby lancuch nie ocieral o klatke . niech luz bedzie ok 1mm ( powinno byc pol mm, ale te pol przyda ci sie pozniej ) - ustawiaj na lekko napietym lancuchu - luzny ma tendencje do "uciekania" na boki .
Prawidlowo ustawiona sruba "H" i napiecie linki powinno dac ci lekki "overshift" - w momencie wrzucania na duza tarcze ( klamka nacisnieta do konca ) klatka idzie ciut dalej niz po zwolnieniu klamki : a inaczej, jeslii lancuch jest na duzej tarczy( nie naciskasz klamki w trym momencie) to ciagnac za LINKE PP klatka ma sie nadal MINIMALNIE wychylic. Po to bylo te pol mm na ustawieniu H.
"drugie" pol mm ( na "L") daje ci lekki manewr w napinaniu linki, tak zeby byla i odpowiednio mocno napieta i nie podnosila jednoczesnie klatki w pozycji zwolnionej,a jesli juz ciut ruszy klatke- zeby lancuch ocieral bedac jednoczesnie na najwiekszej zebatce na kasecie.
Zakladam rowniez ze Klatka PP jest ustawiona prawidlowo ( wysokosc nad duza tarcza i rownoleglosc do tarcz korby ) .