Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pisk Przy Skręcaniu Kierownicą

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 fil_ftp

fil_ftp
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 08 sierpień 2014 - 23:07

Cześć.

Otóż mam taki problem.

Mam nową szosówkę (giant defy 3) i kierownica podczas kręcenia nią w lewo-prawo wydaje pisk. Wygląda to tak, że szosa stoi w garażu gdzie jest na posadzce beton (coś jak w parkingach podziemnych). Oba koła dotykają podłogi, kręcę kierownicą i słyszę pisk. Dźwięk przypomina ten, który powstaje gdy guma trze o w miarę śliski beton więc początkowo nie przejmowałem się tym, myślałem, że to opona piszczy przy skręcaniu w miejscu. Ale dziś uniosłem przód roweru i skręciłem kierownicą - pisk występował nadal, nadal brzmiał tak samo.

Nie znam się kompletnie na budowie rowerów itd., jedyne co do tej pory robiłem przy innym góralu czy trekkingu to drobna korekta przerzutek czy smarowanie łańcucha.

Dlatego mam pytanie, co może być przyczyną takiego pisku, jak to sprawdzić, ocenić no i najważniejsze, wyeliminować?

No chyba, że nie jest to nic poważnego i nie muszę się tym przejmować.

Ze swojej strony dodam jeszcze, że nie ma tam żadnych luzów, nie ma też żadnych ograniczeń w ruchomości kierownicy, wszystko płynnie i gładko chodzi.

#2 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 sierpień 2014 - 23:11

Moim zdaniem coś ze sterami, rozkręć i zobacz, może smaru nie ma na łożyskach.

#3 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 09 sierpień 2014 - 07:42

Sprawdź też dystans, czy nie ociera o ramę i któraś z linek.

#4 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 09 sierpień 2014 - 08:19

Najbardziej prawdopodobne, że to od ocierania się pancerzy linek o główkę ramy. Spróbuj w tych miejscach włożyć np. chusteczki higieniczne, poruszaj i będzie wiadomo. Jeżeli objaw zniknie pozostanie Ci znaleźć odpowiednie, docelowe zabezpieczenie.

#5 fil_ftp

fil_ftp
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 09 sierpień 2014 - 09:14