Jump to content


Photo

Rower International

rower International retro renowacja

10 replies to this topic

#1 Dziwisław

Dziwisław
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 11 August 2014 - 16:38

Witam!

Chciałbym się przywitać, jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat.

Kupiłem szosę w komisie rzeczy używanych. Dałem za nią 300 zł.
Czy się opłacało, czy nie, nie ważne. Mogłem kupić coś w o wiele lepszym stanie na allegro czy gdzieś, ale to że jestem stosunkowo niski (trochę poniżej 175 cm) i nogi mam krótkie spowodowało że zdecydowałem się na ten rower. Jest na mnie idealna, a większość kolarzówek w internecie była za duża.

Jest to moja pierwsza szosa i nie wiem czy będę chciał kiedyś sprawić sobie coś lepszego, chciałbym na niej nabrać doświadczenia zarówno w temacie samej jazdy jak i serwisu i wymiany części.
Planuję małe odświeżenie roweru, w związku z tym mam parę pytań.

Czy ktoś wie cokolwiek o tej firmie? Szukałem w internecie i informacji nie znalazłem. Co widać w załącznikach firma niemiecka, tyle wiem.
Nie wiem jak rozszyfrować numer wybity na ramie: 14 260399 C

Jakie koła 28 do 200 zł? I czy w ogóle się da za tą cenę? Szukałem na allegro ale całkowicie mi się wszystko pomieszało i nie wiem które wybrać. Nie jeżdżę wyczynowo, od kół chciałbym żeby były proste i się nie skrzywiły jak wsiądę na rower. Obecne koła to 27x1 1/4, z tego co wyczytałem to są większe od współczesnych 28.

Czy mogę zrobić z nią to co chcę, tj. iść na całość, bo jeśli ma parę lat to może warto byłoby ją odrestaurować zgodnie z obecnym wyglądem?


Reasumując: rower ma mi służyć do jeżdżenia tu i tam, nie zamierzam jeździć codziennie, ani też robić tras po 200 km. Jestem totalnie świeży w temacie kolarzówek, ale mój tata miał kiedyś Orkana :D i złożył samodzielnie parę rowerów za czasów PRL-u więc mogę liczyć na jego pomoc w renowacji. Jak na razie chciałbym kupić koła, opony, wymienić owijkę i zainwestować w nowe siodełko.
Z góry dziękuję za pomoc.

Załączam link do albumu ze zdjęciami: http://imgur.com/a/8TNfN#0

#2 el35

el35
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 17 August 2014 - 15:22

Za dużo to z tym rowerem nie zdziałasz. Korby na kliny szybko się "skończą" przy intensywnym pedałowaniu, rama "uniwersalna", nie założysz porządnych hamulców, musisz szukać droższych ale i tak słabych w działaniu hamulców o zasięgu ramion ze szczękami powyżej 60mm. Jak założysz mniejsze koła to zasięg będzie musiał być jeszcze większy. Jak koła to i kaseta (wolnobieg) - no i co za tym idzie - pewnie przerzutka też. Może prościej zrobić z niego rower turystyczny?



#3 Dziwisław

Dziwisław
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 19 August 2014 - 16:53

Korby na kliny już się kończą. Zaczęły skrzypieć przy jeździe, ale problem rozwiązany. Na razie chciałbym tylko wymienić koła, siodełko i owijkę. Może kupię koła bez kaset i w serwisie przerzucą mi wolnobieg z obecnych kół na nowe?

Nigdy nie będę jeździć zawodowo, wydaje mi się że do pomykania lepiej będzie dołożyć ze 300 zł i tyle. W sumie koszt wyniesie 600 zł, a za to mógłbym kupić już coś przyzwoitego. No ale nie sprzedam jej za tyle za ile ją kupiłem, bo chyba trochę przepłaciłem.

#4 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 19 August 2014 - 18:35

Ja w swoim singlu, stary Fisher zamontowałem adapter Truvativ do BMXa, to takie miski z gwintem na suport przykrecne na 3 śruby imbusowe ale koszt straszny, 70 zl za wkład i 50 za robote dla goscia bo na tokarce to obronić musiał ale mogę mieć za to suport na kwadrat i octalink :)
Sent from my Tapatalk

#5 Dziwisław

Dziwisław
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 13 September 2014 - 11:59

Witam!

 

Zrobiłem wszystko co chciałem, rower działa, nic nie skrzypi, nic nie piszczy, jedynie co jeszcze chciałbym zrobić to zmienić korbę, pedały i przerzutki na następny sezon. Poniżej lista rzeczy wymienionych, oraz zdjęcia.

 

Obręcze: Swift Arriv

Piasty: Joytech  (o dziwo wszystko działa)

Siodło: Velo 

Owijka: Easton 

Klamki hamulcowe: Tektro 

Nowe pancerze i linki hamulcowe.

Zdarłem jeszcze stare naklejki, bo już same odchodziły, a rower to nie stary włoski klasyk, więc i tak naklejek mi nie szkoda.

 

PS: Przepraszam za jakość zdjęć, robione telefonem.

 

 

kPU8HNr.jpg

 

 

nZ92GX1.jpg

 

 

 

jDIExaY.jpg

 

 

hhyqQRP.jpg

 

 

XQPq6Ge.jpg

 

 



#6 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 posts

Posted 14 September 2014 - 00:02

Możesz napisać jakie oponki ?   Szukam niebieskich ;-)



#7 Dziwisław

Dziwisław
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 14 September 2014 - 10:57

Moje to Kenda Kampaign, do mojej jazdy wystarczą, jak szukasz bardziej przyczepnych to Schwalbe Lugano, tylko one nie są całe niebieskie. Te Kendy zbierają dość złe opinie, podobno szybko się ścierają, są śliskie. Ja nic o tym nie wiem, dla mnie są całkiem spoko.

Są jeszcze kolorowe opony do ostrego Duro Fixie Pops w nietypowym rozmiarze 700x24C, ale spokojnie stykną do nieprofesjonalnej szosy, minimalnie grubsze, jakby ci przyszło zjechać z asfaltu to koła nie będą tak cierpieć jak przy zwykłych 23C.  Jakiś koleś ma promocję na allegro na zwijane Fixie Pops z 99 zł za sztukę na 39 zł. http://allegro.pl/du...4597301225.html 

 



#8 dobrydobry

dobrydobry
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 23 September 2014 - 09:14

musisz trochę zainwestować w osprzęt, proponuję zajrzeć na Asphalt Bikes, aby nabrać inspiracji.

 

a jeśli będziesz miał jakieś wahania dotcyzące tego, co dokladnie kupisz, spróbuj moze wejsć 

http://advisorro.com/ o tutaj :)

 

działa spoko, mi pomogło w wyborze piasty, bo miałem kocioł w głowie, nie mogłem się zdecydować który z 4 modeli wybrać



#9 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 25 September 2014 - 13:55

Mam te kola w singlu tylko wersja trekkingiwa, od dwóch lat spokojnie, cisnę codziennie, raz tylko kulki smarowalem a robie tez na kurierce więc rower jest katowany, a nie jazda rekreacyjna. Komplet za 109zl, opony Kenda Kwest chyba wiec szalu nie ma ale problemów tak samo wiec nie zmieniam, raz kapcia mialem :D
Sent from my Tapatalk
  • OpaQ likes this

#10 Birdy

Birdy
  • Użytkownik
  • 87 posts
  • SkądGdów

Posted 24 June 2015 - 23:25

 Korby na kliny szybko się "skończą" przy intensywnym pedałowaniu,

 Możliwe ale wystarczy korby przyspawać do osi i będzie ok

 

 

 rama "uniwersalna", nie założysz porządnych hamulców, musisz szukać droższych ale i tak słabych w działaniu hamulców o zasięgu ramion ze szczękami powyżej 60mm. Jak założysz mniejsze koła to zasięg będzie musiał być jeszcze większy.

 Guano prawda,  wystarczy zrobić adapter z kawałka grubej blachy i możesz zakładać nowoczesne hamulce, o nieznanej dotąd mocy :)  ja tak zrobiłem w starym pasacie i przez 2 lata wszystko było ok

 

 

http://szosa.org/upl...120_2136687.jpg

http://szosa.org/upl...120_1698434.jpg

http://szosa.org/upl...0_120_72102.jpg



#11 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 395 posts
  • SkądReykjavík

Posted 26 June 2015 - 14:02

___________Oto mu sprzęt kaskaderski  :)

Więcej w galerii szosy.





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: rower International, retro, renowacja