Skocz do zawartości


Zdjęcie

Walka Z Wiatrem Czyli Xeon Cw I Aero Flyer

rower aero do triathlonu czasówka aerodynamiczny tani komponenty lemondka do driftu

39 odpowiedzi w tym temacie

#1 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 23:41

bk9s7.jpg

 

Jak każda licząca się firma również i my w swojej ofercie posiadamy model „aero” oraz typową czasówkę, której nabywcami są przede wszystkim triathloniści chcący nabyć dobrze sprawujący się rower w przyzwoitej cenie. 

Karbonowy AeroFlyer jest w naszej ofercie od kilku lat, ostatnią modernizację przeszedł w 2013 roku, a trochę wcześniej otrzymał znakomitą ocenę niemieckiego magazynu Tour.

http://www.tour-maga...400/a13347.html

 

n2zx2h.jpg

2e1vgus.jpg

 

Jak widać na zdjęciach ramę zaprojektowano zwracając uwagę na wszystkie detale, w konfiguratorze model Aero Flyer można wyposażyć w większość wyścigowych zestawów kół. 

 
2505lzl.jpg
24c84tv.jpg
2v1lm5j.jpg
29wa7nn.jpg
 
 
Cena roweru w wersji na Ultegrze zaczyna się od 2649 euro. 
 

Tutaj link do naszego magazynu dla klientów, w którym konstruktor szosówek, zapalony kolarz i triathlonista Jurgen Telahr pokazuje swoją, customową wersję modelu AeroFlyer.

 

http://rose.onlineka...nlinekatpage=30.

 


#2 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 23:47

Model Xeon CW zbudowany jest na ramie, którą zoptymalizowano w tunelu aerodynamicznym. Wyniki testów jakie przeprowadziliśmy obiecują oszczędność mocy do 18 Watt.  

 

2r4l73l.jpg

 

Model ten polecamy wszystkim, którzy szukają roweru z ramą stawiającą niski opór oraz tym, którzy potrzebują uniwersalnego roweru do trenowania i startu w zawodach triathlonowych, a nie mogą sobie pozwolić na zakup dedykowanego roweru do tej dyscypliny. Po dokupieniu odpowiedniej, aerodynamicznej sztycy oraz nakładki na kierownicę można przystosować swój rower do jazdy na czasówce. 

 
jpy543.jpg
 
Oto test tego modelu zamieszczony w jednym z zeszłorocznych numerów Magazynu Rowerowego:
 
21e94c0.jpg


#3 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 21:27

Kolekcja 2016 obejmuje także zmodernizowany model XEON X-LITE CW, który składamy zarówno w wersji z hamulcami tarczowymi oraz zwykłymi hamulcami szczękowymi. Rama tego roweru to zupełnie nowa konstrukcja zoptymalizowana pod względem sztywności i aerodynamiki. Rura podsiodłowa jest dopasowana do tylnego koła, profile rurek także ukształtowano aerodynamicznie. Prace nad ramą zaczęły się dwa lata temu i od początku założyliśmy, że stworzone zostaną dwie wersje - pod tarcze oraz pod zwykłe hamulce. 

Przy pracy musieliśmy odpowiedzieć sobie na wiele pytań min dotyczących kształtu ramy, proporcji, a także detali min wyglądu rury podsiodłowej i jej kąta nachylenia. 

Pierwsze modele wykonane zostały z aluminium, towarzyszyły im także modele z tworzywa, które zaczęliśmy badać w tunelu aerodynamicznym by w późniejszych wersjach wprowadzić odpowiednie korekty dotyczące kształtu. 

Następnie rozpoczęliśmy serię obliczeń mających na celu optymalizację ułożenia warstw karbonu aby osiągnąć bardzo wysoką sztywność i jednocześnie nie stworzyć zbyt ciężkiej ramy. Spośród pięciu prototypów wybraliśmy jeden, który najlepiej spełnił te oczekiwania, a ponadto miał odpowiednio niski współczynnik cx - notabene w niemieckiej terminologii technicznej określa się go jako cw - stąd nazwa roweru. 

 

Kolejny prototyp, w pełni wyposażona i zdatny do jazdy, posłużył do testów sprawdzających zachowanie na drodze, sztywność oraz proporcje. Jego testy w tunelu aerodynamicznym nad Jeziorem Bodeńskim, które przeprowadzaliśmy wraz z testami modeli CGF oraz X-LITE TEAM pokazały, że niewiele jest elementów do poprawy. Przetestowaliśmy przy okazji kilka wariantów kokpitu. 

Obliczenia wykonane podczas testów pokazały, że przy prędkości 40 km/h udaje się kolarzowi zaoszczędzić ok 15 watt. 

 

Nowy rower wyposażony jest także w dwa, nowe, różne modele widelców o aerodynamicznym kształcie. Pierwszy z nich, do hamulców szczękowych nie był takim wyzwaniem jak widelec do zastosowania z tarczami, który musieliśmy zaprojektować tak by wzmocnić go w miejscu montażu hamulca. Uzyskaliśmy to bez zbytniego zwiększania wagi (różnica wynosi zaledwie 20 gramów) dzięki zastosowaniu innej technologii układania warstw karbonu. 

Jak okazało się później podczas finalnych testów rower z tarczami zachowuje się w tunelu aerodynamicznym troszeczkę lepiej niż model ze "zwykłymi" hamulcami co poniekąd trochę nas zaskoczyło. Różnica nie jest znacząca, ale ją zaobserwowaliśmy. 

Podobnie jak w przypadku poprzednika tę aerodynamiczną szosówkę można przeobrazić w rower triathlonowy lub "prawie" czasówkę

zakładając lemondkę oraz odwracając sztycę o 180 stopni. Dzięki temu kąt rury podsiodłowej zmienia się na 76 stopni.

Dzięki konfiguratorowi można rower wyposażyć w dalsze elementy pozwalające zaoszczędzić trochę mocy: bidon Elite Kit Crono CX (1,6 watt oszczędności) koła Zipp 303 (kolejne 4,2 watt). Trzy otwory pozwalają zamontować koszyk na bidon w górnej lub dolnej pozycji na dolnej rurze i obniżyć środek ciężkości

 

Rower ROSE X-LITE CWX 8800 zdobył nagrodę Red Dot Design Award 2016, jedną z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, w kategorii projektowanie produktu.

 

2a6m81f.jpg

 

2iw4shf.jpg

 

25stsw8.jpg

 

2ch832e.jpg

 

2ypamhl.jpg

 

i6i0dx.jpg

 

2w4dund.jpg

 

70vt5i.jpg

 

 

 

 

 



#4 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 12 kwiecień 2016 - 00:18

Podoba mi się kolorystycznie a ta rama czarno czerwona mega. :P


Focus user! :-P

#5 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 kwiecień 2016 - 08:11

Śmieszne sztyce :P


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#6 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 22:42

Dostępna jest też wersja ze zwykłymi hamulcami - nazywa się XEON X-LITE CW:

 

2s7ynn8.jpg



#7 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2016 - 20:40

czasówka(aeroflyer) spoko, czy rama jest uci approved i mozna smigac TT, czy tylko triathlon?



#8 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 18 kwiecień 2016 - 12:35

Czasówka Aero Flyer niestety nie jest UCI approved, X-lite CW jest UCI approved.

Kolarze Teamu Stolting będą używali Aero Flyera w wyścigach, ale będzie to specjalnie zmodyfikowana wersja, krótka seria w ilości kilkudziesięciu sztuk ,która niestety nie trafi do sprzedaży.



#9 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 19 kwiecień 2016 - 07:46

Tutaj parę zdjęć nowego modelu AERO - FLYER, wersja custom, przystosowana do życzeń jednego z klientów. Nowy ROSE AERO - FLYER to pełna integracja kokpitu (brak przewodów), możliwość jego szerokiej regulacji i przystosowania do pozycji odpowiadającej kolarzowi, nowa, sztywna rama. 

 

 

2iuc7q0.jpg

 

mk9cu9.jpg

 

27yrhw1.jpg

 

20h3ps.jpg

 

250o554.jpg

 

2a9sgg3.jpg



#10 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 19 kwiecień 2016 - 08:30

Robi wrażenie!
  • paulsen lubi to

#11 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 19 kwiecień 2016 - 19:52

szczególnie na tych nowych Zipp-ach robi wrażenie :)


  • paulsen lubi to

#12 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 28 maj 2016 - 14:56

Wprowadziliśmy do sprzedaży dwa nowe modele roweru X-LITE CW.

Jeden to rower na bezprzewodowej grupie SRAM eTap

a drugi to rower przystosowany do potrzeb triathlonistów

 

2coiipi.jpg

 

 

 



#13 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 16 lipiec 2016 - 21:24

Już wkrótce do naszej oferty trafią model ROSE XEON CW i CWX, które są młodszymi braćmi modeli X-LITE CW. Geometria będzie identyczna, ale rama będzie wykonana z trochę innego rodzaju karbonu (waga ok 1150 g w rozmiarze 57 cm) przez co rower będzie przystępniejszy cenowo. 

Oferować będziemy zarówno wersję ze zwykłymi hamulcami jak i tarczówkami.

 

s4qm2t.jpg

 

umxc1.jpg



#14 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 17 lipiec 2016 - 14:27

To yellow fluo czy lime fluo ? Możliwe ze nowe x lite team beda w tym kolorze ?

#15 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 17 lipiec 2016 - 17:40

To raczej mix między oboma :) X-lite Team raczej pozostanie czarny.



#16 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 20:47

Ładny ten fluo, ja chcę sobie skompletować cały set fluo, buty, skarpetki, koszyki i bidony. W sumie nie wiem nawet czy to fajnie będzię wyglądać :). Może jednak na 2 kolory postawić. Druga opcja to pomarańcza jak spec crus albo merida ride disc 300



#17 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 22:01

można spróbować coś pomieszać przeglądając naszą ofertę na stronie różnych ciuchów fluo. Niestety duża część już przebrana, ale coś jeszcze "pod rower" się znajdzie. Niewykluczone, że sami wypuścimy ciuchy pod kolor roweru.



#18 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 24 lipiec 2016 - 08:58

Gdyby x lite team wyszedl w takim kolorze to by mi nawet ta w dziwny sposób wygieta górna rura już w niczym nie przeszkadzała :) I do tego jeszcze opcjonalny wybór zippów 303 wersji z białymi naklejkami i jestem spełniony jeśli chodzi o wymarzony rower :)

Ps. a może jest szansa na nowe aero x lite cw w tym kolorze ?

#19 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 24 lipiec 2016 - 11:15

No właśnie skoro jest przedstawiciel jednaj z firm. To czemu wypuszczacie rowery w tak nudnych/brzydkich kolorach :) To już nawet  nie jest zarzut do Rose ale Canyon,Canonndale robią podobnie jakieś czarne straszydła. Myślę że Fluo, pomarańczowy, niebieski morski albo nawet 3 kolorowe  miałyby większe wzięcie.



#20 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 24 lipiec 2016 - 20:45

Jak to mawiają: de gustibus non est disputandum. Najlepiej sprzedającym się kolorem jest... czarny. Prostym, nie idącym za modą malowaniem zyskaliśmy klientów kilkanaście lat temu stąd pozostajemy przy tych schematach. Każdy rower jest dostępny w przynajmniej kilku schematach malowania (prócz XEON X-LITE TEAM rzecz jasna). Gdybyśmy zaczęli malować rowery w innych kolorach to stałyby się takie same jak rowery konkurencji. Tego nie chcemy. Rowery MTB mają trochę inne malowania, ale i tak wielu klientów z kolekcji MTB wybiera ramy w kolorze "surowym" czyli srebrne, bez kolorów.

Poza tym - i to jest mankament naszych prezentacji - rowery wyglądają dużo lepiej na żywo niż na zdjęciach. Mówią nam o tym klienci na dniach testowych oraz ci, którzy rowery zakupili. 

 

Jeśli chodzi o X-LITE CW - malowanie w kolorach biel/czerń/czerwień wygląda dość efektownie. Mnie osobiście podoba się bardziej niż matowy "stealth" poza tym pasuje do ciuchów :) 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rower, aero, do triathlonu, czasówka, aerodynamiczny, tani, komponenty, lemondka, do driftu