Skocz do zawartości


Zdjęcie

Walka Z Wiatrem Czyli Xeon Cw I Aero Flyer

rower aero do triathlonu czasówka aerodynamiczny tani komponenty lemondka do driftu

39 odpowiedzi w tym temacie

#21 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 13 grudzień 2016 - 23:26

Nasze modele aero pod lupą Bikeradar:

 

http://bit.ly/2gFkEXj

 

http://www.bikeradar...cwx-8800-50567/

 

 



#22 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 14 grudzień 2016 - 14:38

Trochę boli że płacąc naprawdę nie małe pieniądze dostajesz ramę która jest uniwersalna pod tarcze i szczęki.

To tak jakby jeździć mtb na tarczach z wystającymi pivotami.

Nawet naszego Krossa poprawiono pod tym względem w stosunku do modeli z roku poprzedniego



#23 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 14 grudzień 2016 - 23:36

Czy dwa punkty mocowania hamulca tarczowego w tylnym trójkącie, kompletnie niewidoczne po zastosowaniu zaślepek, bo mocowanie zaprojektowano pod standard flat mount pogarszają właściwości aerodynamiczne ramy czy parametry jezdne roweru? 

Nie sądzę. Wizualnie też nie jest to skucha tym bardziej, że widelce w obu wersjach są różne. 

 



#24 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 07:26

Jesli już czepiać się takich szczegółów jak właściwości aerodynamiczne to podejrzewam że w miejscu montażu hamulca technolodzy zastosowali więcej warstw karbonu,być może w innych miejscach tez.A to oznacza dodatkową i "nie potrzebna" wagę.

Własnie mnie chodzi o estetykę.Być może innej osobie to nie przeszkadza,ale jak tylko to zobaczyłem to rower odpadł u mnie z tego powodu,a pewnie nie będę osamotniony.

Nie chcę tu nikogo obrażać i pisać paszkwili. To tylko taka konstruktywna uwaga,być może pójdzie dalej w świat a projektanci uwzględnią ja przy projekcie w kolejnym modelu. :arrow:



#25 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 15 grudzień 2016 - 13:23

Kwestia wrażliwości. Jak dla mnie uniwersalność takim kosztem nie jest wadą.  pozdr



#26 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 18:59

Ta "uniwersalność" (czytaj "cięcie kosztów") jest  dla producenta.

Bo niby jaką korzyść z tej "uniwersalności" miałby mieć klent?



#27 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2016 - 14:17

Np taką że może zechcieć za jakiś czas mieć tarczowki. Miałem pomysł na tarczowki w szosie (mam dwie) i w starszej mógłbym chcieć je użyć.

#28 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 14:35

Np taką że może zechcieć za jakiś czas mieć tarczowki. Miałem pomysł na tarczowki w szosie (mam dwie) i w starszej mógłbym chcieć je użyć.

Tylko na tyle? 

Bo przedni widelec jest inny.



#29 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 16:24

Jasne, już widzę jak ktoś w tego typu rowerze zmienia pół roweru, żeby przejść na tarcze...

#30 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 23 grudzień 2016 - 13:38

Ja mam pytanie co do geometrii ramy Rose Xeon CW. Rower bardzo mi się podoba, od pewnego czasu mam chrapkę na coś "aero", ale problem jest taki, że mieszkam w terenie, gdzie raczej jestem zmuszony do ciągłego zmagania się z mniejszymi, lub większymi podjazdami i takich naprawdę płaskich odcinków, gdzie "aero" mogłoby odegrać rolę jest niewiele. Dlatego moje obawy budzi geometria ramy - czy nie będzie ona przeszkadzać w jeździe pod górę (o masę się nie obawiam, rower wg informacji producenta jest dość lekki). Kolejna obawa dotyczy montowania tylnego hamulca szczękowego (wersja z tarczówkami mnie nie interesuje) - czy hamulec zamontowany pod suportem nie sprawia kłopotów w regulacji, konserwacji itd.?

Dodam, że jednorazowo nie robię dużych dystansów, moje przejażdżki zazwyczaj plasują się w granicach 30-60 km, sporadycznie do 80 km. Z tego względu "wygoda" ramy nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Bardziej chodzi o ergonomię przy podjazdach.



#31 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 grudzień 2016 - 14:36

Geometria podobna do wielu innych aero ram. A te na tyle sa zroznicowane, ze ciezko jednoznacznie okreslic, ze dane geo ramy jest aero, badz nie.

Generalnie jak masz swoje "wymairy" to czy to bedzie rama aero, czy nie, bedziesz mial taka sama pozycje na rowerze.



#32 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 24 grudzień 2016 - 11:01

Aby rower dobrze pasował przede wszystkim trzeba zmierzyć długość wew. strony nogi - pomogę dobrać właściwy rozmiar.

Tu podpowiedź jak to właściwie zrobić: https://www.rosebike...ar/jak-zmierzy/

Ujeżdżałem w tym sezonie X-LITE CW. Byłem na granicy rozmiarów i wziąłem 57 cm co przy kierownicy profile design (płytka, kompaktowa) wymagało użycia mostka 120/130 mm. Podjazdy nie sprawiały problemów, rower jest bardzo sztywny, ale całkiem dobrze tłumi drgania co pozytywnie mnie zaskoczyło (zestaw opon Conti Attack/Force 22/24 mm). Jeśli wybierze Pan rower na kołach ROSE AERO o masie ok 1500 g to na podjazdach będzie w miarę lekko, a z oponami 25 mm komfortowo. 

Oba nasze modele aero (poprzedni CW oraz X-lite CW) testowałem w Górach Sowich gdzie często trenuję podjazdy. Może to przypadek, a może nie, ale najlepsze wyniki notowałem właśnie na tych modelach.

Wielu klientów wybrało rowery z hamulcem pod suportem, jak dotąd ani polscy, ani zagraniczni klienci nie narzekają. Jeśli pojawiłyby się jakiekolwiek informacje zwrotne o kłopotach w użytkowaniu to po prostu nie zastosowalibyśmy tego rozwiązania w nowszych konstrukcjach (CGF z takim mocowaniem produkujemy już trzeci rok). To najsztywniejsze miejsce w tym rowerze. Przy wyjmowaniu kół jest tam taki element do rozpięcia hamulca (szczęki się rozchodzą) zatem nie jest to skomplikowana operacja.

Teraz mam testowego limonkowego XEONa CW rozmiar 59 cm, waga bez pedałów z kołami Citec 3000 S to 7,25 kg. Z kołami ROSE (wyposażany jest w nie seryjnie) waga będzie zbliżona.



#33 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 22:23

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Jaka będzie właściwy rozmiar ramy przy długości wewn. strony nogi wynoszącej 84 cm? Gdybym miał brać  "w ciemno", to bym powiedział 54 cm i tylko z długościa mostka miałbym zagwozdkę.

 

Mam też inne pytania :-)

 

W konfiguratorze dla modelu Xeon CW opcja z kołami DT Swiss Spline R32 kosztuje zaledwie 25 EUR więcej w porównaniu do konfiguracji domyślnej z kołami Rose. Które koła będą lepsze?

 

Sram vs Shimano: Wersja wyposażona w osprzęt Sram Force jest o 100 EUR tańsza od wersji z Ultegrą mechaniczną. Czy różnica wynika z faktu, że w wersji z Force zastosowano hamulce Tektro T531F/T541R? Czy będą one dużo gorsze od hamulców Ultegra? Skłaniałbym się ku wersji z Force, za zaoszczędzone 100 EUR można jeszcze coś w innym miejscu pokonfigurować (patrz koła) :-)



#34 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 26 grudzień 2016 - 23:24

Nie patrz na długość nogi, tylko przede wszystkim na długość górnej rury. To już wielokrotnie pisali mądrzejsi ode mnie. Najlepiej przymierzyć się do konkretnego roweru, potem kupować.  pozdr



#35 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 11:03

Odnośnie SRAM FORCE - hamulec TEKTRO montowany jest dlatego, że SRAM nie posiada w swojej ofercie hamulca montowanego pod suportem. Aż tak bardzo nie wpływa to na cenę, proszę porównać nasze modele X-LITE CRS i XEON CGF - niższa cena modeli na FORCE wynika z tego, że te grupy są ciut tańsze w wersji OEM po prostu. 

 

Koła: nasz model AERO 1500 to sprawdzone koło na komponentach piasty: Novatec/obręcze Kinlin/szprychy Sapim Aero. Waga kompletu to ok 1500 g. Dobrze znoszą jazdę treningową w polskich warunkach. Koła DT SWISS są cięższe, odporne, ważą ponad 1700 g, mają inny profil obręczy, teoretycznie troszkę bardziej "aero" i jeżdżą na innych piastach. Na większy "zysk" z kół liczyłbym raczej przy wyborze droższych kół. 

 

Rozmiar roweru - jeśli dokładnie zmierzył Pan wew. długość nogi (poproszę jeszcze słówko o wzroście) to celowałbym w 57 cm oraz mostek 100 mm lub 110 mm (zależy od wzrostu i zasięgu ramion) przy kierownicy Ritcheya Road Streem. Mostek to zresztą nie problem - w terminie do 4 tygodni od momentu otrzymania roweru można go wymienić na krótszy/dłuższy.

 

 

 

 



#36 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 23 listopad 2017 - 20:36

Bikeradar wziął pod lupę nasz model XEON CWX czyli aerodynamiczną szosówkę na tarczach:

 

http://www.bikeradar...0-review-51185/

 

chwalą rower za agresywną, sportową geometrię i dobre wyposażenie oraz przestrzegają, że pozycja na nim nie jest dla każdego. 



#37 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 28 listopad 2017 - 00:20

Magazyn BIKE opublikował także przed dwoma miesiącami test modelu na zwykłych hamulcach XEON CW 3000, w wersji o rozszerzonym wyposażeniu - z kołami Mavic Cosmic Pro:

 

https://magazynbike....e-xeon-cw-3000/

 



#38 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 18 marzec 2018 - 11:54

Kolejną recenzję modelu X-LITE CW czyli lżejsza wersja ramy aero i hamulca tarczowe znajdziecie tutaj:

 

http://road.cc/conte...x-4100-di2-disc

 

Waga roweru w rozmiarze 57 cm - niecałe 7,6 kg na kołach DT Swiss RC 38.

 

 



#39 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 18 marzec 2018 - 12:25

Przecież to jest recenzja z 2016 roku, a kola RC 38 są już nieprodukowane...



#40 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 24 maj 2018 - 22:51

XEON CW trafił także do ekipy Road-racing. Oto ich wrażenia z jazdy tym modelem:

http://road-racing.p...se-xeon-cw-3000

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rower, aero, do triathlonu, czasówka, aerodynamiczny, tani, komponenty, lemondka, do driftu