Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Mavic Cosmic Carbone Sl - Czy To Normalne?

konsultacja i porada

6 odpowiedzi w tym temacie

#1 bart12345

bart12345
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 17:26

Witam wszystkich. 
To mój pierwszy post i mam nadzieje, że nie powtarzam tematu (szukałem, nie znalazłem dlatego pisze). 

 

Osobiście, używam kół  mavic cosmic carbone sl, i ostatnio podczas  czyszczenia bębenka i zapadek zauważyłem, że w miejscu gdzie pracuje ślizg bębenka (teflonowy jasny pierścień osadzony w bębenku), na korpusie piasty jest widoczne wytarty ślad. Nie jest to jeszcze jakaś katastrofa- duży ubytek, bardziej powierzchniowe wytarcie ale wyczuwam delikatny luz bębenka i myślę że może to być tym spowodowane. Czytałem, że podobną przypadłość mają koła mtb -Crosmaxy mavica. 

Tu moje pytanie, czy inni użytkownicy szosowych kół mavica też zauważyli taki objaw w swoich kołach? Czy to jest normalne, czy raczej nie, czy wytarcie korpusu piasty postępuje z czasem i powiększa się luz boczny na kasacie-bębenku? Czy można temu zapobiegać i w jaki sposób? 

Koło toczy się idealnie, nie ma oporów, nie zaciąga łańcucha, systematycznie czyszczone i konserwowane.

Koła jeszcze maja prze 6 m-cy gwarancję producenta i tu pytanie czy ktoś reklamował taki defekt
i z jakim skutkiem i jak w ogóle ma się nastawienie dystrybutora do reklamacji gwarancyjnych.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie. 
Pozdrawiam. 

Załączone pliki



#2 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2014 - 20:19

Cześć,

 

Tak normalne, niestety klasyczna przypadłość kół Mavica, póki nie łapią "tragicznych" bocznych luzów to jeździć i nie martwić się, dystrybutor - czyli Harfa z Wrocławia różnie rozpatruje takie reklamacje, jak kupujesz cały rower u nich z fajnymi kołami to i potrafią dać nowe koła, różnie ... to naprawdę zależy - natomiast koła Mavic'a słyną z lekkiego i fajnego toczenia się, coś - za coś :)

 

ps. mam FSA Vision, ale niebawem też Mavic'i  ;-)



#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 sierpień 2014 - 20:35

hm ...ignoranci ...jeździc i jeździć .....

 

To nie jest uszkodzenie na gwarancji tylko naturalne zużycie materiału łożyskowania

 

Jeśli doprowadziłeś do tego, że bębenek ma luz, to zaczyna on wycierać korpus piasty nierównomiernie !

 

W przypadku kół Mavica , które mają właśnie takie "łozysko " cierne  nalezy co pare tysięcy ... wg mnie 2-4 tyś rozebrać bębenek , przeczyscić  i nałozyć nową oliwke.

 

To specjalna oliwka Mavica do smarowania własnie tych elementów ciernych  i te elelementy muszą sie slizgać względem siebie, a nie trzeć na sucho,

Tak samo nie może byc luzu, jesli on wystąpi to należało by wymienić bębenek na nowy,  bo Mavic nie przewiduje części zamiennych typu ślizg.

 

Aczkowlwiek  jest gosć co wymienia slizgi , ogłasza sie na allegro  i ponoć to działa .

 

Nowsze modele mają łozyska maszynowe w tym miejscu wiec odpada serwis .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 bart12345

bart12345
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 22:49

Jak napisałem, bębenek przynajmniej raz w miesiącu czyszczę. Oprócz oliwki, którą smaruje wnętrze bębenka, na ślizg nakładam cieniutką warstwę smaru silikonowego, który minimalizuje tarcie i ochrania powierzchnie trące przed zużyciem, naprawdę dbam o sprzęt i dlatego ta sytuacja tak mnie  irytuje :angry: .

 

Czy nowy bębenek coś by tu zmienił?, sprawdzałem i sprawa wygląda podobnie, myślę, że zamiast ślizgu, wyciera się korpus piasty. Szkoda bo moim zdaniem powinno być odwrotnie, co dawało by możliwość stosowania części zamiennych a nie przebudowy całego koła i ponoszenia przy tym znacznych kosztów.

 

A co do rozwiązań z łożyskiem, które ponoć jest w nowszych modelach, można te łożysko lub cały bębenek zastosować w modelu cosmic carbone sl?

 

Dzięki i pozdr. 



#5 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 15 sierpień 2014 - 09:03

Jak napisałem, bębenek przynajmniej raz w miesiącu czyszczę. Oprócz oliwki, którą smaruje wnętrze bębenka, na ślizg nakładam cieniutką warstwę smaru silikonowego, który minimalizuje tarcie i ochrania powierzchnie trące przed zużyciem, naprawdę dbam o sprzęt ...

 

 

Użytkuję dwa komplety kół mtb z tym systemem tj. crossmax sl (od 2005r.) i crossmax slr od 2007. Konserwuję bębenek średnio co 3-4 tyś km. i do tej pory nie musiałem go wymieniać czy regenerować(allegro).

Do konserwacji używam ostatnio  gęściejszej oliwki, wcześniej oleju silnikowego. Z tego co wiem, nie wolno tam stosować żadnych smarów, również silikonowych.

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale nie wiem, czy nie przedobrzyłeś.
 



#6 bart12345

bart12345
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 23 sierpień 2014 - 22:41

Witam. 
Byłem w serwisie.
Według fachowców wszystko ok i w normie.
Tylko oksyda - lakier ubył od tarcia i nic po za tym.
Różnica pomiarów suwmiarką miejsc na piaście naprawdę znikoma- setne milimetra.
A więc tylko śmigać. 
A i serwisant zalecił stosować na pierścień teflonowy smar - oczywiście odpowiedniej jakości i z umiarem.
Dzięki za pomoc. 

Temat zamknięty i do usunięcia. 
Pozdrawiam. 



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 sierpień 2014 - 20:13

nie stosuje sie tam żadnego smaru !

Tylko oliwka Mavika , smar zwiększa tarcie na łożyskach slizgowych !

 

http://harfa.webworl...pid=7&firma=235


  • SPIKE lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź