Jump to content


Photo

Shimano Di2


9 replies to this topic

#1 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 August 2014 - 18:39

Wymyśliłem sobie zmianę roweru i przy tej okazji chcę się przesiąść na Di2.Kto z Was jeździ na elektronice i może podzielić się swoimi wrażeniami/odczuciami?
Wie ktoś jaka jest "macalna" różnica w manetkach 9070 a 6870?

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 14 August 2014 - 20:51

różnica jest przede wszatstkim w przedniej przerzutce , ma minimalne opóznienie w stosunku do mechanicznej wersji ( Durace 2014 ) , ale dla amatora .... moze byc niezauważalne

 

nowe modele Ultegra i Durace na 11 są kompatybilne ze sobą i wymienne , takze można mieszać w grupach  komponenty


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 August 2014 - 21:26

bylem przekonany że Di2 będzie/jest szybsze zwłaszcza na FD właśnie :-/

#4 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 14 August 2014 - 22:47

Jeździ się komfortowo, ale faktycznie pewne opóźnienie w stosunku do mechanicznej wersji na przedzie może trochę z początku dziwić, a nawet przeszkadzać. Fajne jest to, że nie trzeba nic regulować i nie musisz pamiętać o "półbiegu" na przekosach, bo przednia sama się dostosowywuje. Przerzucanie o parę trybów w górę i w dół płynne, trzymasz przycisk i przełożenia płynnie schodzą lub podchodzą. Fajna zabawka, wygląda też niczego sobie, szczególnie gdy bateria siedzi w sztycy.



#5 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 August 2014 - 23:03

Autotrimming podoba mi się w Di2 najbardziej. Ale to opóźnienie juz wcale.
Muszę się jednak z tym przespać i zastanowić czy jednak nie zdecydować się na REDa.

#6 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 15 August 2014 - 07:01

Kładź RED'a. Bez dwóch zdań:)

 


  • mikroos likes this

Kudos!


#7 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 August 2014 - 08:09

Z takim zamiarem się obudziłem :-)
Drugi case który wymyśliłem to rama bardziej aero czy light ale to już temat na osobny topic ;-)
Póki co idę pojeździć i jeszcze trochę podumać.

#8 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 August 2014 - 18:48

mogę powiedzieć coś o ultegrze elektrycznej 6700 Chodzi idealnie, regulacja do innego koła to bajka. Brak najbardziej newralgicznego punktu większości tradycyjnych przerzutek -linki i pancerza. Nic się nie wyciąga nic się nie zacina nawet po wyścigu w błocie, deszczu wszystko chodzi super. Dopasowanie się przedniej przerzutki do przekosu to bajka. Dodatkowo samo zainicjowanie zmiany biegu jest szybsze dusisz przycisk a nie przesuwasz jakąś dźwignię. Wystarczy na ułamek sekundy przesunąć rękę tak żeby tylko dosięgnąć pstryczków "klik" i wracasz do poprzedniego ułożenia dłoni. Śmigam na elektryce od początku sezonu i mam nadzieje, że nie będę musiał wrócić do tradycyjnej linki i pancerza. Z wad, przednia przerzutka może faktycznie chodzi wolniej. Szczególnie zrzucanie w dół jest wolniejsze. Tył też minimalnie wolniej zrzuca w dół. Jednak nadal jest to wystarczająco szybko, a przede wszystkim jest pewne! Klik i bieg zmieniony. Widziałem, że przód potrafi mieć problem przy korbie innej firmy niż shimano (jednak mogło to wynikać ze złej instalacji samej przerzutki)

#9 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 August 2014 - 19:41

Ciekawe jak dogadaloby sie Q-ringsami na ktorych jezdze?
Czy dzialanie Di2 mozna porownywac do REDa czy jednak to nie ten sam level i RED zawsze będzie wypadał lepiej?

Powiem szczerze, że nie spodziewałem się aż takiego dylematu jak mam obecnie.
Stoję okrakiem między ramą aero z REDem i ramą lekką ale na Di2. Oba przypadki są w sumie trochę z dupy, bo w pierwszym lekkość REDa zabija nieco cięższa rama, a w drugim lekką ramę odciążyć Di2. Na szczęście w obu przypadkach całość waży ok. 6,8kg.

#10 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 August 2014 - 23:03

Widziałem jak sprawuje się ultegra Di2 z o-symmetric chyba 54z Idealnie to nie działało, trzeba na prawdę mocno zluzować w chwili zmiany przełożenia. Z q-rings nie widziałem, z Rotorem LT z okrągłymi blatami 53/39 nie działało dobrze. Zdarzały się przerzucenia łańcucha poza duży blat, przy próbie ograniczenia wychyłu był problem z wrzuceniem z małej na dużą. Trochę to kiszka była :/ Jednak jak dla mnie idzie to ogarnąć- patrz np. zespół Lampre Merida czy Garmin-Sharp -Di2 i Rotor dają radę!
  • GoscNiedzielny likes this



Reply to this topic