Skocz do zawartości


Zdjęcie

Renowacja Puch Cavalier

puch cavalier retro vintage

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 stfn

stfn
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 wrzesień 2014 - 20:05

Cześć,

 

Zacznę temat jak większość na tym forum: kupiłem ramę Puch Cavalier bez kół, i chcę ją odrestaurować, pewnie złożę z niej singla bo ma ładne poziome haki. Jednak dwie rzeczy już mnie zastanawiają:

 

Na tylnym górnym widelcu jest coś takiego: https://www.dropbox.....40.17.jpg?dl=0 

 

Może nie widać tego na zdjęciach, ale znajduje się na oko w połowie między piastą i obręczą przyszłego koła. Co to może być? Mocowanie na lampkę? Przekopałem zdjęcia Puchów w internecie, ale żaden takiego nie miał.

 

Sprawa druga. Rama ta ma hamulce, internety powiedziały mi, że typu center-pull. Chciałbym je zachować, bo wydają się być w dobrym stanie. Wyglądają one tak: https://www.dropbox.....02.19.jpg?dl=0

 

Problem w tym, że jeden jest kompletny, a drugiemu brakuje klocka hamulcowego i tej linki łączącej ramiona. Z klockami chyba nie powinno być problemów, nie? Bardziej niepokoi mnie kwestia tej linki, ona ma na obu końcach okrągłe dyski które blokują ją w ramionach hamulca. Czy dałoby się to jakoś dorobić?

 



#2 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2014 - 20:15

Ten tylny dynks to prawdopodobnie oldskulowy licznik. Klocki dostępne bez trudności.

#3 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 395 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 04 wrzesień 2014 - 20:50

https://www.google.p...iw=1024&bih=632

 



#4 Pomykacz

Pomykacz
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 wrzesień 2014 - 09:07

Ta linka wygląda mi na taką samą, jaką stosowało się przy hamulcach cantilever, coś takiego - http://allegro.pl/la...4535881740.html . Trzeba by było dobrać odpowiednią długość (gdzieś widziałem jeszcze 105mm) i trzymać kciuki żeby te 'dyski' były identyczne ;) Zawsze pozostaje też możliwość kupienia całego hamulca, czasem na aukcjach chodzą za grosze.



#5 stfn

stfn
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 wrzesień 2014 - 15:49

Dzięki za rozwikłanie zagadki! Co do hamulców to udało mi się znaleźć identyczne na olx.pl, odbieram je za dwa tygodnie, będę mieć brakujące części plus zapas części zamiennych na przyszłość :)

 

Teraz naszły mnie kolejne wątpliwości. Zbieram się do rozkręcenia korb i supportu, bo słychać zgrzyty przy kręceniu pedałami i tak stary suport na pewno warto przeczyścić albo wymienić. Ale, przy szukaniu ściągaczy do korb z kluczem nasadowym odkryłem, że śruby trzymające korby przy mocowaniu na kwadrat mogą mieć rozmiar 14mm lub 15mm. Po przyłożeniu kluczy już wiem, że ja mam śruby 14mm i muszę kupić skuwacz z kluczem 14mm. Ale teraz, jeżeli bym chciał kupić nowy suport na kwadrat, np to: http://www.centrumro...mano,44470.html to już nie mam opcji wyboru wielkości osi, tylko szerokość osi i typ gwintu (to wiem, że mam BSA, googlałem). Na czym to polega? Czy też to wszystko nie ma znaczenia, korby będą pasować i tak i tak? Jeżeli to głupie pytanie to przepraszam, szukałem na tym forum informacji o wielkościach śrub w osi suportu, ale nie udało mi się nic znaleźć, może wpisywałem złe słowa w szukajkę.

 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: puch, cavalier, retro, vintage