Jump to content


Photo

Jaki mostek wybrać?


521 replies to this topic

#1 Johny

Johny
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądOstrowiec Św.

Posted 02 October 2008 - 16:34

Witam.
Znalazłem na allegro taki oto mostek http://www.allegro.p..._aluminium.html
I tu moje pytania:
1) Ile warto za niego najwięcej dac
2) Mam starą szose. Nie wiem czy warto do niej wstawiać mostek i jak to będzie wyglądać. Widzieliscie może coś takiego.
3) Co jeszcze trzeba będzie dokupić aby to wszystko złożyć. (mam stary mostek łączony ze sztycą)

#2 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 02 October 2008 - 17:47

Po pierwsze jest bardzo długi bo 120mm.
Po drugie mostek nie przykręca się do sztycy tylko rury sterowej widelca.
Po trzecie nic się do mosta nie dokupuje. Jeśli twój star mostek wygląda jak "F" czyli fajka to ten mostek co podałeś nie pasuje bo to nie ten system.
Jeśli masz coś tego typu to nie ma gadania o mostku typu a-head
http://www.allegro.p..._wyprzedaz.html

#3 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 02 October 2008 - 17:49

Johny o ile dobrze zrozumiałem to masz stery klasyczne i do nich mostka nie zamontujesz. Mostki są tylko do sterów ahead i można powiedzieć że są ta stery nowego typu. Wymiana sterów klasycznych na ahead wiązała by się z wymianą widelca bo jest róznica w długości rury sterownej. Tu i tu masz wszystko ładnie i zrozumiale napisane.
Pozdrawiam!

#4 Gosc_Karaszon15_*

Gosc_Karaszon15_*
  • Gość

Posted 02 October 2008 - 18:17

...a jesli bardzo ci zalezy na nowoczesnym mostku zawsze mozna założyć redukcje z 1" na 1 i 1/8 " ....mozna juz kupic od 20 pln w sklepach rowerowych :)

#5 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 02 October 2008 - 18:23

Karaszon15 ale to i tak niesie za sobą wymianę widelca bo rura sterowna w sterach klasycznych jest krótsza wiec zakup samej redukcji niewiele da.
  • teeveez likes this

#6 Artuus

Artuus
  • Użytkownik
  • 35 posts
  • SkądTarnów

Posted 02 October 2008 - 18:34

jako ze temat mnie rowniez interesuje zapytam
z tego co piszecie ma wynikac ze w zaden sposob nie da sie zamontowac do widelca starego typu mostka i kierownicy obecnych standardow?

pytam by sie upewnic na 100% gdyz jak pytalem sprzedawcow twierdzili ze nie ma z tym najmniejszych problemow wlasnie przez odpowiednie redukcje...

#7 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 02 October 2008 - 18:35

Karaszon15 ale to i tak niesie za sobą wymianę widelca bo rura sterowna w sterach klasycznych jest krótsza wiec zakup samej redukcji niewiele da.


Chodzi o "redukcję" rozpieraną w sterówce jak mostek klasyczny. Ino, że posiada ona tylko trzonek (bez fajki mostka) na którą montuje się mostek a-head.

#8 bikej50

bikej50
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • SkądWarszawa

Posted 02 October 2008 - 18:38

jeśli chcesz wymienic wspornik kierownicy{ starego typu taki w kształcie odwróconej litery L } to nie ma większego problemu. Wystarczy kupic "sterowkę" 1 cal którą wkladasz w widelec i od góry przykręcasz śrubę { wszystko tak jak w starym wsporniku} Na sterówkę zakładasz redukcje na 1.1/8 cala [w komplecie] i zakładasz mostek jaki chcesz. Koszt niewielki około 20, 30 zeta.

#9 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 02 October 2008 - 18:59

Konik Nawet nie wiedziałem, że tego typu redukcja na rurę sterowną istnieje. Ja miałem na myśli redukcje przy mostku. A jeśli dobrze rozumiem to identyczny efekt dało by ucięcie tej fajki od wspornika i na sama rurę, która z klasycznych sterów zostanie założenie mostka? Miałem zamiar to napisać ale pomysł wydał mi się zbyt absurdalny i niebezpieczny więc zrezygnowałem.

#10 Johny

Johny
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądOstrowiec Św.

Posted 02 October 2008 - 19:07

Czyli raczej się w to nie pakować??
Ja mam wspornik tego typu
http://photos01.alle...36/35/451363572
www.allegro.pl

A polecilibyście coś ładniejszego ale żeby tak dużo nie zmieniać??

#11 Artuus

Artuus
  • Użytkownik
  • 35 posts
  • SkądTarnów

Posted 02 October 2008 - 19:17

z rego co pisze bikej50 wynika ze spokojnie jest to do wymienienia oczywiscie pod warunkiem finansowej inwestycji w redukcje, mostek i kierownice jak zrozumialem :-)

#12 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 02 October 2008 - 20:11

z rego co pisze bikej50 wynika ze spokojnie jest to do wymienienia oczywiscie pod warunkiem finansowej inwestycji w redukcje, mostek i kierownice jak zrozumialem :-)


Kierownicy nie musisz, ale trzeba wziąć mostek po "cienką" kierę 26,0 mm, a nie OS.

[ Dodano: 2008-10-02, 21:13 ]
thorian, chodzi o coś takiego:
http://www.allegro.p...cy_tranz_x.html

[ Dodano: 2008-10-02, 21:15 ]
Ja bym się tylko zastanawiał: po co? Lżejsze to nie będzie, czy sztywniejsze? Nie wiem. Dla mnie to rozwiązanie dość żałosne estetycznie, a konstrukcyjnie wątpliwe. IMO: Ładna klasyczna fajka mostka ma swój urok.

#13 bikej50

bikej50
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • SkądWarszawa

Posted 02 October 2008 - 21:19

Ja bym się tylko zastanawiał: po co? Lżejsze to nie będzie, czy sztywniejsze? Nie wiem. Dla mnie to rozwiązanie dość żałosne estetycznie, a konstrukcyjnie wątpliwe. IMO: Ładna klasyczna fajka mostka ma swój urok.
Lżejsze pewnie nie będzie a co do sztywności to nie powinno być problemu { mam coś takiego u siebie i mimo 196cm i 90kg nie udało mi się tego urwać :-D ] Co do estetyki to co się komu podoba. Ja założyłem taki wynalazek u siebie ze względu na możliwość montażu dluższego mostka.

#14 Sid

Sid
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • Skądsiemianowice

Posted 03 October 2008 - 06:32

ja miałem coś takiego
http://www.fotosik.p...d31ceba34e.html
miejsce gdzie montuje sie mostek jest szersze od jego obejmy(dłuższe), nie wchodzi też do końca będzie widać ten lejek ja to zasłoniłem podkładką sztywniejsze niejest tak samo jak fajka
na mój gust jak sie da ładną podkładke będzie estetyczniejsze

#15 Gosc_szudri_*

Gosc_szudri_*
  • Gość

Posted 03 October 2008 - 19:58

ja taką redukcję przerabiałem kilka lat temu w pierwszej szosówce, ze zwględu na swój wzrost na dłuższy mostek. Koszt takiej zmiany to redukcja 11zł plus mostek 30zł używany i podkładki na redukcji 2x1cm koszt 1 sztuki 2zł. Wyglądało dobrze ale dla mnie było wygodne i to się liczyło nikt na to nie zwarzał że jest coś nie tak 8-)

#16 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 posts
  • Skądwałcz

Posted 12 October 2008 - 12:59

a mogliby znawcy tematu wyjasnic w jaki sposob jest mierzona długosc mostka podawana przez prducentów, gdyz chciałbym kupic troszke krotszy a nie mam pojecia jakiej dlugosci mam swoj? :-(

#17 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 12 October 2008 - 13:00

od srodka rury sterowej do srodka mocowania kierownicy

#18 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 13 October 2008 - 11:43

ja taką redukcję przerabiałem kilka lat temu w pierwszej szosówce, ze zwględu na swój wzrost na dłuższy mostek. Koszt takiej zmiany to redukcja 11zł plus mostek 30zł używany i podkładki na redukcji 2x1cm koszt 1 sztuki 2zł. Wyglądało dobrze ale dla mnie było wygodne i to się liczyło nikt na to nie zwarzał że jest coś nie tak 8-)


Jak dobrze dobierze sie redukcje i mostek - wyglądac będzie OK. W celach poprawy estetyki proponuję założyc na redukcję 1'' mostek a-head 1'' a nie 1 1/8 ''. Taki zabieg poprawia wyglad poniewaz mostek a-head 1'' jest cieńszy i lepiej wpisuje się w rure sterową dla widelca 1''.

Pzdr
Stas

#19 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 13 October 2008 - 17:20

Stas, masz rację, ale mostek a-head na 1'' do duża rzadkość.

#20 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 16 October 2008 - 03:53

Na 1 '' http://sporting-good...i&_osacat=57262



Reply to this topic