Wysokość Obręczy 22 Vs 30
#1
Napisano 14 październik 2014 - 17:23
Obręcz 30mm będzie dawała odczuwalną korzyść przy jeździe po płaskim względem modelu o wysokości 22mm (ogólnie dużo lepiej czuje się na podjazdach niż na płaskim)?
Wybór zawężam do:
- Kinlin XR200 (wysokość 22mm, waga 380g)
- Kinlin XR300 (wysokość 30mm, waga 465g)
Mam jeszcze pytanie o szprychy, tył pleciony na 3 krzyże (piasta PowerTap 32H) przód słoneczko 20 lub 24, do takiego zestawienia lepsze będą płaskie czy okrągłe szprychy?
#2
Napisano 15 październik 2014 - 09:48
Kinlin'y wybierałeś z uwagi na ich wagę? Bo jeśli chcesz je do codziennego użytku na nierównych drogach, to możesz je dość szybko zniszczyć.
Przeczytaj: Kinlin XR-300: Are they terrible or am I just unlucky? - Bike Forum
a zwłaszcza:
4000+ wheels built since 1984...KinLin XR-300 and XR-380 are not everyday use rims...especially on rough roads. You will destroy them...
They are very lightweight racing and fast training rims - very thin wall all-around (1.9mm center line) and are used by my customers for track training while they save their carbons for actual velodrome racing. KinLin's use of a higher grade material for these rims does help a little...
The better candidate KinLin rim that has a smaller profile and thicker walls at 470g is the XR-240. That is better suited for everyday use on smooth and semi-rough roads baring accidents.
(I will actually be building an XR-300 and XR-380 set this week for a customer who saves his carbon wheels for the actual velodrome races.)
...and yes, I'm an importer of KinLin rims.
= 8-)
(te 4 tys kółek miał w 2011 ;-))
Pogrubiłem najważniejsze i tą propozycję, żeby wybrać "złoty środek"

Dla porównania wrzućmy:

i

Bo aktualnie nie ma czegoś takiego w ich ofercie jak XR-200 (tabela):

Reasumując: jeśli chcesz Kinlin'y do codziennej jazdy, to nie ma co ryzykować dla tych 20g i 6mm stożka.


A jak się na wagę wrzuci, to ważą prawie tyle samo:


No dobra - 6g różnicy ;-). Co ciekawe, 240 waży mniej niż katalogowe 470g, za to 300 waży więcej niż katalogowe 450g. Pewno zależy też od egzemplarza, no ale...
A co do szprych, to cytując Spike'a:
Szprychy płaskie mają tą przypadłość, że sztywność boczną uzyskują wyłącznie przy odpowiednio wysokim naciągu, te które były powinny być naciągnięte na ok 150-160 kgf i wtedy koło było by pancerne , ale felga by prysła ino raz ...co z tym fantem zrobić?
Ano wymieniamy szprychy na cieńsze, lżejsze , które sztywność swoją uzyskają przy niższej wartości - ok 110-120 kgf i robimy zaplot klasyczny - obie strony na 2 x , ten zaplot doskonale wzmocni nam koło z drugiej strony , zwiększając także sztywność boczną konstrukcji .
Koło zyskało na zmniejszeniu wagi, naciag max 120 kgf , centrowanko i jazda , no nie ma bola żeby nie działało.
Czyli stosując XR-300 i płaskie szprychy zwiększysz wielokrotnie prawdopodobieństwo uszkodzenia felg (konieczność wysokiego naciągu).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3
Napisano 15 październik 2014 - 10:28
#4
Napisano 15 październik 2014 - 11:04
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#5
Napisano 15 październik 2014 - 11:27
Pozwolę sobie również wyrazić zdanie, również jako importer Kinlina.
1. Obręcze o wysokości 30 mm nie dadzą żadnych korzyści wynikających z lepszej aerodynamiki. To, co daje wyższy stożek, to większa sztywność. Bardziej aero będą obręcze odrobinę szersze - np. XC-279. Tak czy siak, różnice będą pewnie w okolicach błędu statystycznego. Prawdziwe (choć ciągle niewielkie) korzyści wynikające z aerodynamiki dadzą dopiero obręcze o wysokości 38 mm, o zoptymalizowanym pod kątem aerodynamiki profilu.
2. Rynek kształtuje zapotrzebowanie - a ludzie chcą obręczy lekkich i na wyższym stożku. Obręcze XR-240 są trudno dostępne - ja również ich nie sprowadzam, bo nie są ani lekkie, ani wysokie. Wydaje mi się, że mało kto kieruje się tak pragmatycznymi przesłankami jak pozor.
3. XR-200 są ekstremalnie lekkie i delikatne - nie polecam ich nikomu, kto waży więcej niż 75 kg. Jeżeli ktoś poszukuje bardzo lekkich obręczy to zdecydowanie bardziej polecam XR-19W.
4. Jeżeli chodzi o płaskie szprychy, to nie zgodzę się z cytatem Spike'a - według mnie CX-Raye zawsze są najlepszym wyborem - jeżeli względy finansowe nie są przeszkodą, to nie ma lepszego wyboru. Według mnie nie ma problemu z złożeniem sztywnych kół na CX-Rayach naciągając je do 120-130 kgf. Oczywiście wszystko zależy od wagi zawodnika - ale zakładam "średnią" czyli 70-75 kg.
5. XR-300 mają raczej opinię pancernych - trefne egzemplarze mogą się trafić zawsze i wszędzie. Ja złożyłem już kilkadziesiąt kompletów kół na nich i jak dotychczas ilość poważnych problemów wynikających z wadliwych egzemplarzy mogę policzyć na palcach jednej ręki.
6. Maviców Open Pro nie polecam nikomu - gdyby kosztowały 60-70 zł, to może byłyby ciekawą propozycją, ale 200 zł to gruba przesada, jak na obręcz, która nie jest ani lekka, ani sztywna, ani dobrze wykonana. Spiralki ze sfrezowanego materiału wokół otworów w ich przypadku to nic dziwnego. Wiem, że wiele osób ma zaufanie do marki Mavic wynikające zapewne z dobrej renomy jaką miała ta marka w latach 90', ale teraz niestety jeżeli chodzi o obręcze według mnie nie mają nic dobrego do zaoferowania.
Pozdrawiam
- mburs lubi to
#6
Napisano 15 październik 2014 - 11:50
Olek zastanawiał się nad zmianą OpenPro na stożki, a nie kupno nowych OP ;-).
A co do pragmatyzmu, myślę, że chyba każdy w miarę rozsądnie myślący człowiek przyjmuje praktyczność za podstawowe kryterium, prawda? ;-).
Choć z drugiej strony patrząc na zapotrzebowanie na stożkowe obręcze, to nie byłbym tego taki pewny. Zwłaszcza, że jak piszesz, zysk aerodynamiczny przy niższych stożkach jest znikomy, za to wrażliwość na wiatr boczny dość mocno odczuwalna w miarę wzrostu wysokości obręczy.
Te XR-200 wycofali z oferty (wiem, że jeszcze je można dostać, ale producent w ofercie ich już nie ma) chyba z uwagi na przyczyny, o których napisałeś?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7
Napisano 21 październik 2014 - 09:31
.......ech cytowanie ...Prozor , żle zinterpretowałeś wszystko
chodziło jak wynika z tekstu róznice w naciągach płaskich szprych grubych i cieńszych !!!!!!!!!!!!!!!!! a Ty zrobiłes z tego niestety bzdure że nie powinno sie dawać plaskich szprych .
Ja jeżdze na swoich Fobosach przekraczajac limity wagowe o ponad 20 kg !!!!! i żadna felga od 3 lat nie pękła , , w ciągu paru lat pracy na flegami tej firmy zaplot i naciag zpostał doprowadzony do perfekcji w mojej firmie i te kołą śmigaja u ludzi bez problemów .
Teksty z zagranicy to kompletna bzdura , nieszczęśliwy gosciu po prostu, bo nie zna limitów wagowych jakie np ja stosuje wykonując koła , a limity te są bardzo ważnym czynnikiem do użytkowania !!!!!!!!! a to są lata praktyki w budowaniu .
Obecnie np koła na xr 300 uzytkowane w okolicach Krakowa , w górach, itd , mają przejchane ponad 10 tysiaków, i niektórzy mają wiecej , po naszych Polskich drogach !!!!!! klientów widuje raz do roku na przeglądach , sprawdzam naciagi i śmigają dalej .
W niedziele objechałem Podhale dookoła i koła ani drgnęły , i daje gwarancje że w określonych limitach wagowych będą śmigały długo i szczęśliwie.
Mavic Open Pro to doskonała obrecz, nie czytajcie bzdur , można ją bardzo mocno naciągnąć, i jest warta swojej ceny , podwójnie oczkowana !!!!! mocna , przy tej wadze nie ma za bardzo konkurencji na rynku w swojej klasie , a importerów KinLina jest paru w Polsce już niestety .
Xr 200 to wspaniała felga , tylko trzeba mieć pojęcie na jakich kompoenatach można budować daną obręcz, jakie ma limity naciagu i limity wagowe , 2 lata mój klient śmiga na xr 200 bez problemowo , koła mają dobry naciag, odp szprychy dobrane do jego wagi i mocy .
Jak ktoś nie umie robic kół to dla niego wszystko będzie niedobre.
Zmiana ze stożków na niski profil - rower robi sie bardziej zwrotny, moi klienci niektórzy zmieniają stożki karbonowe z 50 mm na 38 bo jak to mówią nie lubią walczyć z rowerem .
Cx ray ??? niech sobie będzie , ja stosuje wyłącznie MAC 424 płaskie bo są lepsze i mocniejsze .niestety lata doświadczeń ....
Prosiłbym o nie cytowanie mnie bez mojej zgody bo przekłamujecie sens tekstów , ktore są prawidłowo napisane , a Wy nie macie pojęcia jak widać o co chodzi i mieszacie ludziom w głowach , a ja nie musze publicznie opisywać swoich tajemnic montażowych co i na czym i dlaczego dokładnie.
Jesli ktoś ma pytanie odnośnie co sobie wybrać , to zawsze można zadzwonić w godzinach pracy , bo jak widać jak sie nie pilnuje forum to można ludzi wprowadzać w błąd.
Idealne koła ? prawie są ...
Aby nie być gołosłownym , w tym roku pokaże nową wersje Fobosów (2015 ), koła które zostały lekko przeprojektowane , ,.... biorąc doświadczenia z jazd użytkowników i ich uwag .
Przeprojektowano przód aby rower był jeszcze bardziej zwrotny przy większych prędkościach i odporniejszy na boczne i ukośne wiatry.
p.s.
wyższy stożek da nam lepsze aero , odpowiednio zaprojektowane koło będzie nam przynosiło zysk , ale czy to będzie 25 mm czy 50 mm profl dużo zalezy w jakich trerenach sie obracamy i czy tego potrzebujemy.
Przecież na czasówke nie założymy koł na 19 mm felgach ......... i 32 szprychach , choś sprawa moze być dyskusujna , bo przy 36 szpr. i odpwiedniej prędkości robi sie nam pełne koło .......
Olek , jeśli nie jesteś z pierwszej dziesiątki to zakładajac ze koła są w dobrym stanie to nie ma sensu przerabiać , chyba że składasz nowe całkowicie .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Gosc_qrczakzul_*
Napisano 21 październik 2014 - 15:39
#SPIKE piszę do ciebie tutaj, bo nie da się wysłać PW:
Cześć, w przyszłym roku planuję zakup szosy, a twój post zmienił trochę moją wizję. Napisałeś, że przy odpowiedniej prędkości 36-cio szprychówki dają coś w rodzaju pełnego koła. Jak to jest, pchać się w coś typu aksium z 20 szprychami żeby oszczędzić na wadze, czy może tańsze i cięższe 36, które jednak pomoże przy szybkiej jeździe? Choć mieszkam na płaskim i często jeżdżę w grupie, na stożki mnie nie stać, więc zostaję zmuszony na niski profil. Proszę o wyjaśnienie sprawy ![]()
#9
Napisano 21 październik 2014 - 17:56
Jeszcze dopisze aby było dokładniej, tekst , który wkleił Prozor odnosił sie do całkiem innego koła, na całkiem innych komponentach , nie zwiazanych w ogóle z tym tematem .....
http://velotech-pl.b...k-chinczyk.html
to jest oryginalny wpis i jak sie cytuje , to niestety należy podać żródło skad to pochodzi ( link ) , tego wymaga ustawa o własności intelektualnej . .
Jak widać tekst odnosił sie do przerabianego koła z płaskich szprych aero na płaskie szprychy aero , ale cieńsze !!!!!!! a nie na okrągłe jak to póżniej w waszych postach wynikło ( na blogu nie ma słowa o okrągłych) ! .
Jak też widać z opisu i w końcowych fotkach w zaplecionym kole są szprychy płaskie aero.
a tutaj dodatkowa posiłkowa galeryja https://picasaweb.go...nWheelPrzerobka
Kazdy sie może mylić .....staram sie wyjaśniać błędy od razu nawet nie swoje.
Pozdrawiam :-D
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 21 październik 2014 - 18:20
#SPIKE piszę do ciebie tutaj, bo nie da się wysłać PW:
Cześć, w przyszłym roku planuję zakup szosy, a twój post zmienił trochę moją wizję. Napisałeś, że przy odpowiedniej prędkości 36-cio szprychówki dają coś w rodzaju pełnego koła. Jak to jest, pchać się w coś typu aksium z 20 szprychami żeby oszczędzić na wadze, czy może tańsze i cięższe 36, które jednak pomoże przy szybkiej jeździe? Choć mieszkam na płaskim i często jeżdżę w grupie, na stożki mnie nie stać, więc zostaję zmuszony na niski profil. Proszę o wyjaśnienie sprawy
Ja sam jestem ciekawy jak to jest , im wiecej szprych , im wieksza prędkość .....kiedyś jeździłem na starej szosie i starych kołach niski profil 36 szpr , rzucało mnie na boki przy wiatrach, teraz używam praktycznie wyłącznie 20/24 , 24/28 i przestało rzucać .
Jak chcesz dobre koła do ścigania to rząd wielkości 1200-1300 zł uzbieraj .
Wielu rowerzystów np nie widzi róznicy między kołami podczas jazdy po płaskim - choćby dzisiaj odbyłem rozmowe w sprawie zamówienia kółek z klientem , w momencie jak mamy pagórkowaty teren i i wiatry pokazują sie róznice
Koła - kompoenenty dobiera sie ściśle pod rowerzyste i jego wage ( z zapsem oczywiscie ) .
Już nie raz słyszałem zę np na Fulcrumach lepiej sie smiga niż na karbonach 50 mm po płaskim.
A juz nie raz mówiono ze wiatr nie zawsze wieje prosto .
Z tej filozofii skorzystał np Zipp dajżc nam np niskie profile i szerokie, zaokrąglone , gdzie ukośny wiatr ma przechodzić a nie spowalniać koło .
Pierwsze 303 jakie miałem w rękach zrobiły mocne wrażenie, i dlatego od 2 lat jak ktoś chce robić karbony to polecam mu profil max 38 mm ( jeśli tylko mozna ) zwlaszcza jak samotnie trenuje, jazda w grupie to całkiem inna jazda , inne profile ....
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Napisano 21 październik 2014 - 20:03
Dziękuję za wyjaśnienie i przepraszam, że nie podałem źródła cytatu, mam nadzieję, ze nie zostanę pozwany o naruszenie Twoich praw autorskich. Kajam się i obiecuję, że więcej tego przestępstwa nie popełnię.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#12
Napisano 23 październik 2014 - 19:02
To może ja dodam coś od siebie z praktycznego punktu widzenia.
Posiadam koła na komponentach kinlin xr-300 ( zakupine w cnc-bike.de jako hp455),mac425,novatec . Przejechane coś ponad 45 tyś. Acha moja waga to ok 85 kg. Koła sam "budowałem". Posiadam je od trzech lat. W pierwszym roku coś po 10 tyś zaczęły pękać szprychy w tylnym kole ale nie od strony bębenka . Stwierdziłem że coś zapewne z naciągiem i kupiłem tensometr i komplet nowych tych samych szprych. I od dwóch lat (ok 30 tyś km) wszystko bez problemów . Raz na pól roku sprzwdzenie naciągu i jazda !!!.
Tak że więc reansumując mogę napewno polecić obręcze kinlin xr-300 pod wagę jaką ja posiadam.
#14
Napisano 29 październik 2014 - 20:07
SPIKE to ze Ty je stosujesz nie czyni ich lepszymi od cx. Ich lepszosc polega wylacznie na ich taniosci i w tym miejscu ich lepszosc sie konczy.Cx ray ??? niech sobie będzie , ja stosuje wyłącznie MAC 424 płaskie bo są lepsze i mocniejsze .niestety lata doświadczeń ....
Sa ciezsze i slabsze od cx, a do tego wszystkiego, patrzac na to, jakie szprychy sa stosowane w top kolach, obraz jest oczywisty.
Znajdz mi renomowane kola, w ktorych sa uzyte mac 424.
Z osobistych doswiadczen, w trzech zestawach mam cx. Nigdy ta szprycha nie strzelila mi, w przeciwienstwie do 424, dwa razy.





