Sztyca karbonowa siodełka - warto?
#1
Napisano 29 sierpień 2009 - 16:26
Aha, czy sztyca karbonowa może być zainstalowana w rurze podsiodłowej tak jak aluminiowa sztyca, czy też koniecznie musi być stosowany żel do montażu części wykonanych z włókna węglowego zwiększający tarcie i przeciwdziałający ich uślizgiwaniu?
#2
Napisano 29 sierpień 2009 - 17:08
Co do sztycy to jeśli będzie rzeczywiście karbonowa komfort powinien się odrobinę podnieść, ale tylko jeśli sztyca będzie wysunięta odpowiednio wysoko. Szybciej odczujesz jednak poprawę komfortu kupując spodenki z dobrą wkładką i wygodne siodełko o odpowiedniej twardości.
#3
Napisano 29 sierpień 2009 - 17:11
Rozumiem, że skoro oczekujesz poprawy komfortu to w grę wchodzą jedynie w pełni karbonowe sztyce, które kosztują od ~300 zł wzwyż.
Polecam Eastona EC90, ewentualnie tańszą EC70 mającą aluminiowe jarzmo zamiast karbonowego tak jak w EC90.
Masz aluminiową ramę czy stalową? W przypadku twardej ramy wpływ karbonowej sztycy poczujesz.
Montować się taką sztycę powinno na pastę do karbonu. Jest kilka możliwości. Albo różne pasty, albo łatwo dostępny w Polsce żel Finish Line Fiber Grip. Zawiera on w składzie drobne granulki (jakby piasek kwarcowy) zapobiegający obsuwaniu się sztycy. Jednak Fiber Grip powoduje zmatowienie błyszczącego lakieru sztycy/kierownicy.
Konieczny jest również inny zacisk podsiodłowy, którego rozcięcie wypada w innym miejscu niż rozcięcie ramy. Sprawę rozwiązuje montaż zacisku standardowego rozcięciem do przodu.
Sztyce Easton posiadają specjalnie ukształtowane wypłaszczenie, które całkiem chroni sztycę przed uszkodzeniem jej na skutek złego montażu.
#4
Napisano 29 sierpień 2009 - 17:40
http://allegro.pl/it...wa_wysylka.html
Co o tym myślicie? Pewno nie będzie to super cacko (w tej cenie), ale jeśli mam i tak wymienić sztycę to czy nie zdecydować się właśnie na taką?
Serdeczne dzięki za wyjaśnienie roli pasty/żelu (wychodzi na to, że trzeba dodać dodatkowo niecałe 30 złociszy do zakupu żelu), oraz sposobu montażu standardowego zacisku.
- adamos79 lubi to
#5
Napisano 29 sierpień 2009 - 20:41
#6
Napisano 29 sierpień 2009 - 20:46
PH, jeśli się ma ramę alu to bardzo wyraźnie czuć wpływ kierownicy karbonowej, sztycy nieco mniej. Znajomi czują w MTB tłumienie kierownicy karbonowej mimo używania opon Conti RaceKing 2,2".
#7
Napisano 29 sierpień 2009 - 20:56
#8
Napisano 29 sierpień 2009 - 21:01
Tak na marginesie, zastanawiałem się również, czy nie wymienić sztycy w moim rowerze XC. Pomimo, że A Karbon napisał, iż w MTB jego znajomi czują tłumienie karbonowej kierownicy - to chyba raczej myślał o sztycy
PH - o ile jest to sztyca karbonowa 27mm do poproszę namiary, zwłaszcza, że jeszcze można jakieś sensowne oponki nabyć
#9
Napisano 29 sierpień 2009 - 21:19
Karbon myślał jednak chyba o kierownicy. Miałem kiedyś 29er'a i faktycznie karbonowa kierownica była fajna ale z powodu sztywności (680mm) to jest za co chwycić i tutaj aluminium nie ma szans.
#10
Napisano 31 sierpień 2009 - 18:51
prozor, to nie jest sztyca karbonowa, tylko aluminium pokrywane karbonem. Jak pisałem - za mniej niż 300 zł nie kupisz dobrej sztycy (z drobnymi wyjątkami/okazjami)
No właśnie, napisałem maila do Olsha, na początku był pewny na 90%, że są to sztyce karbonowe, jednak obiecał sprawdzić te 10%. Okazało się, że rację miał Karbon (chylę czoła), choć mają również ITM'a karbonowego w cenie 243 pln'y, ale jednak sobie odpuszczam
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#11
Napisano 01 wrzesień 2009 - 21:24
http://allegro.pl/it...nowa_giant.html
miał ktoś z nią do czynienia? to rzeczywiście carbon i waga realna 220?
#12
Napisano 01 wrzesień 2009 - 21:34
To nie jest Giant, tylko Kalloy. Kalloy produkował ją od 1998 lub 1999 roku dla Gianta do modeli TCR. Waży różnie ponieważ były 3 lub 4 rozmiary - różne długości ponieważ sztyca ze względu na spłaszczenie ma ograniczony zakres regulacji. Masa podanej wyżej sztycy jest realna.Podłącze się - a co sądzicie o tej sztycy :
http://allegro.pl/it...nowa_giant.html
miał ktoś z nią do czynienia? to rzeczywiście carbon i waga realna 220?
Jakość samego kompozytu? Jak to w latach '90 - to nie jest 100% włókien węglowych, ale pomieszane z włóknami szklanymi dla lepszego tłumienia, ponieważ wtedy jeszcze nie znano właściwości kierunkowej sztywności karbonu.
#13
Napisano 01 wrzesień 2009 - 21:53
Jakość samego kompozytu? Jak to w latach '90 - to nie jest 100% włókien węglowych, ale pomieszane z włóknami szklanymi dla lepszego tłumienia, ponieważ wtedy jeszcze nie znano właściwości kierunkowej sztywności karbonu.
Ale jak za tą cenę to moze warto. wiadomo że za 200zł cudów nie będzie. Waga nawet ok. Zapewne lepiej wypadnie od ritchey carbon pro?
Myślę jeszcze o paco apex. Podobniesz się obsuwa, ale jak by może ją zmatowić w miejscu które jest schowane to było by ok?
Chyba że by postawić na wcs alu... :roll:



