Skocz do zawartości


Zdjęcie

luz na piaście koła fulcrum - ? .. jak go skasować ?


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 wrzesień 2009 - 10:28

koło przednie fulcrum racing 7, przejechane 200km ... i luz :evil: .. czy ktoś wie jak go skasowac domowym sposobem , bo w miejscu gdzie je kupowałem powiedzieli że muszę mieć spcjalne narzędzia i umiejętności :) i jeszcze zostawić koło na conajmniej 24h ....
... może jest inne wyjście z tej sytuacji ?

#2 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 wrzesień 2009 - 10:38

Ja mam te kola , i chodza ideladnie musialo co sie trafic jakis felernie , ale podjedz do pro serwisiu jakiegos drogo nie bedzie ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#3 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2009 - 18:43

Jedz do wertykalu. On jest dystrybutorem na polske i robi w ramach gwarancji jesli taka jest. Naprawdę fachowy gość!

#4 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 wrzesień 2009 - 20:20

wiem dzięki ... właśnie tam je kupowałem , i zostałem poinformowany że jeszcze tego nigdy nie robili dlatego musiałbym zostawić koło, a ja je potrzebuję na jutro na 7 rano :( ... nic .. na szczęście w domku mam 3 szoski i zaadaptowałem koło z innej :)

#5 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2009 - 19:43

Podłączę się pod temat. Wczoraj pierwszy raz konserwowałem moje piasty Bontragera i wszystko poszło dobrze, dopóki nie próbowałem ich skręcić. Otóż, kiedy skręcę kluczem, to chodzą tak topornie, za czasami wręcz 'skaczą', że trudno byłoby jechać. Optymalna płynność jest wtedy, kiedy skręcone są tak, że kontry można spokojnie poluzować gołymi rękami. Dziwi to tym bardziej, że piasty przed konserwacją były skręcone dość mocno i chodziły jak masełko. Poza tym z obiema piastami dzieje się to samo, więc podejrzewam, że to ja coś źle robię.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 wrzesień 2009 - 19:53

1.
Przy wkładaniu kulek na bieżnie i zakręcaniu konusem kulki mogły podejsc wyżej i nierówno siedzą.
2.
Moze cos sie dostało miedzy bieżn ie a kulki i konusy ?
3.
Jak wszystko ładnie ułozysz to nie ma prawa być zle.
Konusy należy dokręcać rękami lub kluczem aż do mini oporu a potem skontroac - z każdej strony jest konus i nakrętka jego czyli kontra.
Żeby wszystko chodziło ładnie musi być dobrze zakontrowane.
To dotyczy wszystkich piast z łozyskami skośnymi - bieżnia, kulki i konusy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2009 - 20:30

Wygląda na to, że u mnie przy kontrowaniu jednocześnie dokręca się konus, stąd ta cała sprawa. :-?

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 wrzesień 2009 - 21:01

To jakie masz koła ??
Bo jak są kulki to zawsze jest nakrętka i konus, a jak są łozyska maszynowe to jest tylko nakrętka - łozysk sie nie reguluje, może fotke i co jest w piaście ??

Mało dokładnie opisujesz co masz.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 21 wrzesień 2009 - 21:07

Jak ma być skontrowane tak jak Ty chcesz, to _musisz_ przytrzymywać konus jednym kluczem a kontrować drugim, do tego dobrze mieć oś unieruchomioną(imadło z przekładkami z drewna).

#10 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2009 - 05:34

Faktycznie, słabo sprecyzowałem. Mam kulki. Dokręcam konus do takiego stanu, jaki chcę zostawić, kontruję trzymając kluczem drugą kontrę i właśnie wtedy dokręca się konus. Trzymanie konusa kluczem jest sensowne, jednak jakoś nie widzę u mnie tego zbyt dobrze (konus pokrywa się z rantem bębenka, raczej trudno byłoby włożyć tam klucz => zdj. 2)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 wrzesień 2009 - 07:09

Bo tej strony - od bębenka nie kontruje sie w piaście i od tej strony nie rozbieramy piasty tylnej.
Wyciągnij ośke , skontruj tę stronę poza piastą, włóż do piasty i skontruj lewa stronę - tak ma być nie inaczej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 Gosc_szanowny_pan_*

Gosc_szanowny_pan_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2009 - 07:44

Ja mam fulcrum racing 5 evolution i po 10 tyś. km zero luzu na piastach, bicie można powiedzieć nie istnieje. Pewnie miałeś tego pecha i trafiłeś jakąś wadę.

#13 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2009 - 13:13

SPIKE, dzięki, teraz wszystko nabiera sensu.

#14 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 wrzesień 2009 - 17:10

A i nie powinno się mieszać kulek ze strony lewej i prawej, kulki najlepiej kupić nowe...


#15 Phoenix

Phoenix
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 listopad 2009 - 10:59

I jak regulujesz luz to pozostawiasz minimalny, tak mały by po montażu koła w ramie i ''ściśnięciu'' go szybkozamykaczem się skasował. Jeżeli wcześniej robiłeś to na styk to po zaciśnięciu mogło wystąpić nadmierne tarcie i uszkodzić coś w tej piaście. Tym bardziej jak masz tendencje do zaciskania na siłę.

#16 JOKER

JOKER
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopad 2010 - 20:13

Mam fulcrumy 7. Przejechane coś 1800km. Luz pojawił się na przednim kole w okolicach 1000 i drażni. Nie jest wielki, ale gdy niosę rower i stuknę w koło lub widelec wyraźnie czuć i slychać "drrrrrrrr" :P Podobnie czasem przy zmianie kierunku jazdy wyczuwalne jest na kierownicy puknięcie. Dodam, że problem na 100% dotyczy piasty przedniej, stery luzów nie mają.
Z tylną piastą też jest coś nie tak, bo zaczęła chodzić jakoś cięzko.
Byłem u SPIKE i powiedział, że łożyska są najpewniej do wymiany. Problem jest jednak z rozebraniem.

Jak dobrać się do przedniej piasty Fulcrum 7?

Nie ma dziury na imbusa ani nakrętki. Są jakieś srebrne dekielki - pierścienie. Być może założone na wcisk. W każdym razie łatwo zdjąć się nie dają.

Czy ktoś próbował rozbierać lub widział jak to zrobić?

obrazek:
Dołączona grafika

#17 JOKER

JOKER
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopad 2010 - 21:00

Siedzieliśmy z kolegą w sieci, szukaliśmy co i jak... i znaleźliśmy teche materiałów do przemyśleń:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

schemat piast ze stronki:
http://www.fulcrumwh...AD-17-02-10.pdf (s29)
Dołączona grafika

"kosmiczna prasa do łożysk" campaniolo:
http://www.fulcrumwh...BB140-01-09.pdf

plus wypowiedź na forum zagranicznym:
http://www.bikeradar....php?p=16409533

W wolnym tłumaczeniu goście zdjęli te srebrne krążki ostrożnie podważając śrubokrętem. Potem zobaczyli "axle cups" - miski osi?. Następnie trzeba wyjąć oś (zdaje się że wybić ostrożnie gumowym młotkiem. Na której są łożyska. Łozyska zdjąć... i zaczyna się problem, bo nowe trzeba wprasować precyzyjnie jakimś naprędce zaimrpowizowanym przyrządem... no chybaże ktoś ma wspomnianą superprasę campy...

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, pomysły, albo chciałby mnie skorygować to niech koneicznie pisze. Nie chciałbym popsuć sobie piast.

#18 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopad 2010 - 21:08

Nie ma problemu z rozebraniem, trzeba zciagnąć zaslepke z jednej strony wybić oske w drugą strone i jazda.

Miałeś podrzucić koło .

zaślepke można zciągnąć albo przy pomocy aluminiowego imadła , albo kombinerki na to czerwone guma i zciągamy.

Zazwyczaj idzie to albo łatwo, albo opornie. zalezy od firmy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#19 pogromcaszos

pogromcaszos
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądJanczowa

Napisano 15 listopad 2010 - 09:08

Ja też właśnie biorę się za wymianę łożysk w przednik kole:D a więc żeby ściągną zaślepkę trzeba jeszcze wyciągnąć taki zaokrąglony drucik który ją blokuje ja to zrobiłem bardzo cienkim szpiczastym nożem a dopiero potem ta zaślepkę ściągałem ręką

#20 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2010 - 09:59

wrzuć fotke tych części jak i co .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź