Jump to content


Photo

Canyon Endurace Al 6.0


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 28 November 2014 - 22:21

Dobry wieczór wszystkim.

Chciałbym zaprezentować mój najnowszy nabytek. Jest to moja pierwsza "szosówka". Do tej pory ujeżdżałem tylko crossa Trek 7300, oraz Meridę Speeder, która jest moim głównym rowerem. Uwielbiam pokonywać długie dystanse na szosie i do tej pory Speeder mi wystarczał, ale po części pod wpływem znajomych oraz z powodu planów startowych na przyszły rok zainwestowałem w szosę.

Osprzęt roweru to Shimano 5800. Mostek, sztyca i kierownica to wyroby Canyona. Łańcuch to produkt KMC, a siodełko jest firmy Selle Italia, model X1. 

Od razu piszę, że osłona za kasetą została tam celowo. Koła Mavic Aksium One i opony Conti GP 4000S II są na sprzedaż dlatego nic przy nich nie ruszałem. W rowerze zagoszczą inne koła, które od jakiegoś czasu używam już w Speederze. Były składane według mojego projektu. Są mocne i niezawodne, a przy tym lżejsze od Maviców o 400 gram. Muszę jednak zakupić do nich bębenek, który przyjmie kasetę 11s. Dlatego finalne zdjęcie roweru umieszczę w wątku kiedy już wszystko poskładam do kupy. Na razie poniżej zdjęcie Canyona po montażu, żeby nacieszyć oko. Setup ze zdjęcia waży około 8105g.

Po krótkiej sesji fotograficznej wrócił do kartonu, a koła i opony czekają na nowych/ego właścicieli/a. 

 

b18964-u8124_orig.jpg?1415830269

 

Jedyne czego mi w nim brakuje to mocowania do bagażnika, ale nie można mieć wszystkiego  ;-)



#2 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 posts

Posted 28 November 2014 - 22:30

geometria jak dla emeryta, a spawy wyglądają jak pasta do zębów. Tyłka nie urywa.

Skoro planujesz starty, powinieneś wybrać bardziej sportowy rower.



#3 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 28 November 2014 - 22:42

Na rowerze głównie jeżdżę, a nie go oglądam, tak że jakoś przeżyję te straszne spawy.

Co do geometrii to nazwa modelu po części tłumaczy jego przeznaczenie, sprawdzi się przy długich kilkuset kilometrowych przelotach. Starty to nie tylko sprinty na 100km, ale też ultra maratony, gdzie taka "emerycka" geometria ma sens.



#4 Dwa Baranki

Dwa Baranki
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 29 November 2014 - 00:02

Bardzo fajny rower. "geometria jak dla emeryta"...ta bardziej sportowa geometria nie poprawi ci średniej na trasie o 100% ;) Bagażnik pod taki rower też spokojnie znajdziesz.

#5 Domestic

Domestic
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 November 2014 - 16:35

jesli nie chcesz być obsmiany i wyklety na tym forum to pamietaj,ze musisz  KONIECZNIE dobrać kolorystycznie pasujace niebieskie akcenty na oponach no i obowiazkowo biała owijka.Nikt nie zapyta czy o techniczny aspekt twojego roweru,tylko wytknie ci brzydkie spawy.Eh........


  • Robert74 likes this

#6 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 posts

Posted 29 November 2014 - 18:10

to forum to też miejsce kultu canyona, na którego złego słowa nie można powiedzieć...



#7 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 29 November 2014 - 21:33

jesli nie chcesz być obsmiany i wyklety na tym forum to pamietaj,ze musisz  KONIECZNIE dobrać kolorystycznie pasujace niebieskie akcenty na oponach no i obowiazkowo biała owijka.Nikt nie zapyta czy o techniczny aspekt twojego roweru,tylko wytknie ci brzydkie spawy.Eh........

 

Nie będzie chyba tak źle, bo w docelowych kołach nyple są niebieskie. Już wiem, że popełniłem błąd podczas składania zamówienia. Ten model jest również dostępny z białą owijką. Ale mam za to białe pedały, może być?


  • Gump likes this

#8 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 30 November 2014 - 12:28

Wiemy już jak sprzęt będzie użytkowany - długie trasy, bagaż(?), ale mam pytanie odnośnie napędu: jakie masz zębatki w korbie i kasecie ? - jak na szosówkę to kaseta wydaje się bardzo mięsista, jak w rowerze MTB.

 

Albo mam takie wrażenie.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#9 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 posts
  • SkądBieszczady

Posted 30 November 2014 - 13:52

Ale kolega zmienia koła więc i kaseta też pójdzie do zmiany pewnie założy 11-28? :D


Focus user! :-P

#10 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 30 November 2014 - 14:46

a tam jest górska 11-32, bardzo miękko nawet jak w góry.



#11 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 30 November 2014 - 14:54

Korba jest kompaktowa, a kaseta mimo stopniowania MTB, czyli 11-32 jest niby szosowa, bo to CS 5800. Wiem, że nie wygląda to profi w dodatku ze średnim wózkiem, ale nie jestem gościem ze stalową łydą i nie zwracam na to zbytnio uwagi.

Pewnie za jakiś czas zmienię kasetę, ale jako marny góral (mieszkam na nizinach) wolę mieć na razie jakiś zapas. W przyszłym roku zamierzam wystartować w ultramaratonie "Góry MRDP"  i nie chciałbym polegnąć z powodu źle dobranych przełożeń. Do gór czuję duży respekt. Podczas tegorocznego BBT cały czas myślałem tylko o bieszczadzkiej końcówce oszczędzając nogi przez dużą część dystansu. Jechałem wtedy z kasetą 13-25 i trzyrzędową korbą. Nie było tak źle, ale to tylko przedsmak tego co może mnie czekać w przyszłym roku. 



#12 Domestic

Domestic
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 December 2014 - 19:39

Własnie wyglada to profi,identycznych przełozen jak twoje  i tylnej przerzutki ze srednim wózkiem w wysokich górach uzywa sam Alberto Contador i wielu innych wspaniałych górali.Rower i osprzęt masz bardzo dobry,nabijaj kilometry i sie ciesz!



#13 Domestic

Domestic
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 December 2014 - 19:40

https://www.google.p...417545585641004