Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Full Carbon Wysoki Profil 50, Czy Średni 35


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 appl

appl
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądcentrum

Napisano 02 grudzień 2014 - 21:32

Jak w tytule, które wybrać? :roll:

 



#2 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 02 grudzień 2014 - 23:09

50 zdecydowanie. Lepsza wizualizacja i trakcja,


Kudos!


#3 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 00:53

Jak założysz do roweru 50, potem zdejmiesz i założysz 35 lub niższe, to rower wygląda jakoś tak …. byle jak  8-)



#4 Dwa Baranki

Dwa Baranki
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 03 grudzień 2014 - 00:56

50 wyglądają znacznie lepiej! :-D Jak miałem okazję jeździć na 50, to rower bardzo reagował na boczne podmuchy wiatru. Przy 35 nie mam z tym problemu.

#5 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 07 grudzień 2014 - 00:51

Mam 50 mm. Przy mocnym wietrze bocznym na zjazdach  musialem hamowac  do 40-45 bo inaczej uslizgi tylnego kola zmiotly by mnie z trasy. Inna sprawa, ze jestem nie za ciezki  ;-) . Ale rower wyglada super​  :-D



#6 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 07 grudzień 2014 - 01:36

Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd się biorą te opinie, że 50 mm to takie czułe na wiatr. Dla mnie brzmi to jak powielanie stereotypów , które niekoniecznie mają większe uzasadnienie w rzeczywistości. 

Uślizgi tylnego koła na bocznym wietrze ???? Przecież to niemożliwe nawet na mokrym, nie dajmy się zwariować. 

Kolego , może po prostu niepewnie się czułeś na zjeździe, ale to nie oznacza że boczny wiatr wprowadzałby Cię w jakiekolwiek uślizgi gdybyś jechał szybciej. Tu się nawet fizyka nie zgadza  :shock: . Gwarantuję Ci że w bardzo wietrzną pogodę na zjazdach na kołach 50mm możesz śmigać tak samo szybko jak w bezwietrzną pogodę - no chyba że będziesz miał pod wiatr to pojedziesz wolniej choćbyś nie chciał  :-D

 

Ja jeżdżę na 50mm nieprzerwanie od dwóch lat, również w takie wichury zdarzało mi się jechać że się bałem że mi jakiś konar na łeb spadnie, jeździłem na płaskich odkrytych terenach, w górach, wszędzie - NIGDY, powtarzam NIGDY nie odczułem jakiegokolwiek negatywnego wpływu na stabilność jazdy wynikającą z wysokości obręczy. Owszem, w mocnym bocznym wietrze trzeba się nieco bardziej skoncentrować i reagować odpowiednio szybko aby panować nad rowerem i jechać równo jak po sznurku, ale gdyby mieć niskie obręcze, sytuacja była by taka sama, OK, niemal taka sama, a różnica jest nieodczuwalna - przynajmniej dla mnie. Chuchrem może nie jestem, ale waga ciężka przy ok 70 kg to również nie jestem.



#7 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 07 grudzień 2014 - 09:24

 Obręcze 35mm są bardziej uniwersalne .



#8 dormario

dormario
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 07 grudzień 2014 - 09:44

Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd się biorą te opinie, że 50 mm to takie czułe na wiatr. Dla mnie brzmi to jak powielanie stereotypów , które niekoniecznie mają większe uzasadnienie w rzeczywistości. 

Uślizgi tylnego koła na bocznym wietrze ???? Przecież to niemożliwe nawet na mokrym, nie dajmy się zwariować. 

Kolego , może po prostu niepewnie się czułeś na zjeździe, ale to nie oznacza że boczny wiatr wprowadzałby Cię w jakiekolwiek uślizgi gdybyś jechał szybciej. Tu się nawet fizyka nie zgadza  :shock: . Gwarantuję Ci że w bardzo wietrzną pogodę na zjazdach na kołach 50mm możesz śmigać tak samo szybko jak w bezwietrzną pogodę - no chyba że będziesz miał pod wiatr to pojedziesz wolniej choćbyś nie chciał  :-D

 

Ja jeżdżę na 50mm nieprzerwanie od dwóch lat, również w takie wichury zdarzało mi się jechać że się bałem że mi jakiś konar na łeb spadnie, jeździłem na płaskich odkrytych terenach, w górach, wszędzie - NIGDY, powtarzam NIGDY nie odczułem jakiegokolwiek negatywnego wpływu na stabilność jazdy wynikającą z wysokości obręczy. Owszem, w mocnym bocznym wietrze trzeba się nieco bardziej skoncentrować i reagować odpowiednio szybko aby panować nad rowerem i jechać równo jak po sznurku, ale gdyby mieć niskie obręcze, sytuacja była by taka sama, OK, niemal taka sama, a różnica jest nieodczuwalna - przynajmniej dla mnie. Chuchrem może nie jestem, ale waga ciężka przy ok 70 kg to również nie jestem.

Popieram wywód w 100%.



#9 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3254 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 grudzień 2014 - 11:08

Mam 50 mm. Przy mocnym wietrze bocznym na zjazdach  musialem hamowac  do 40-45 bo inaczej uslizgi tylnego kola zmiotly by mnie z trasy. Inna sprawa, ze jestem nie za ciezki  ;-) . Ale rower wyglada super​  :-D

Im dłużej masz wysokie koła tym bardziej podobają Ci się niższe :)


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#10 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 07 grudzień 2014 - 11:12

Działa to również w odwrotną stronę.



#11 tanik25

tanik25
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 07 grudzień 2014 - 16:45

Ja jeżdżę na 66 cały czas i nawet w mocno wietrzną pogodę. na zjazdach niepewnie i generalnie jak się nie pedałuje to tak samo, ale to powyżej 40 jak wieje z boku na bardziej otwartych przestrzeniach. Jak mocno wieje to i na 25 nie jest idealnie, trzeba się przyzwyczaić i tyle. ważę poniżej 70kg. trzeba trzymać kierownicę a nie się jej trzymać;)



#12 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 08 grudzień 2014 - 00:08

W wietrzną pogodę muszę kamienie do kieszeni wkładać by mnie nie zwiało :-D , to może dlatego...



#13 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 08 grudzień 2014 - 10:41

 

przy 0:49 jest fajnie :D  to tak apropos wiatru :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#14 appl

appl
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądcentrum

Napisano 13 grudzień 2014 - 18:29

Mając na uwadze dyskurs czysto estetyczny można podsumować, że rower bez kół o wysokim profilu to tak jak kobieta bez obcasów.


  • Emilo i patolog lubią to

#15 appl

appl
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądcentrum

Napisano 13 grudzień 2014 - 18:56

A teraz poważnie

plusy średniego profilu:

niższa masa

lepsze w góry

mała wrażliwość na boczny wiatr

wyższa reaktywność przyśpieszeń

łatwość pokonywania zakrętów

ogólnie bardziej uniwersalne

 

plusy wysokiego profilu:

doskonały efekt wizualny

lepsza aerodynamika ale powyżej 40 km/h  a jak to się odnosi do jazdy w peletonie?

lepsze na płaskim terenie (łatwiej utrzymać zadaną wysoką prędkość średnią)

 

minusy średniego profilu:

słabszy efekt wizualny

gorsze na równiny  (czy aby faktycznie?)

gorsza aerodynamika (?)

 

minusy wysokiego profilu:

wyższa masa

wrażliwe na boczne podmuchy wiatru

gorsze w góry (?)

 

Polemika mile widziana

 

 

 



#16 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 13 grudzień 2014 - 19:08

Praktycznie można sklasyfikować profile  - do 50mm i profile o większym przekroju  - 50mm wzwyż.

Abyś wybrał coś konkretnego odpowiedz sobie przede wszystkim na pytania;

 

 Do czego mają ci służyć koła.

 Wyścigi czy treningi

 Warunki większosci dróg.

 W jakich warunkach chcesz jeżdżić / profil trasy.

 Jakie masz aspiracje.

 Czego oczekujesz od zestawu.

 

 Nie ma kół do wszystkiego czy kół najlepszych.....

Odpowiadając sobie na zadane pytania znajdziesz kompromis..

 

 Jarek-LT

 LUXTECH

 

 



#17 appl

appl
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądcentrum

Napisano 13 grudzień 2014 - 19:31

Warunki drogowe normalne jak w całej Polsce, mam drugi zestaw treningowy, jeżdżę po płaskim, ale bywam  na pętli beskidzkiej, wkatmp w sobótce itp.Potrzebuję kól  do ścigania, od zestawu oczekuję reaktywności lekkości, aerodynamiki jednym słowem chcę byś szybszy o pół koła na mecie w stosunku do moich rywali.



#18 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 13 grudzień 2014 - 22:02

A więc się nawet nie zastanawiaj. 50mm są dla ciebie. Wygląd , wyścigi / cięcie powietrza, lepsza aerodynamika, płaski profil tras, łatwiejsze utrzymanie prędkości wyścigowych i  itp.

 

 Na bardzo rzadkie góry założysz treningówki lub na przód niższy profil....

 Ale gdy do pięćdziesiątek się przyzwyczaisz, w górach śmiało pojezdzisz.

 Pięćdziesiątką przeszkadza boczny wiatr a raczej BARDZO PORYWISTY WIATR. w innym przypadku jest OK.

 

 Jarek-LT

 LUXTECH





Dodaj odpowiedź