Jump to content


Śrubki Regulacyjne Tylnej Osi.


7 replies to this topic

#1 Gosc_Szumak_*

Gosc_Szumak_*
  • Gość

Posted 12 December 2014 - 12:22

Witajcie.

 

Rama to Romet, najprawdopodobniej Special lecz nie ma to większego znaczenia, bo we wszystkich było tak samo. W tylnym widelcu znajdują się otwory na śruby regulacyjne pomocne w ustawieniu tylnej ośki: czy wiecie może jaki był tam stosowany gwint oraz ewentualnie gdzie można znaleźć śruby z łbem radełkowanym, które dałoby się tutaj zastosować? Nie jest to oczywiście niezbędne, ale byłoby fajnie to uzupełnić.

 

IMGP3477s.JPG



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 12 December 2014 - 19:55

Jeśli nikt Ci nie pomoże, zmierz suwmiarką średnicę otworu i z tabeli odczytasz, jaki tam nacięli gwint. Na 100% będzie to metryczny, drobnozwojowy. Podam Ci kilka wartości, żebyś nie szukał tablic. Zakładam, że średnica otworu nie będzie większa niż 5mm.

Jeśli odczyt wyniesie 2,65 mm, to gwint będzie M3x0,35. Odpowiednio:

3,50 mm – M4x0,5

4,50 mm – M5x0,5

5,20 mm – M6x0,75

Może być problem, jeśli rama była malowana powtórnie. Mogło się zdarzyć, że malerz nie zabezpieczył otworu i zachlapał gwint. Wówczas odczyt będzie inny, ale różnica średnic wynosi około 1 mm, więc można mimo wszystko, wydedukować pierwotną wielkość.

Drugi kłopot, to trzeba taki zamalowany gwint powtórnie naciąć, więc będziesz musiał kupić odpowiedni gwintownik i oczywiście, uchwyt do niego.

Śruby z radełkowanym łbem najprawdopodobniej nie kupisz, ale zrobi Ci ją każdy ślusarz, który ma w warsztacie tokarkę i frezarkę.

Możesz, oczywiście, całą tę robotę zostawić fachowcowi, jeśli z jakichś względów, sam nie podołasz



#3 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Posted 12 December 2014 - 22:07

Poczekaj chwilę Kaszubie miły.

Dopiero co wydałem komuś to, czego potrzebujesz. Ale jeszcze jutro przepatrzę moje zasoby. Jak został jeszcze taki komplet dostaniesz info. Potem tylko daj na priv Twój adres i wysyłam - gratis, oczywiście!



#4 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Posted 12 December 2014 - 22:37

@Szumak, mam to! Jeszce się uchował jeden (niekompletny) komplet. Problem co najwyżej estetyczny, technicznie - to samo i sprawne.

Doślij mi Twój adres. PozdR!

 


  • mikroos likes this

#5 Gosc_Szumak_*

Gosc_Szumak_*
  • Gość

Posted 13 December 2014 - 12:08

Dzięki serdeczne, już wysyłam.

Pamiętam, gdy ćwierć wieku temu składałem swoją drugą szosówkę na ramie Rometa to miałem bardzo duży problem ze znalezieniem odpowiednich śrub jako zamienników oryginału, zawsze nie zgadzał się skok lub średnica (choć tutaj to wyboru dużego nie ma). Nie wiem przypadkiem, czy nie jest to gwint calowy bo ten ma wyższy zwój od gwintu metrycznego - w każdym razie nigdy nie udało mi się tego ustalić na drodze empirycznej.  

Otwory, jakie w obecnej ramie zmierzyłem, mają 2,30 mm i nie są zamalowane lakierem.



#6 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 13 December 2014 - 14:44

Jakiś błąd odczytu musiał być, bo ten wynik nie pasuje do żadnego rodzaju gwintu, ani metrycznego, ani metrycznego drobnozwojowego, ani calowego. Najbliższe wielkości dla MF (metryczny, drobnozwojowy) to M2,5x0,35 – śr. otworu 2,15 mm, lub M3x0,35 – otwór 2,65 mm.

Jeśli byłby to gwint calowy (BSW), to najbliższy jest 1/8” – średnica otworu 2,55 mm. 3/32” jest pod wiertło 1,80 mm, a 5/32” pod 3,10 mm.

Skoro jednak będziesz miał oryginalne śrubki, to nie ma co sobie głowy zaprzątać.



#7 Gosc_Szumak_*

Gosc_Szumak_*
  • Gość

Posted 14 December 2014 - 11:13

Ciężko jest dokonać pomiaru w tym miejscu, gwint zaczyna się jakieś 1,5mm głębiej, otwór jest rozwiercany nieco większą średnicą. Robiłem kilka pomiarów lecz tak jak piszesz mogą nie być dokładne.
Pomierzę śrubki jak przyjdą i napiszę, może komuś się przyda. :)

Sent from my BlackBerry 9790 using Tapatalk

#8 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Posted 14 December 2014 - 13:57

@Szumak - śrubki wysłane. Jutro/pojutrze będą u Ciebie  :-)





Reply to this topic