Napisano 09 wrzesień 2009 - 07:54
Odpowiedż by była konkretna jakby to wszystko okazało sie fizycznie 100% prawdą.
W rowerach jest tak że dopóki nie sprawdzi sie fizycznie to nie wiadomo do końca jak to będzie.
W 3 blatowych korba jest przesunięta w prawo , aby 1 blat obsługiwał pare największych zebatek.
Dlatego napisałem iz takie przymiarki najlepiej wykonuje sie mając i korbe i rame.
Ja nie zagwarantuje jaką korbe mozna przerobić.
Najlepiej najszybciej podejsć do sklepu i jeśli maja szoski to popatrzeć jak pracuje średnia ( w 2 ) i 1 w ( 2 ) korbie.
Zebatki powyżej 6 biegów w singlach mają już spory kat do obsłużenia i ustawienie lini łańcucha jest czasem problematyczne i pracochłonne, najwiekszym kłopotem jest ustawienie tak aby łańcuch nie spadał na największej z tyłu i jednoczesnie z przedniego blatu.
Popatrz jak na środkowej wyglada przekoszenie łańcucha jeśli obsługuje ona całą zębatke.
Czy Twoja średnia (w 2 blatowej ) ładnie przekłada cały bębenek ??Wywal ją zamień z dużą i sprawdzaj.
Niby właśnie w takich rozważaniach będzie ok, ale dostaniesz korbe , będzie inaczej linia i wtedy dopiero zaczynają sie dywagacje i problemy.
Njlepiej jest gdy kaseta z tyłu ma najmniej zebatek, kąt jest najmniejszy i łańcuch pracuje po liniach prostych, 8,9,10 to już szersza kaseta niby wydaje sie niewiele, ale róznica w kącie jest spora - to wszystko widać na waszych rowerach jakie macie w swoich wersjach podstawowych, dlatego czasem biegi np, gorzej wchodzą bo kąt prowadzenia łańcucha przez przerzutke zmienia sie drastycznie jak chemy jechać tylko na jednym blacie z przodu a na skrajnych z tyłu.
Praktycznie powinno być tak że 2 w 3 bl powinna chocdzić po całym bębenku bez problemów
Najgorzej jest przerobić H II.
Koszt korby - 160 zł to nieduża kwota , ale czy podejdzie 2, czy 3 tego nawet ja nie wiem dopóki nie zobacze na rowerku
Ja mam tak.
Korba dwublatowa i moja średnia jesli bym chciał dać ja jako singla to kąt opasania łańcucha na najmniejszej z tyłu jest za ostry i musiałbym wymienić pakiet na szerszy , czyli przesunąć prawą korbe w prawo tak aby była ta srednia znalazła sie jakby między średnim i duzym blatem, czyli przesunąć o ok.5 mm , jesli bym chciał zamontowany duży blat zostawić tak jak jest to korba by musiała iść w lewo o o ok 5 mm, wtedy znajduje się ona - linia łańcucha pośrodku tylnej kasety.
Popatrze dziasiaj jak nie zapomne jak w przypadku 3 blatówki w innej szosce to wyglada, czy zmiana nie byłaby łagodniejsza, wieczorem napisz, może by ktoś takze sprawdził bo przeciez nie brakuje tu szosek na forum 3 blatowych.
Stosując zasade 3 razy przymierz , raz przytnij spróbuj pooglądać i fizycznie jakies rowery i dopiero zadecycuj, promocja trwa.
Ja bym stawiał na 3 blatówke.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo