Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zwykłe Opony Na Trenażerze - "guzy"

trenażer opona zwykła lugano guzy zużycie

16 odpowiedzi w tym temacie

#1 mrwhite

mrwhite
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 22 grudzień 2014 - 00:02

Panowie, czy któryś z was mógłby mi pomóc?

Od tego sezonu trenuję na trenażerze ELITE POWER MAG. Zdecydowałem się nie kupować dedykowanej opony, tylko zajeździć te które dostałem razem z rowerem (Schwalbe Lugano, BTW). Po około 10h jazdy zrobił mi się wielki guz na oponie, którą wywaliłem od razu myśląc, że coś z nią widać było nie tak. Założyłem drugą i po 10h jazdy znowu wygląda tak:

 

https://mega.co.nz/#...D1K3gk7_nk0NZ_E

https://mega.co.nz/#...jx8vpyDTZJtIm68

https://mega.co.nz/#...fFTQf6SYYC6Y3WY

 

Dodam, że opona jest dość nagrzana po jeździe (ale nie tak, żeby parzyło).

 

Czy ktoś umiałby mi powiedzieć co jest tego przyczyną?

 Z wypowiedzi, które tutaj przeczytałem na forum, nie widziałem, żeby ktoś miał podobny problem.

 

Z góry dzięki za pomoc.



#2 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 22 grudzień 2014 - 06:28

Nie spotkałem się z czymś takim. Stawiam że to przez zbyt mocny nacisk połączony z wysoka temperaturą. Mam podobny trenażer, ale u mnie nie występują takie problemy.

Jak ustawiasz docisk opony ?



#3 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 22 grudzień 2014 - 08:47

Drugi rok pałuję na Conti Attack, która zakończyła szosową karierę. Cicho i bez efektów ubocznych, a mieszkam w wielkiej płycie:)


Kudos!


#4 mrwhite

mrwhite
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 22 grudzień 2014 - 11:07

@severall - w trenażerach elite z tej serii docisk ustawia się sam - poprzez ciężar kolarza. Żadnych innych ustawień brak.



#5 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 22 grudzień 2014 - 13:50

Sprawdz jak masz zamontowany mechanizm oporowy, wydaje mi się że są tam dwie możliwości montażu.

#6 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 grudzień 2014 - 14:35

opona do trenażera Vittoria w decathlonie kosztuje 59zł, wcześniej również używałem starych opon lecz po wypróbowaniu dedykowanej gumy mogę powiedzieć że różnica jest na tyle znacząca że żałuję że wcześniej jej nie kupiłem myśląc że tak po prostu jest na trenażerze że musi być głośno, opona musi się ślizgać i szybciej się zużywać



#7 mrwhite

mrwhite
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 22 grudzień 2014 - 16:29

Fakt, są dwie opcje montażu. Dla koła zamachowego fi30 i fi45 cm jak na rys na stronie 12 w instrukcji

http://cdn.elite-it....laio_Qubo_4.pdf

 

ten model ma koło o średnicy 30 mm więc używam mocowania "wewnętrznego" jak na rysunku. 

 

Tak przynajmniej zrozumiałem z instrukcji.

 

 

Sprawdz jak masz zamontowany mechanizm oporowy, wydaje mi się że są tam dwie możliwości montażu.

 



#8 mrwhite

mrwhite
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 22 grudzień 2014 - 16:31

Teraz to już za bardzo nie mam wyboru, też muszę kupić dedykowaną gumę, właśnie Vittorię BTW.

Pytam, bo chcę wiedzieć czy coś robię źle; czy po zakupie nowej opony nie będę miał podobnej sytuacji.

 

opona do trenażera Vittoria w decathlonie kosztuje 59zł, wcześniej również używałem starych opon lecz po wypróbowaniu dedykowanej gumy mogę powiedzieć że różnica jest na tyle znacząca że żałuję że wcześniej jej nie kupiłem myśląc że tak po prostu jest na trenażerze że musi być głośno, opona musi się ślizgać i szybciej się zużywać

 



#9 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 grudzień 2014 - 11:14

Chodzi Wam o tę oponę na trenażer:

http://www.decathlon....html#avantages  ?

 

Czy używając jej na trenażerze rolkowym też odczuję mniejszy poziom hałasu ? Pytam bo domownicy nie mogą już wytrzymać "rzężenia" jak to nazywają :)



#10 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 24 grudzień 2014 - 11:44

Niestety nie.



#11 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 24 grudzień 2014 - 12:05

czy rolki bardziej zarzynają zwykłe opony niż trenażer, czy jest podobnie ?



#12 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 24 grudzień 2014 - 12:16

Trenażer bardziej, chyba że rolki też są z oporem.



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 grudzień 2014 - 12:19

Na rolkach masz dużo mniejszy opór, więc temperatura jest znacznie niższa. To oznacza, że opony zużywają się dość wolno.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 24 grudzień 2014 - 12:31

mikroos dzięki za konkretną odpowiedź



#15 kaczor

kaczor
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądKraków- okolice

Napisano 24 grudzień 2014 - 22:46

Hej, od siebie dorzucę patent z któregoś z forów,z powodzeniem stosowany na trenażerze Elite Mag (chyba),w każdym razie ma tą cichą rolkę.Ponieważ zauważyłem,że zwykła szosowa opona zarzyna rolkę, raz na 1-2 jazdy naklejam na nią zwykłą srebrną taśmę naprawczą. Stosuję to od dwóch sezonów i zero problemów z oponą, wiórami i zużyciem rolki.
  • kaloo lubi to

#16 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 kwiecień 2015 - 09:17

opona do trenażera Vittoria w decathlonie kosztuje 59zł, wcześniej również używałem starych opon lecz po wypróbowaniu dedykowanej gumy mogę powiedzieć że różnica jest na tyle znacząca że żałuję że wcześniej jej nie kupiłem myśląc że tak po prostu jest na trenażerze że musi być głośno, opona musi się ślizgać i szybciej się zużywać

 

Vittoria po 2 sezonach, a właściwie w miarę porządnym 1 treningowym:

DSC_1096.jpg

 

Jakoś dokończyłem trening i ze zdziwieniem odkryłem co tak zaczęło nagle stukać...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#17 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 kwiecień 2015 - 08:09

W związku z awarią opony Vittoria jak widać na powyższym zdjęciu ;-(, zdecydowałem się parę razy użyć opon zwykłych, starych (znaczy ze zdartą wierzchnią warstwą) jak i w miarę nowych na trenażerach CycleOps JetFluid Pro jak i Tacx Vortex Smart. O ile ten pierwszy trenażer posiada grubą rolkę i ręcznie regulowany docisk, dzięki czemu większych problemów z eksploatacją opon szosowych raczej nie ma, to drugi (Tacx) ze zwykłymi oponami jest prawie nie do używania. To "prawie" dotyczy przede wszystkim nieco tylko mocniejszych depnięć i w efekcie poślizgów koła. Sprawdzane tak z 700-23 ze zużytą powierzchnią trakcyjną, jak również 700-25 nową oponą: obie opony po prostu ślizgają się po rolce trenażera Tacx'a. Może wynika to z budowy rolki, a może z docisku: docisk ustawia się dla trzech rozmiarów koła, bez możliwości doregulowania, ale jeśli tak, to założenie bardziej baloniastej opony (25) powinno mocniej docisnąć rolkę i zniwelować poślizgi. Nic z tego - jak ktoś ma trenażer Tacx'a z dociskiem to albo sobie na oponie szosowej nie pojeździ, albo przy każdym przyspieszeniu będzie dostawał szału z poślizgami.

 

Na w/w oponie Vittorii problemów tego typu nie było, no ale oponę szybko szlag trafił, jak widać na zdjęciu...

 

Zakupiłem trenażerową Conti i... po jej założeniu najmniejszego problemu nie ma, przyczepność idealna na każdym obciążeniu, żadnych oznak poślizgu. W odróżnieniu od Vittori, Conti jest jakby połączeniem normalnej opony, czyli ta warstwa środkowa jest prawie jak w normalnej oponie, choć chyba nieco grubsza, no i warstwa "trakcyjna" czy też "bieżnik" jest zrobiony z nalewki twardej gumy o dużej przyczepności. Vittoria była ogólnie twarda, nic dziwnego, że prędzej czy później bieżnik musiał się odkleić od oplotu, bo w Vittori właśnie ta warstwa trakcyjna połączona była bezpośrednio z oplotem opony i o ile elastyczny oplot pracował inaczej, to sztywna warstwa bieżnika pracowała inaczej. połączenie sił zrobiło swoje. W Conti raczej coś takiego nie powinno mieć miejsca - tak jakbyś zamiast miękkiej warstwy zewnętrznego bieżnika przeznaczonego do jazdy po szosie nalał bieżnik z twardej gumy o zwiększonej przyczepności do powierzchni metalowych (i pewno elastomerowych też).

 

Co ciekawe, koło na trenażer ma małe bicie (być może powstałe w efekcie defektu Vittorii?), ale wyczuwalne tak przy normalnej, szosowej oponie, jak i przy Vittori trenażerowej, a po założeniu trenażerowej opony Conti praktycznie brak odczuwania nierównomierności obrotu opony. Zdecydowanie polecam ;-). A jak z żywotnością to dopiero okaże się.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: trenażer, opona, zwykła, lugano, guzy, zużycie