Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaguar kilka pytań


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 wrzesień 2009 - 21:32

Witam wszystkich forowiczów,
to mój pierwszy post, ale widzę, że niestety mojego problemu nigdzie nie ma rozwiązanego (google też niestety milczy w tym temacie :( ).
Przechodząc do meritum, ostatnio znajomy powiedział mi iż ma jakąś starą szosową ramę, nie wie od czego, to może mi podrzuci, to zobaczę co się da z niej zrobić. Okazało się iż jest to rama Jaguara, z większością osprzętu (suport, koła, kierownica, mostek, stery, siodełko, przerzutki, manetki, hamulce, klamki). Ogólnie najważniejsze pytanko jest takie, czy ktoś jest w stanie (na bazie zdjęć ramy i całego roweru) stwierdzić jaki to model jaguarka? (zwykły, specjal?)

Osprzęt który zastałem:
piasty ZZR, tył wolnobieg, 6 rzędowy
obręcze na szytkach (nawet szytki się ostały i działają :D)
hamulce ZZR z patentem na szybkie rozluźnianie (nie wiem czy tak to się nazywa. Taki wichajsterek, który mi luzuje szczęki, żeby można było łatwiej wyjąć koło)
przerzutki jakieś dziwne (nie zzr i nie favorit, jutro sprawdzę i napiszę), manetki przykręcane do ramy (manetki z obejmą, rama nie ma wypustek)
stery: Campagnolo
mostek i kierka 3ttt z epoki
siodełko: San Marco w kolorach Play'a :) (białe z fioletowymi takimi zawijaskami jak ma Play teraz :) )
rama: oryginalnie malowana była biało-niebieska (białe z przodu przechodzące w niebieski, jutro dorzucę fotkę), na ramie na poziomej rurze od góry są 3 podwójne pierścienie do prowadzenia linki w pancerzu do tylnego hamulca (linka jest w pancerzu przez całą ramę), linki do przerzutek prowadzone bez pancerzy (tylko tylna przerzutka ma ok 20cm pancerza przy samej przerzutce). To co mnie dziwi, to hak na tylną przerzutkę.
Oczywiście mufa sterów jest niestandardowa (stery Campy były wbite z puszką piwa :D teraz, po lakierowaniu są wbite na lakier i trzymają dobrze :) )

Drugie pytanko jest takie, iż moja piękniejsza połóweczka ma również ramę jaguara, jednak już bez haka na tylną przerzutkę. Jednak w jej ramie na rurze sterowej z przodu są dwie dziurki (jedna pod drugą), takie na emblemat. I teraz pytanko, czy Jaguar miał jakiś swój własny emblemat, czy to był emblemat Rometowski (tudzież ZZR)?

Trzecie pytanko jest takie, czy da się gdzieś kupić wolnobieg szosowy na 6 biegów? Bo mój aktualny jest, krótko mówiąc skatowany (czasami nie łapie i kręcę korbami w miejscu, a czasami nie może puścić i mi działa jak ostre), a wolałbym jednak koła zostawić (chociaż zastanawiam się nad barbażyństwem w postaci nowej piasty i kasety).

pozdrawiam
artak

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 wrzesień 2009 - 21:36

Wolnobieg możesz rozebrać , przeczyścić i ewentualnie wymienic kuleczki, zapadki itd, jeżeli sie to opłaca i wolnobieg nie jest zużyty.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2009 - 07:36

SPIKE, nie opłaca się, bo zużyty jest również (łańcuch mi nie skacze jedynie na skrajnych zębatkach, więc aktualnie mam dwa biegi)

#4 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2009 - 18:13

Niestety nie mogę już edytować poprzedniego posta, więc podrzucam temat w górę. Umieszczam zdjęcia roweru i kilka zbliżeń :) (jakby jeszcze jakieś były potrzebne do dokładnego stwierdzenia co to jest, to mówcie :) )

Ogólnie przednia przerzutka: Huret, tylna EagleII. Manetki są oznakowane znaczkiem ZZR. Tylna przerzutka niestety zasłania hak przerzutki, ale ten tam jest :D

http://img27.imagesh.../img0349ym.jpg/
http://img183.images...i/img0336z.jpg/
http://img183.images...i/img0340i.jpg/
http://img41.imagesh...i/img0342v.jpg/
http://img248.images...i/img0344t.jpg/
http://img183.images...i/img0346k.jpg/
http://img11.imagesh.../img0348wh.jpg/

Jakby ktoś dał radę stwierdzić co to dokładnie, to będę baaardzo dźwięczny :)

#5 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 13 wrzesień 2009 - 19:49

Jeszcze nie widziałem Jaga z taką ramą.
Mam wolnobieg piątke ale nie mam czym go ściągnąć. :lol: Spróbuj poszukać po serwisach prowadzonych przez tzw. 'dziadków' :mrgreen: , może nawet za friko coś takiego dostaniesz. ;-)

#6 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2009 - 20:16

Jeszcze nie widziałem Jaga z taką ramą.


Jestem pewien, że to Jaguar, bo jest leciutka i stery normalnie nie wchodzą :) A to są cechy szczególne Jaguarów :)

#7 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 wrzesień 2009 - 20:58

mówki mówią same za siebie jaguar na pewno tylko jakoś brzydko pomalowany ;-)

#8 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2009 - 21:10

Malowany był najpierw proszkowo, a później ręcznie wszystkie spawy, więc może o to chodzi, bo ogólnie rowerek wygląda zacnie :P
A wracając do tematu, specjal, czy nie specjal?

#9 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 wrzesień 2009 - 21:41

zacnie by wyglądał w oryginalnym malowaniu z białymi obwódkami mufek sory czepiam sie wiem ;-) ;-)

#10 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 13 wrzesień 2009 - 22:13

To jest special , trochę myli tylna przerzutka ,bo albo nie jest oryginalna , albo rower pochodzi z tego nieciekawego okresu gdy ładowali co mieli.

#11 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 wrzesień 2009 - 00:33

@xgarfildx oryginalne malowanie było chyba inne niż Ci się wydaje (ostało mi się zdjęcie przed lakierowaniem)

Dołączona grafika

@Rebe dzięki za rozwianie moich wątpliwości :) Tylna przerzutka rzeczywiście jest dziwna, lekko mówiąc, ale niedługo i tak zmieniam przerzutki i manetki na campy stare (tylko ten wolnobieg muszę wymienić, bo nie chcę sobie przerzutek spsuć :/). A tak BTW, bo mnie to nurtuje, jesteś tym samym Rebe z www.jamamastaha.pl, który swego czasu ukrywał się pod nickiem Hannibal?

#12 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 wrzesień 2009 - 07:44

@Rebe, poprawka, oczywiście chodziło o serwis www.infojama.pl :)

#13 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 14 wrzesień 2009 - 18:53

Nie , nie jestem , udzielam się na kilku forach typowo szosowych i w tym środowisku jestem znany.

#14 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 wrzesień 2009 - 22:48

A, to sorki :)

#15 major

major
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 wrzesień 2009 - 11:13

Artka polecam ci serwis rowerowy na gibalskiego, sam wyremontowalem swojego BAŁTYKA tam i jestem bardzo zadowolony, napewno ci pomoga. to jest ich strona http://www.skuczynski.pl/

#16 artak

artak
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 wrzesień 2009 - 19:31

Ogólnie Gibalaka znam i zgadzam się, że jest dobry, tylko niestety nigdy nie mam po drodze :/ (ja mieszkam na południowym wschodzie wawy, a on jest na północnym zachodzie, więc niestety trzeba się przebić przez całą wawę :/), ale fakt, będę musiał tam przynajmniej zadzwonić



Dodaj odpowiedź