Oświetlenie.Jakiego używacie?
#183
Posted 25 October 2010 - 19:03
Mam jeszcze pchełkę sigmy, którą mocuję na rzep do tylnego trójkąta.
Ta ledowa lampka na przód bardzo dobrze oświetla całą szerokość drogi przede mną.
#184
Posted 25 October 2010 - 19:11
Czekam na relacje z tej lampki ja teraz ładuje akumulatorki 4xAA (standardowe paluszki) do lampki na rower z jedną żarówką i zobaczę jutro jak długo świeci i jak mocno, teraz akumulatorki mają z 50% i żaróweczka świeci na prawdę mocnoUżywam takiej oto lampki cataye http://www.cateye.co...duct_detail/342 z przodu
#185
Posted 25 October 2010 - 19:40
Kupiłem latatke POLICE 25W specjalnie do roweru i podczas jazdy nie wystarczało mi światło z niej tzn za mała moc ale po skupieniu na max było dobrze ale to tylko jako szperacz moze służyć lub do celów taktycznych czytaj SURVIVALU.
#186
Posted 25 October 2010 - 22:15
Świeci zarąbiście. Zasięg światła podobny do zasięgu świateł w samochodzie (nie długich). Światło jasne, widać wszystko dobrze i dokładnie. Solidny uchwyt. Lampkę można bez problemu w czasie jazdy obracać w lewo i prawo, lecz samoistnie nie lata na boki. Posiada diody boczne. Są 3 tryby:
1. mocny- światło bardzo jasne, dobrze doświetlone zakręty (6h bateria wytrzymuje)
2. ekonomiczny- światło nie tak jasne jak w trybie mocnym, ale zasięg taki sam, da się bezpiecznie jechać (9h bateria wytrzymuje)
3. pulsujący- światło tak intensywne jak w ekonomicznym tylko, że pulsuje, dobrze widoczne jest (20h bateria wytrzymuje)
Załóżmy, że jedziemy 6h na mocnym, po tych 6 godzinach z tyłu lampki włącza się zielona dioda, która informuje że zaraz bateria padnie. Intensywność światła powoli zaczyna słabnąć. Bezpiecznie da się jechać z 30 minut, bo potem świeci jak z marketu (widać rowerzystę, ale drogi już nie)
Ogólnie to pozytywnie się zaskoczyłem, bo wiele razy kierowcy już z daleka wyłączali długie światła, bo myśleli że skuter, czy cuś w podobie. :-)
#187
Posted 25 October 2010 - 22:30
Deadhorse naprawdę działa tak jak na zdjęciu w aukcji?
Bez obaw jeździłem po drogach poza miastowych po totalnym zmroku. Widać doskonale pobocze oraz to co przed nami, dla jeszcze lepszego efektu mozna dokupic drugą i jedną mieć jako rozskupioną do oświetlania wszystkiego, a drugą skupioną przeznaczoną tylko do oświetlania dalekosiężnego.
#194
Posted 02 November 2010 - 20:28
To jest najprawdopodobniej to samo http://allegro.pl/la...1287304303.html ale w innej cenie. Chyba sobie taka sprawię, bo szajs za parę złotych ze sklepu jednak się nie sprawdził. :-(Ja nabyłem TAKĄ i nie żałuję 8-)
Myślę też nad DIY.
#195
Posted 05 November 2010 - 17:19
Za pięćdziesiąt parę złotówek (z przesyłką) na DX można kupić latarkę z emiterem P7 - tyle tylko, że takie są z akumulatorem 18650 (wydajność AAA jest zbyt mała, żeby zasilić porządne źródło światła!). To jest jednocześnie odpowiedź dla wojtkamtb - latarka z P7 lub nieco słabsza, ale za to z ciepłą barwą światła z emiterem MC-E taka właśnie - może świeci nieco słabiej (a i tak o niebo mocniej, niż lampeczka Deadhorse), za to akumulator zasili latarkę przez 1,5h. Oczywiście i tak trzeba jeszcze dokupić akumulator (lepiej dwa) i ładowarkę, ale to i tak taniej wyjdzie, niż lampka bociana.
No oczywiście to tylko przykłady (wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę dx'a frazę emitera...), aczkolwiek w/w lampki na pewno świecą mocniej od bocialarki - przynajmniej tak wnika z porównań z forum światełek. Inna sprawa, że bocian dobierał driver i kolimator pod zastosowania stricte rowerowe, a w/w są typowymi latarkami ręcznymi. Dlatego też jestem zdecydowanym zwolennikiem lamp takich jak taka lampka (ok. 2 stówek), lub nawet takiej lampki - oczywiście ktoś może stwierdzić, że na szosę to duża przesada, co nie jest prawdą. Wystarcz użyć raz i popierdołkowatych świecidełek w życiu się używać nie będzie chciało. Na dodatek nie ma obowiązku używania maksymalnych trybów, a zestaw akumulatorów wystarczy na długie godziny świecenia. Bardzo użyteczne są szczególnie w terenie - jazda z w/w lampami jest w obecnych warunkach atmosferycznych czystą przyjemnością.
Warto się zastanowić nad zakupem w HongKongu - dolar robi się coraz tańszy i już teraz ceny towarów ze wschodu stają się bardzo atrakcyjne.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#199
Posted 06 November 2010 - 22:41