Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa - Look 566 ?


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 ChrisM

ChrisM
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 22:40

Witam wszystkich jako nowy forowicz. 

 

 

2 lata temu kupiłem 29" MTB Scott'a. W tym czasie testowałem swoje upodobania weryfikując poczatkowe zafascynowanie jazdą po lasach, górach etc. Ostatni rok spędziłem jeżdżąc głównie po drogach i ścieżkach ~70%, szlaki leśne stanowiły ~20%, pozostałe 10% (4-5 dni w roku) to czas gdy miałem okazję wyrwać się w góry i w pełni wykorzystać możliwości roweru. 

 

W związku z opisaną dystrybucją czasu wg. powierzchni zastanawiam się nad zakupem dodatkowego roweru dedykowanego do jazdy po drodze. MTB zostaje w garażu jako rower treningowy na jesień-zimę + okazjonalne wypady w teren. 

 

 

NIgdy wcześniej nie miałem większego doświadczenia z rowerami szosowymi, dlatego też ciężko jest mi ocenić poszczególne propozycje. Zakup obecniego MTB był zakupem "w ciemno", dzisiaj żałuję pewnych kompromisów związanych z tym zakupem dlatego w przypadku szosy postanowiłem zwrocić się do forowiczów o pomoc i radę. 

 

Budżet - do 7000-9000 PLN

Wzrost - 183 cm

Waga - 80 kg

 

Co powiecie np. o Look'u z linka poniżej ? 

 

http://www.rowerowni...ium-p-1699.html

Ten sam model dostępny jest w wersji z 105 oraz ultegrą. 

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc i sugestie. 



#2 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 styczeń 2015 - 10:35

  Popraw link.



#3 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 19 styczeń 2015 - 10:47

http://www.rowerowni...ium-p-1699.html

#4 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1038 postów
  • SkądStargard

Napisano 19 styczeń 2015 - 11:03

Jako użytkownik Canyona proponuję zapoznać się z ofertą tej firmy. W dużo niższej cenie można dostać rower w lepszej specyfikacji np taki ULTIMATE CF SL 7.0. Warto spojrzeć również na ich serię Endurace, której geometria jest zbliżona do Look-a z Twojego linku. Za cenę niższą niż Look można mieć rower na pełnej Ultegrze 6800.

Na pewno inni forumowicze polecą coś równie ciekawego i być może  atrakcyjniejszego od Twojego czy też moich typów.



#5 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 styczeń 2015 - 11:49

Też mogę psokojnie polecić Canyona  :-D  Pytanie jest do jakich zastosowań potrzebny będzie Ci rower. Jak ma być na długie i komfortowe wypady to polecał bym właśnie serię Endurance każdy szanujący się producent posiada taką serię. Ja mogę polecić też serię Domane Treka.  Przed zakupem najlepiej było by zobaczyć naocznie jak to wygląda czy tez jezdzi.



#6 Jabulsky

Jabulsky
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 19 styczeń 2015 - 17:08

Rower rzeczywiście jest dość drogi jak na grupę 105, lecz jednocześnie wydaje mi się, że cały jego osprzęt ogólnie jest wysokiej klasy i bardzo wyważony (nie wstawiali gorszych kół itp) - nie wykluczone, że to właśnie wpłynęło na cenę. Skoro zaczynasz z szosą to ten rower to na pewno dobry początek i wygląda na to, że nie prędko będziesz musiał rozważać w nim jakieś zmiany - chyba, że zdecydujesz się na zupełnie nowy, wyższej klasy. Spotkałem się kilkakrotnie z opinią, że nowa 105 nie różni się mocno od Ultegry - więc, aby nie podnosić kosztów pozostałbym przy 105, ale zgadzam się też, że przy tej kwocie warto rozejrzeć się za alternatywą (- te Canoyn'y, które wymienił 4gotten są bardzo ładne)



#7 ChrisM

ChrisM
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 19 styczeń 2015 - 20:37

Dziękuję za wszelkie komentarze.

 

Rower wykorzystywany będzie do jazdy rekreacyjnej, nie mam zamiaru kiedykolwiek startować w zawodach amatorskich etc. Zależy mi na możliwości zrównoważonego i komfortowego pokonywania średnich/długich dystansów.

 

Ten Look zwrocił moja uwagę ponieważ w opiniach napotkanych w internecie znalazłem informację że geometria ramy pozwala na w miarę wygodną jazdę. Podobna carakterystyka przypisywana była kilku innym modelom, jednak muszę przyznać że Look najbardziej podoba mi się wizualnie (przynajmniej na zdjęciu).

 

Przyznam że po kupnie roweru bez większych modyfikacji chciałbym używać go przez dluższy czas. Z doświadczenia wiem że często pomimo pierwotnych entuzjastycznych założeń stopniowego upgrade'u  sprzętu zazwyczaj użytkuję go bez zmian przez dłuższy czas. Chciałbym przez kilka sezonów pojeździć na rowerze niższej/średniej klasy, jeśli wciągnie mnie na dobre pewnie kiedyś zainwestuję w lepszy sprzęt o ile będę go potrzebował.

 

W najbliższym czasie chciałbym przymierzyć sie do tego Look'a, z tego co widzę rowery te dostępne są w dośc wąskiej grupie sklepów. Czy zna ktość może miejsce gdzie we Wrocławiu i okolicach można dotrzec do sklepu z rowerami Look'a ? Ostatecznie w mogę przejechać sie do Poznania.

 

Mam jeszcze pytanie co do cen, z doświadczenia czy w odniesieniu do ceny ze sklepu można obecnie liczyć na większy rabat czy będzie ograniczało sie to do akcesoriów etc. ?

 

Ciekawy jestem za ile realnie w Polsce można dostać tego Look'a po ew. upustach. Znalazłem ten model w kilku sklepach np. w Niemczech w okolicach 1700 euro.



#8 ChrisM

ChrisM
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 02 luty 2015 - 19:36

Panowie, 

 

byłem właściwie zdecydowany na zakup looka 566 z pierwszego postu, natrafiłem jednak na problem z jego dostępnością. W większości sklepów dostępna jest i to na zamówienie wyłacznie nowsza wersja tego roweru (cena znacząco ponad 9000 PLN), alternatywą pozostaje zakup za granica ale po pierwsze nie znam żadnego sprawdzonego sklepu który handluje lookiem a dodatkowo przymierzenie się do roweru/ew. wymiana staje się kolejnym utrudnieniem logistycznym. 

 

Zastanawiam się nad alternatywą dla w/w look'a:

 
Cannondale Supersix 5 105 Compact Black 2013 http://www.isport.pl...013-p-7163.html

Cannondale Supersix 3 Ultegra Compact Black 2013 http://www.isport.pl...013-p-7169.html tu zastanawiam się czy na moje potrzeby warto dopłacać 1000 PLN do ultegry

Canyon Endurace Cf 9.0   https://www.canyon.c...ike.html?b=3679 czytałem o nim wiele pozytywnych opinii, podstawowy problem to to że totalnie nie trafia w moją estetykę

 

Chciałbym również zapytać czy któryś z forowiczów ma jakieś doświadczenia z zakupem Look'a poza granicami Polski ?

 

 

Przyznam że od kilku dni po głowie chodzi mi jeszcze inny pomysł, rower przełajowy z dobrze dobranymi przełożeniami. W wyścigach szosowych jeździł nie będę, rama powinna być znacznie wytrzymalsza a zawsze mogę wyposażyć sie w 2 komplety opon. Istotnym argumentem jest też możliwośc znacznie bezpieczniejszych treningów jesienią/zimą. Z drugiej strony mam pewne wątpliwości czy w przypadku posiadania dobrego MTB 29' posiadanie roweru przełajowego ma sens. 

 



#9 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 165 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 02 luty 2015 - 20:05

Rower przełajowy a klasyczna szosa są do siebie podobne, i wizualnie i sprzętowo. Ja mam przełaj, ale traktuję go jak szosę. Ale ta moja szosa musi trochę pojeździć po ścieżkach rowerowych czy szutrach. Dopasuj rower do tras po których się poruszasz. Szybką transformację roweru zrobisz poprzez wymianę opon. Do takiego wniosku doszedłem i kupiłem opony semislick, bo z nowym rowerem dostałem takie bardziej przełajowe.



#10 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 luty 2015 - 10:18

# Coriner Jest różnica w geometriach ram szosowej i przełajowej i to dość widoczna. 

# ChrisM Na szosie powinno być Ci wygodniej a na pewno będziesz mógł szybciej pokonywać większe dystanse. Co do Looka to luknij tutaj http://sklep.kolarski.eu/284-LOOKmają też rowery marki Orbea mogę Ci polecić. Uważam, że obecnie nie ma aż takie dużej różnicy w działaniu pomiędzy 105 i ultegrą jak kiedyś (zależy też jak się do tego w fabryce przyłożyli ;) . Oczywiście Ultegra będzie lżejsza. Rower marki Canyona mam i mogę tylko chwalić min za solidnie wykonanie, a stylistyka (w tym przypadku minimalizm) rzecz gustu. Moim zdaniem na żywo wyglądają o wiele lepiej.

To zależy gdzie będziesz jeździć MTB będzie bardziej wszechstronne, i stabilniejsze za to przełaj będzie szybszy np. w lesie.



#11 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 03 luty 2015 - 10:39

ChrisM na bike24.com masz Look 556 z 2014 roku na Ultegrze 6800 http://www.bike24.co...7;mid=23;pgc=0 za 1.749 euro, dostepne wszystkie rozmiary.



#12 ChrisM

ChrisM
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 03 luty 2015 - 13:23

ChrisM na bike24.com masz Look 556 z 2014 roku na Ultegrze 6800 http://www.bike24.co...7;mid=23;pgc=0 za 1.749 euro, dostepne wszystkie rozmiary.

 

Dziękuje za informację !

 

Czekam na informację o dostępności roweru, do Drezna mam 1,5h jazdy wiec mógłbym go nawet odebrać osobiście.

 

Jeśli chodzi o rozmiar to przy wzroście 183 cm L powinien być chyba odpowiedni ?



#13 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 luty 2015 - 19:24

Rozważ rozmiar M, zwykle z czasem ma się potrzebę coraz mniejszej ramy (albo coraz lepiej wie się, co chce;). Moim subiektywnym zdaniem Look zdecydowanie przeważa nad Canyonem, może rozważ Cannondale Synapse, ma bardzo dobrą prasę i zbliżoną geometrię do wcześniejszych wymienionych. Przełaja nie warto brać do jazdy po szosie, z szosy na szosie jest o niebo więcej radości.



#14 ChrisM

ChrisM
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 16 lipiec 2015 - 21:31

W związku z nawałem "przyziemnych" obowiązków zakup szosu spadł na poboczny tor, teraz chcąc aktywnie spędzić nadchodzący urlop chciałbym jak najszybciej nabyć swoją pierwszą szosę. 

 

Miałem okazję przymierzyć się do Cannondale Super Six EVO 2015 - wersję na 105 mogę kupić za 8900 PLN. Model na Ultegrze to pewnie okolicie 10 000 PLN.  

http://www.cannondal...per-six-evo-105

cannondale%20supersix%20evo%20105%20team

Przyznam że bardzo spodobała mi się geometria tej ramy (rozmiar 56), wydaje mi się że jest to fajny balans pomiędzy komfortem pleców o możliwością złożenia się w przypadku bardziej dynamicznej jazdy. Dużą zaletą Cannondale jest też dożywotnia gwarancja na ramę. 

 

 

Po głowie wciąż chodzi mi Look 566 na Ultegrze z 2014 roku, można go obecnie wyrwać za 1700 EUR. Ze wszystkimi kosztami to jakieś 7300 PLN. Niestety nie miałem i raczej nie będę miał możliwości przymierzenia sie do roweru przed zakupem. Po zdjęciach widzę że geometria tej ramy odbiega od tej z cannondale'a. Kusi cena, marka, wygląd (kwestia subiektywna) oraz bardzo dobre wyposażenie. 

 

Look%20566%20105%20Road%20Bike-500x500.p

 

Czytałem wiele bardzo dobrych opinii nt. ramy Super Six Cannondale na której czułem się dość dobrze. W porównaniu do Look'a rower jest jednak istotnie droższy i zastanawiam się jaką część z tego stanowi opłata  za znaczek Cannondale a ile realna wartość użytkowa. 

 

Rower chcę kupić w przyszłym tygodniu tak więc w grę wchodzą jedynie modele fizycznie dostępne na rynku. 





Dodaj odpowiedź