Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka Szersza Opona Do Author Aura 55


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 drza

drza
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 27 styczeń 2015 - 10:39

Witam,

 

Pomóżcie mi proszę bo mam spory problem. 

Chciałbym kupić szosę Author aura 55 2015. Na początek chcę zmienić opony na trochę bardziej terenowe, żeby czasami wjechać w teren(szuter, las itp.). Poczytałem forum i z tego co widzę opony np 700x28c powinny wejść, ale to też zależy od modelu roweru.

Tu mam specyfikację tego authora:

 

http://en.author.eu/...2015-ua42838501

 

Fabrycznie wchodzą koła 700x25c. Da się sprawdzić czy wejdą opony 700x28c lub 700x30c?

Znalazłem np takie:

 

http://www.rubena.eu...cid=216&pid=844

 

http://www.schwalbe..../road-plus.html

 

http://sklep.opony-r...6495627337.html

 

A jak nie do Authora to może do fuji rubaix 1.3 2015 się uda założyć większą oponę?

 

http://rowertour.com...o-105-2015.html



#2 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 luty 2015 - 06:33

Musisz zobaczyć ile jest miejsca w widłach (przód pod hamplem i tył - pod hamplem i za suportem); przy zwartej ramie istnieje też ryzyko kolizji z podsiodłówką. Przy czym ja bym rozmiaru na styk z widłami nie brał, bo ewentualne błoto na oponie wyciera widły. Warto też brać pod uwagę, że deklarowany rozmiar nie zawsze jest bliski rzeczywistemu (zwykle jest zawyżony).

 



#3 drza

drza
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 02 luty 2015 - 07:54

Musisz zobaczyć ile jest miejsca w widłach (przód pod hamplem i tył - pod hamplem i za suportem); przy zwartej ramie istnieje też ryzyko kolizji z podsiodłówką. Przy czym ja bym rozmiaru na styk z widłami nie brał, bo ewentualne błoto na oponie wyciera widły. Warto też brać pod uwagę, że deklarowany rozmiar nie zawsze jest bliski rzeczywistemu (zwykle jest zawyżony).

Znalazłem osobę, która zmierzyła te odległości i jest tam ok 3-4mm zapasu. Zastanawiam się czy opona schwalbe marathon 622x28c wejdzie. Ten bieżnik nie wygląda na wysoki. W razie czego mógłbym zmniejszyć ciśnienie w oponach. Ciężko powiedzieć jak wysoka jest ta opona, czy będzie dużo wyższa od fabrycznej 25c. 



#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2015 - 15:34

 

Witam,

 

Pomóżcie mi proszę bo mam spory problem.

Chciałbym kupić szosę Author aura 55 2015. Na początek chcę zmienić opony na trochę bardziej terenowe, żeby czasami wjechać w teren(szuter, las itp.). 

 

Na razie to problemu nie masz. Ale może jeszcze raz się zastanów, jaki rower jest Tobie potrzebny. Może lepsza będzie przełajówka albo jakaś turystyczna szosówka z większymi prześwitami na opony. Na oponie 28 mm wsadzonej na styk do kolarki i tak w lesie nie poszalejesz. Z drugiej strony na jakiejś mocnej szosowej oponie 25 mm od biedy sporadycznie leśną ścieżką czy szutrem przejedziesz.



#5 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 luty 2015 - 18:13

Jak marvelo napisał: z szosy przełaja nie zrobisz. A celowość i sens wkładania półkilogramowego kabana warto przemyśleć. Pozostałbym przy rozmiarze 25-28 mm jakiegoś trwałego modelu treningowego/na złe drogi. Tania jest Zaffiro, z lepszych i droższych Rubino Pro Tech czy Maxxis Refuse. Są też modele egzotycznych na naszym rynku firm (np. Challenge Paris Roubaix) bądź topowe i podobnie drogie (np. Vittoria Open Pave CG). Panaracer ma nową szutrówkę Gravel King (ale czy jest u nas w sprzedaży już?) czy sprawdzoną szosowo-miejsko-turystyczną Pasela/Pasela TG. Kenda ma też podobnego sortu gumę Kwick Trax (ale już ciężkawa i chyba trza ciągnąć z zagranicy).



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 luty 2015 - 01:24

Skoro chcesz mieć przełaja, to nie wydziwiaj i kup przełaja ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 luty 2015 - 08:33

...albo szutrowca :-P



#8 drza

drza
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 06 luty 2015 - 10:12

Zastanawiam się czy przełaj to będzie dobre rozwiązanie bo nie napisałem, że będę jezdził 80% szosa, a 20% lekki szuter, droga leśna(nie błoto). W takim wypadku warto brać 10 kg rower przełajowy, czy 8,3 kg authora i opony z małym bieżnikiem dodatkowo wzmocnione (takie są np. schwalbe marathon)?

Rowerów przełajowych nie ma dużo do wyboru do 4000zł, a więcej nie dam. Najlepszy jaki znalazłem to fuji cross 1.5 disc:

http://www.performan..._400318__400318

 

Waga fuji to10 kg, osprzęt shimano tiagra. 

 

Author aura 8,3 kg, osprzęt shimano 105.

 

Zastanawiałem się też nad składaniem roweru przełajowego na ramie accent cx one. Na 105 wyjdzie ok 3700 zł. Waga składaka pewnie ok 10kg i widelec aluminiowy, nie karbonowy.

 

Faktycznie to będzie duży problem wjechać na szuter czy ubitą ścieżkę leśną na aura z lepszymi oponami? Przypominam, że 80% to będzie asfalt. Od razu mówię, że nie chcę dwóch rowerów :-D



#9 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 luty 2015 - 11:15

Na upartego to da się jeździć na oponach szosowych wszędzie za wyjątkiem piachu. Aczkolwiek rower szosowy jest przeznaczony - jak sama nazwa wskazuje - do jazdy po szosie. Co nie oznacza, że zjazd na szutrówkę, czy nawet na ubitą, twardą drogę gruntową równa się zejściu z roweru i prowadzeniu go pieszo, bo tak nie jest. Po takich drogach też da się jeździć - choć raczej incydentalnie, a nie docelowo.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10 drza

drza
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 06 luty 2015 - 11:58

Właśnie o tym mówię, że te zjazdy będą incydentalne, ale muszę się na to przygotować. Moim zdaniem przełaj jest dla tych co jeżdżą 50% szosa i 50% błoto las wyboje itp. Bo czym tak naprawdę różni się przełaj od szosy? Opony szersze i miejsce w widelcach i hamulcach, żeby błoto nie blokowało opon. Dodatkowo delikatnie inna geometria ramy, bardziej wyprostowana pozycja i ewentualnie wzmocniona rama.

 



#11 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 165 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 06 luty 2015 - 18:49

Zastanów się jeszcze czy w przyszłości nie czeka Cię wyprawa rowerowa (w przełaju zainstalujesz bagażnik). Moim zdaniem przełaj niewiele różni się od szosy, podczas jazdy nie do odróżnienia - bo jedno i drugie śmiga, ale z szosy przełaja nie zrobisz, a z przełaja szosa wyjdzie i owszem. A żeby było śmieszniej - ja w swoim zmieniam opony na węższe (32->28),  a inni zmieniają na szersze i spotykamy się w tym samym miejscu.

 



#12 drza

drza
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 07 luty 2015 - 21:17

Przekonaliscie mnie że warto kupic rower przełajowy. Doradźcie mi jeszcze, który z tych 3 rowerów jest nsjbardziej opłacalny. Rozumiem ze najlepszy jest hibike, ale czy warto dopłacać?http://www.haibike.d...237,detail.html
http://www.merida.co...s-500-2212.html
http://www.fujibikes...s/cross-15-disc
  • drza lubi to

#13 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 07 luty 2015 - 23:27

Mam focusa cayo evo i też chciałem go trochę ucywilnic, na przód weszła Continental ultra sport 28mm ze sporym zapasem, a na tył nie chciała wsadzilem vittoria rubino pro 28mm i jest ok,przy tych oponach jest wyraźnie odczuwalna różnica w komforcie vs Continental 24mm,

W domane jest więcej miejsca wiec myślę że łatwiej będzie coś dopasować, ale jak kol.wyżej pisali przelaj wejda srzersze opony i błotniki

#14 drza

drza
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 09 luty 2015 - 09:51

Doradźcie mi proszę, który z tych modeli lepszy pod kontem osprzętu. Obydwa są na shimano 105, waga podobna 9,5kg haibike, 9,6kg merida. Nie wiem jak pozostałe podzespoły jak koła, opony, kierownica siodło itd.

 

Haibike noon sl 2015:

http://www.haibike.d...237,detail.html

 

Merida cyclo cross 500 2015:

http://www.merida.co...s-500-2212.html

 

Od razu piszę, że nie kupuję po cenie katalogowej tylko w granicach 4tys zł. Rozważam jeszcze ridley x-bow 10, ale problemy są z dostępnością (są dostępne w polsce tylko w dwóch miejscach) i nie wiem też jak z rabatami.

 

 



#15 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 165 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 09 luty 2015 - 10:07

Rower jak rower, parametry podobne, opony kiedyś wymienisz, koła pewnie też, i korba się zużyje, wizualnie mi się podoba haibike.





Dodaj odpowiedź