Skocz do zawartości


Zdjęcie

Naprawa Opony Conti Gp 4000S


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 27 styczeń 2015 - 14:07

da rade naprawic tą oponę?? rozdarta guma, oplot jest cały nienaruszony, zerwało tylko gumę z wierzchu?? nic na wylot oczywiscie nie przeszlo?? warto naprawiac czy to juz smietnik?? w sumie rozdarcie nie jest na styku z asfaltem?

http://zapodaj.net/0...3ea27d.jpg.html
 


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 styczeń 2015 - 15:49

Spróbować zawsze warto. Podklej elastycznym klejem do butów (może być np. poliuretanowy). Później koniecznie załóż oponę tak, żeby podczas jazdy najpierw stykała się z asfaltem część stabilna (połączona z główną częścią bieżnika), a dopiero po niej ta oderwana.

Wydaje mi się też, że lepiej by było, gdybyś założył tę oponę na tył. Co prawda tył jest generalnie bardziej obciążony, ale nie wykonuje tak gwałtownych skrętów jak widelec, a tutaj mamy uszkodzoną boczną część bieżnika i to może mieć znaczenie.

Jeżeli to nic nie da, po prostu wywal - tę czynność zawsze łatwo wykonać ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 27 styczeń 2015 - 16:12

Chciałem zacząć od tej łatwiejszej czynności :D ale lubie sobie utrudniać życie :D zobaczymy co z tego wyjdzie :D podkleje ją na napompowanej chyba, czy lepiej na luzie skelic i wsadzic w imadelko np. stolarskie :D

ps. ja jebie jaka rzeźba, jak młody modelarz :D ale oponki szkoda bo nawet sie nie zadzyla wyplaszczyc :D

 


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 styczeń 2015 - 16:42

Próbuj, wiele nie masz do stracenia :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 27 styczeń 2015 - 17:48

Klej na nabitej. Jak skleisz na flaku, to podczas pompowania rozerwie klejenie w pi.... :-D  pozdr



#6 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2015 - 18:55

danek, sorry - masz może trenażer? ;-) Miałbyś oponkę jak znalazł, a gdyby ją szlag nagły trafił, to gleby nie zaliczysz...



#7 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 27 styczeń 2015 - 20:52

Wywal to do śmieci. Trudno.


Kudos!


#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2015 - 21:03

oplot jest cały nienaruszony, zerwało tylko gumę z wierzchu?? 

http://zapodaj.net/0...3ea27d.jpg.html
 

To jest kluczowa informacja.

Przyklej i jeździj dalej. 

A jak nie będzie chciało się trzymać, to oberwij frędzla i jeździj dalej.

 

Cały bok praktycznie i tak jest typu "skinwall", oplot na wierzchu a nie raz się najeżdża na jakiś kamień i nic się nie dzieje.

Ja bym się zbytnio tym nie przejmował, ale oczywiście zrobisz co uznasz za stosowne, w końcu tu chodzi o Twoje zęby ;-) .



#9 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 28 styczeń 2015 - 06:51

Klej na nabitej. Jak skleisz na flaku, to podczas pompowania rozerwie klejenie w pi.... :-D  pozdr

 

Tak to sobie włąsnie wyobraziłem.

danek, sorry - masz może trenażer? ;-) Miałbyś oponkę jak znalazł, a gdyby ją szlag nagły trafił, to gleby nie zaliczysz...

no nie mam i raczej mieć nie będę, wole dygać na dworze nawet gdy pogoda słaba :D

 

To jest kluczowa informacja.

Przyklej i jeździj dalej. 

A jak nie będzie chciało się trzymać, to oberwij frędzla i jeździj dalej.

 

Cały bok praktycznie i tak jest typu "skinwall", oplot na wierzchu a nie raz się najeżdża na jakiś kamień i nic się nie dzieje.

Ja bym się zbytnio tym nie przejmował, ale oczywiście zrobisz co uznasz za stosowne, w końcu tu chodzi o Twoje zęby ;-) .

Ano moje zęby :D

 

 

no nic, dzięki za rady, teraz czas coś podziałać albo w jedna albo w drugą stronę :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#10 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 styczeń 2015 - 08:05

To jest kluczowa informacja.

Przyklej i jeździj dalej. 

A jak nie będzie chciało się trzymać, to oberwij frędzla i jeździj dalej.

 

Cały bok praktycznie i tak jest typu "skinwall", oplot na wierzchu a nie raz się najeżdża na jakiś kamień i nic się nie dzieje.

Ja bym się zbytnio tym nie przejmował, ale oczywiście zrobisz co uznasz za stosowne, w końcu tu chodzi o Twoje zęby ;-) .

 

Dokładnie - ten frendzel na boku praktycznie i tak mało trakcyjny jest. Na dodatek mały kawałek. Jak się nie przyklei, to odciąć frędzla i opona jeszcze długo posłuży. Oplot w tej oponie jest prawie pancerny - również w tej części, gdzie masz wyrwany kawałeczek gumy. O przebicie bym się nie martwił, bo akurat ten frędzel przed przebiciem nie zabezpiecza (a tylko to co pod spodem - miałem wbitego kamienia czy coś innego i nie zauważyłem wkładając koło w trenażer, wygniotło mi rolkę trenażera, a przez oponę nie przeszło), malutki ubytek nie wpłynie raczej negatywnie również na trakcję, akurat to miejsce jest już w obszarze raczej prawie bez styku z podłożem, nie wiem jak trzeba byłoby się położyć, żeby na tym obszarze jechać - to uszkodzenie od krawężnika czy innej wystającej przeszkody?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 28 styczeń 2015 - 09:08

Uszkodzenie jest z dziury w asfalcie na klasyku radkowskim na zjezdzie z karłowa :D ja minąłem dziure 3 razy a tesciu wjechał w nią raz i szarpnęło i wyszła taka kaszana :D

Ogólnie to wiem ze te opony sa pancerne, bo zajechalismy kilka kompletów, ale z takim czyms pierwszy raz mam do czynienia.


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 styczeń 2015 - 09:13

gdyby ją szlag nagły trafił, to gleby nie zaliczysz...

Oplot jest cały, więc ryzyko rozpadnięcia się opony jest nie większe niż w przypadku nowego egzemplarza.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Tarmac

Tarmac
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 styczeń 2015 - 00:09

Ja taką oponę przeciąłem, pech chciał, że około 2 tygodnie po zakupie. Skleiłem klejem do butów bardzo mocnym i po przejechaniu 2 tys. kilometrów nie widać nawet, w którym miejscu było klejone. W każdym przypadku myślę, że warto spróbować, ale mimo wszystko na takiej oponie trzeba uważać, bo w każdej chwili może się coś stać. 



#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 styczeń 2015 - 18:54

ha! pogoda teraz taka że szkoda gadać , na ulicach syf, mokro , wszystkie syfki przyklejają sie do opony i ją tną , przedwczoraj właśnie z takiej oponki wyciągnąłem szkiełko ....rozcięcie na ok 3 mm , zciagnąłem i wywaliłem w kąt , już raz tak miałem, w tylnym kole, było rozcięcie , i sobie jeździłęm i co ??? w końcu pech bo coś wlazło w to rozcięcie i jak dupło na 4 pasmówce ...... całe szczęście ze to tył , i znajomy podrzucił autem... nigdy wiecej rozcietych opon w trase .

Amen.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 Gosc_Micha³93_*

Gosc_Micha³93_*
  • Gość

Napisano 30 styczeń 2015 - 12:49

Witam, mam pytanie czy założę na model kół WH-RS10 (szosa) oponę Continental GP 4000S II 700x25 ?

 



#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 styczeń 2015 - 14:07

Tak

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 Gosc_Micha³93_*

Gosc_Micha³93_*
  • Gość

Napisano 30 styczeń 2015 - 14:18

Tak

Dzięki za pomoc  :->





Dodaj odpowiedź