Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zacisk Blokuje Koło

kaseta osłona

17 odpowiedzi w tym temacie

#1 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 30 styczeń 2015 - 21:17

Witam, po ostatniej jeździe zdecydowałem, że usunę już osłonę kasety. Od tego zabiegu rower stał nieużywany. Dziś było sucho w okolicach południa i miałem nadzieję pojeździć. Niestety okazuje się, że koło zamknięte zaciskiem obraca się z bardzo dużym oporem. Po zluzowaniu zacisku obraca się ok.

Moje pytanie czy po usunięciu tej plastikowej osłony kasety trzeba coś na jej miejsce wsadzić jakąś podkładkę dystansową? Osłonę po prostu  przeciąłem, rozgiąłem i usunąłem.



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 styczeń 2015 - 21:22

Jakie dokładnie masz koło?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 30 styczeń 2015 - 21:38

To nie sprawa zacisku. Kiedyś przy zmianie kasety /10rz/ nie założyłem podkładki dystansowej od strony koła, która przy tej kasecie powinno się założyć. Stawiam, że to kaseta blokuje swobodny obrót.  pozdr



#4 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 31 styczeń 2015 - 12:37

Koło to DT Swiss R23 Spline. Usterkę wiążę bezpośrednio z usunięciem tej plastikowej osłony o zdjęcie której tak  molestowaliście kolegę, który przedstawił swojego Canyona w dziale "nasze rowery". I od tego czasu jest problem. Ale co teraz musiałbym zrobić? Uderzyć do jakiegoś serwisu aby zdemontowali kasetę i nakręcili podkładkę dystansową? Ale jeśli tak to skąd będą wiedzieć jakiej grubości? Ten plastik wywaliłem...



#5 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 31 styczeń 2015 - 13:26

Właśnie. Ściągnij kasetę i załóż podkładkę. Jeśli to 10 rz powinna być w zestawie z kasetą. Jeśli nie ma, to zabaw się w " pomysłowego Dobromira. Wytnij kilka podkładek /3-4/ z puszki po piwie i załóż. Oszczędzisz na serwisie.  pozdr



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 styczeń 2015 - 13:55

Ta osłona jest zakładana całkowicie poza jakimkolwiek miejscem, w którym mogłaby mieć wpływ na łożyska piasty - oś piasty jest całkowicie niezależna od jej korpusu, jedyna dwa punkty styku to wyjście osi w pobliżu łożysk.

Jeżeli jakimś cudem osłona mogłaby coś blokować, to raczej bębenek, a nie łożyska na osi - sprawdzałeś to? Zobacz, czy do tyłu koło kręci sie z równie dużym oporem, co do przodu, bo tu może być pies pogrzebany.

Proponuję też najprostszą z możliwych metod: wyjmij całkowicie zacisk, sprawdź jego stan, potem załóż ponownie i zaciśnij koło w ramie z umiarkowaną siłą. Naprawdę nie ma powodu, aby brak osłony na szprychach powodował powstanie jakiegokolwiek oporu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 styczeń 2015 - 17:28

Osłona ma za zadanie chronić szprychy przed łańcuchem. Włożenie podkładki dystansowej  pod kasetę nic nie zmieni, ponieważ plastik nie był bezpośrednio pod kasetą i nie spowodował luzu.



#8 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 31 styczeń 2015 - 23:02

Przy poluzowanym zacisku koło kręci się dobrze w przód i w tył. Gdy zacisk jest zamknięty koło kręci się do przodu ok. Ale w tył jest już opór. Kręcąc korbami w tył kaseta nie chce się obracać i łańcuch pociąga do przodu tylną przerzutkę. Kręcąc korbami do przodu jest spory opór. 

Nie dysponuję narzędziami do odkręcania kaset. Czy Waszym zdaniem jest sens kupowania takich narzędzi kiedy odkręcenie kasety w serwisie kosztuje chyba 7 zł? Jak  do tej pory tylko raz w życiu musiałem odkręcić kasetę bo mi indeksacja nie pasowała. 



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 31 styczeń 2015 - 23:06

Jak najbardziej. Koszt niezbyt duży, nie biegasz do serwisu, a przy okazji uczysz się serwisowania.  pozdr



#10 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 31 styczeń 2015 - 23:34

Kupowanie narzędzia tego typu ma sens wtedy jeśli poczuwasz się na siłach do serwisowania koła/znalezienia przyczyny. 



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 luty 2015 - 00:39

To ciągle nie rozwiązuje problemu. Przecież przykręcenie kasety do bębenka nie wpływa na łożyska utrzymujące bębenek na korpusie piasty!

Problem, który masz, na 99% wynika ze zbyt mocnego skontrowania na styku bębenka z korpusem piasty i przyblokowania w ten sposób łożyska. Na 99% tu jest pies pogrzebany.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 01 luty 2015 - 07:20

Wojtek biorąc pod uwagę fakt, że nie mam większego pojęcia o tych rzeczach oraz narzędzi to co mam zrobić? Dziwne jest to, że problem pojawił się bezpośrednio po usunięciu tej osłony. Rower jest na gwarancji ale czy jest sens kontaktować się z Canyonem w sprawie mam nadzieję pierdoły? Czy może od razu podjechać z rowerem do serwisu. Nie licząc sklepu u mnie w mieście gdzie sprzedają rowery za 300-1200 zł (Trochę obawiałbym się do nich iść z moim F-16 :-D ) najbliższy serwis mam u Poręby dealera Lapierra. Mam nadzieję, że nie robiliby łaski.



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 luty 2015 - 09:32

Nie znam dokładnej konstrukcji Twoich piast. Ale najprawdopodobniej po prawej stronie (przy końcu bębenka) wokół otworu, pzrez który przechodzi oś zacisku, ulokowane jest gniazdo klucz imbusowego. Tym gniazdem skręcasz bębenek mocniej lub słabiej.

Spróbuj tę śrubę poluzować (możesz nawet na chwilę zrobić odrobinę za dużo luzu) i sprawdź, czy uwolnisz się od tego "zaciągania" przy kręceniu piastą. Jeżeli tak, skręć ją ponownie, tylko po prostu nie na siłę, a tak, żeby śruba się zacisnęła, ale nie była dokręcona z wszystkich sił.

A tak przy okazji: czy do zdjęcia osłony nie użyłeś przypadkiem właśnie tego klucza i tego gniazda?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 01 luty 2015 - 22:44

A tak przy okazji: czy do zdjęcia osłony nie użyłeś przypadkiem właśnie tego klucza i tego gniazda?

Tak jak pisałem wcześniej poszedłem na łatwiznę i przeciąłem ten plastik i usunąłem.



#15 sebastiank1611

sebastiank1611
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 02 luty 2015 - 00:47

Tez usunąłem tą osłonę w poprzednim rowerze i żadnego wpływu na obroty koła i kasety to nie miało. Poprostu kawałek plastiku pomiędzy szprychami a kasetą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#16 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 02 luty 2015 - 07:12

Ja też nie czaje. Wrzuć czytelne foty to się jakoś rozkmini.



#17 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 02 luty 2015 - 09:36

Tak jak pisałem wcześniej poszedłem na łatwiznę i przeciąłem ten plastik i usunąłem.

 

I tu może być pies pogrzebany.

 

Też zdejmowałem ten ochraniacz z mojego Canyona. Zrobiłem to jednak poprzez zdjęcie kasety.

Być może odcinając plastik coś tam zostało.

Idź do mechanika, odkręć kasetę, skręć i obstawiam, że powinno śmigać.



#18 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 02 luty 2015 - 22:53

Dziś rano szukałem tego gniazda na imbus o którym pisał Wojtek. Ale nic takiego nie znalazłem. Ale po zaciśnięciu koła ponownie pokręciłem dłużej  korbami na siłę i opór zniknął  :shock: . Na razie więc czekam na suchy dzień i przetestuję to. Choć jest spore prawdopodobieństwo, że jak samo wyszło to może zaraz wrócić...

Guciu po nacięciu tego plastiku wszystko wyjmuje się dość łatwo i nawet później trudno zauważyć, że to kółko jest przecięte. Nic na pewno nie zostało.  





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kaseta, osłona