Skocz do zawartości


Merida Reacto 500 Vs Giant Tcr Advanced 2 Vs Giant Propel 2


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 08 luty 2015 - 15:40

Witajcie cześć i czołem,

 

Nazywam się Marcin, pochodzę z okolic Warszawy. Do tej pory koncentrowałem się raczej na bieganiu, rower służył mi jedynie jako środek transportu do pracy w ładniejsze dni i przejażdżek po okolicy (żeby nie było - starałem się utrzymywać wysokie jak na moje możliwości średnie przejazdu, więc nie jest to jazda w stylu na rowerek i po piwko). 

Od dłuższego czasu bardzo poważnie zastanawiam się nad uprawianiem triathlonu. Do tego mój obecny rowerek - składak made in garage raczej nie bardzo się nadaje. Tzn OK, jestem w stanie wskoczyć i wykręcić na nim 90km, ale żeby potem pobiec 21km.... oj nie, nie ma opcji. Totalnie nie ta geometria itd itp. 

Także tego... potrzebuję nowego roweru chyba? I tym razem mam zamiar podejść do tematu całkiem serio. Cena? Obecnie mam odłożone 6,5k. Jedna z opcji które mnie interesują kosztuje 7,5k, po prostu jeszcze trochę bym się wstrzymał z zakupem. Rower stricte triathlonowy - hmm... gdybyście podsunęli jakiś ciekawy pomysł (w zakresie moich możliwości nabywczych) chętnie go rozważę.

Prawdopodobnie przydałoby się opisać troszkę siebie i upodobania jeździeckie:

JA - 182cm, 78kg, pewnie w sezonie spadnie kilka kg.

Moje upodobania - jak napisałem triathlon, czyli raczej niewiele podjazdów, sporo zasuwania po relatywnie płaskim terenie. Jeśli ktoś kojarzy trasę z Piaseczna do Mszczonowa przez Tarczyn to jest moja ulubiona. :)

 

Dlaczego takie rowery? Bo przy niezbyt wielkim nakładzie można by je przystosować nawet do pełnego dystansu jeśli kiedykowliek się naa niego zdecyduję, a połówkę spokojnie bez żadnych przeróbek da radę:

Merida Reacto 500 - aluminiowy 9,11kg aero rowerek na całkiem niezgorszym osprzęcie, na papierze wygląda toto nieźle (chyba)

Giant TCR Advanced 2 - karbonnnnnnnn, i w miarę spoko osprzęt

Gaint Propel Advanced 2 - połączenie obydwu powyższych opcji

 

I co Wy na to? Kasa jest dla mnie nie mała, wiem natomiast do czego chce używać roweru, nie wiem jednak który by się najlepiej sprawdził w moim przypadku. :)

 

Thanks from the mountain za wszelkie konstruktywne podpowiedzi!



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 luty 2015 - 16:25

Cześć Marcinie!

Jeżeli myślisz o triathlonie i możesz sobie pozwolić na jeden dobry rower, raczej nie brałbym dedykowanej maszyny triathlonowej. Treningi w pozycji do jazdy na czas są ekstremalnie nudne, więc dobrze, żebyś mógł względnie łatwo przerobić rower i jeździć jak na klasycznej szosówce, dlatego szosowy rower typu aero to wg mnie idealny wybór. Z tego powodu TCR, mimo że jest ciekawym rowerem, moim zdaniem się nie sprawdzi.

Co do pozostałych dwóch opcji: rama to serce roweru i element najtrudniejszy do wymiany. Z kolei napęd czy siodełko to części drugorzędne, które prędzej czy później albo będziesz musiał wymienić (np. ze względu na zużycie), albo będziesz chciał zastąpić innymi (np. dlatego, że fabryczne siodełko nie będzie Ci pasowało).

Z tych dwóch powodów moim zdaniem Propel to najciekawsza z tych trzech opcji. Zainstalowany w nim osprzęt 105 to nawet więcej niż potrzebujesz jako amator - z kolei Ultegra z Reacto nie da Ci żadnej realnej przewagi, za to aluminiowa rama raz na zawsze będzie kotwicą, która będzie Ciebie ograniczała.

Tyle z mojej strony. Zyczę udanego sezonu i powodzenia w startach!
  • patolog lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2015 - 17:45

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź.

 

Tak właśnie myślałem, że sprowadzi się do Propela. Heh, moja próżna część miała nawet taką nadzieję. A wpadłem na jeszcze jeden pomysł - Merida Reacto 400 + Mavic Cosmic. Co Wy na to? Aluminium, może i troszkę "przyciężkawy" ale bardziej aero się już raczej nie da. I nadal w moim zasięgu.

 

 



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 luty 2015 - 00:03

Chiński karbon wyniesie Cię znacznie taniej od Cosmików, a w połączeniu z Propelem da Ci lepsze wyniki.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2015 - 06:48

Chiński karbon. Hmm hmm hmm, wyjdę na ignoranta, ale to brzmi niebezpiecznie, szczególnie w zestawieniu z polskimi drogami. ;) Zauważyłem obszerny temat poświęcony tematyce chińskiego karbonu na forum, najwyższy czas nadrobić luki w wiedzy.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 luty 2015 - 09:47

Nie są to koła najlżejsze, ale braku wytrzymałości nie można im zarzucić - kupione od solidnego dostawcy i złożone przez porządnego fachowca, zwykle posłużą długo, szczególnie w triathlonie.

Więcej szczegółów w odpowiednim wątku ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 witus78

witus78
  • Użytkownik
  • 213 postów

Napisano 11 luty 2015 - 14:48

Hej

Tez dlugo sie zastanawialem nad wyborem i obecnie szukam propela aby wymienic aluminiowego spedstera 20.

malo jest uzywanych dobrych propeli a do nowego jeszcze troche mi brakuje :)



#8 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2015 - 19:24

Hej, a wiesz co na allegro jest jeden w rozmiarze L chyba. Co do kół, natknąłem się na Planet X, całkiem fajne ceny, trzeba tylko polować na obniżki, bez obniżek ceny całkiem zbliżone do Mavica Cosmic.



#9 witus78

witus78
  • Użytkownik
  • 213 postów

Napisano 12 luty 2015 - 10:13

wsumie ten propel z allegro wyglada calkiem niezle

1000zl taniej niz w sklepie

 

 



#10 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 28 luty 2015 - 19:42

OK, kupiłem Propel Advanced 2  :D

 

Dołożyłem swoje stare pedały 105 SPD SL. Na razie jeżdżę weekendowo, czekam aż będzie w miarę jasno o 5, dołożę treningi przed pracą w ciągu tygodnia. Muszę jeszcze pokombinować z krótszym mostkiem, obciąć rurę sterową. 

 

Jeśli chodzi o koła, dopóki noga nie zacznie mi podawać na odpowiednim poziomie, odpuszczę temat. Zresztą już sama rama aero jest zdecydowanym przerostem formy nad treścią w moim przypadku... ale wygląda kosmicznie. Kółka zamontowane na rowerze... są, i to by było na tyle w tym temacie. Masa średnia, sztywność poprzeczna przedniego koła taka sobie, taki zaplot widocznie.

 

Poza tym... typowy karbon, jeździłem już na dwóch karbonowych rowerach pożyczonych od kolegów i wrażenia są podobne. W porównaniu do mojego starego aluminiowego trzepaka komfort tłumienia nierówności jest znacznie większy. Nie jestem w stanie stwierdzić mistycznej różnicy w sztywności, w sezonie będę korzystał z obu rowerów naprzemiennie (Propel do treningów, trepakiem do pracy), może wtedy coś zauważę. 

 

Mimo wszystko, póki co jest to najfajniejszy rower na jakim miałem przywilej jeździć. Ciągle wyszukuję pretekstu aby wyskoczyć choćby na kilku kilometrową przejażdżkę wokół domu. Jeśli nie będzie lało postaram się jutro zaatakować trasę Piaseczno-Tarczyn-Mszczonów, porobię troszkę więcej zdjęć mojego nowego oczka w głowie i wrzucę na forum. :)

Załączone pliki


  • B25CX lubi to

#11 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 01 marzec 2015 - 00:02

Gratuluje pięknej maszyny.



#12 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 01 marzec 2015 - 19:00

 Też się interesuje powoli propelem Gzie kupiłeś jakiś link do sklepu?

cena 7,500?



#13 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 01 marzec 2015 - 19:11

Cześć Kamil,

 

Kupiłem w brandowym sklepie Gianta na Ursynowie, Bikeman. Dostałem 5% rabatu (bo nie dołożyli nadajnika ANT+, jak się domyślam).

 

Właśnie mi się przypomniało - jak będziesz kupował, zwróć uwagę na długość górnej rury, rozmiarówka może być nieco myląca. Kupiłem M/L i po przestawieniu kierownicy na najniższe położenie muszę zmienić mostek na 2-3 cm krótszy. Inna sprawa to to, że nie jestem przyzwyczajony do tak mocno pochylonej / wydłużonej pozycji, pewnie za parę tysięcy km będę miał więcej do powiedzenia na ten temat.



#14 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 12 marzec 2015 - 10:30

czy wiadomo jakiej szerokości opony wejdą w tą rame?



#15 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 30 maj 2015 - 16:24

Trochę późno ale trudno, maks 25mm



#16 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 15:40

I jak rower po kilku miesiącach? Szukam czegoś podobnego i ciekaw jestem opinii. Mam podobny wzrost do Ciebie(181) i z tego co czytam to rozmiar M/L nieco za duży, więc myślisz że M będzie ok? Trenujesz pod triathlon?





Dodaj odpowiedź