Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ipbike, Czujnik Prędkości Btwin A Obwód Koła


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 steja

steja
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 09 luty 2015 - 01:10

Panowie,

posiadam sprzęt jak w temacie.

Niestety, od kiedy jeżdże z czujnikiem, zauważyłem wzrost prędkości (max + średnia), a także odległości.

Jak się domyślam, musi to być związane z obwodem koła wpisanym do programu.

Obecnie mam tam wartość 2130. Nie jestem w stanie podać teraz nazwy ani szerokości opon, ale ogólnie widzę, że jeżdżę za szybko do swoich możliwości ;) na 100%. 

Ktoś podpowie w którą stronę powininem tą wartość zmienić? Co macie u siebie w licznikach?

Jutro zerknę na koła i wstawię zdjęcie czy model opony.

 

Pozdrawiam



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 09 luty 2015 - 06:06

O ustawianiu obwodu koła było wałkowane sto razy. Albo lecisz z gotowych tabelek po oznaczeniu na oponie albo robisz test z pełnym obrotem koła pod obciążeniem i z ciśnieniem z jakim będziesz jeździć.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#3 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 luty 2015 - 08:36

Dokładnie - a 2130 to wartość dla mniej więcej 700x28C, jak masz opony 700x23C to wg tabel będzie 2096.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2015 - 09:03

Z tym że różnica między 2130 a 2096 to 1,5%, czyli przy prędkości 30km/h bład wynosi poniżej 0,5km/h, nie sądzę, żeby tak mała niedokładność wskazania prędkości była akurat powodem poczucia "za szybkiej jazdy" ;)



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 luty 2015 - 09:07

Rozwiązanie jest proste: nie bierz wartości z tabelki, tylko ją zmierz.

Robisz na oponie kropkę pastą do zębów, potem przejeżdżasz po płaskiej powierzchni (najlepiej z wyznaczoną linią prostą, żebyś jechał dokładnie wzdłuż niej), obciążając przednie koło tak jak podczas jazdy, i robisz 1-2 obroty koła (zasadniczo im więcej obrotów, tym większa powinna być dokładność). Potem po prostu mierzysz odległość pomiędzy kropkami (i ewentualnie uśredniasz ją, jeżeli zrobiłeś kilka obrotów).

Uzyskany wynik wpisujesz do licznika i po sprawie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2015 - 19:55

Niestety, metoda z pastą do zebów charakteryzuje się tym, że chyba nikt, kto ją poleca nigdy jej nie zastosował z powodzeniem  - bo widziałby, że jest  upierdliwa i niedokładna.

 

Pasta po wiecej niż jednym obrocie koła jest słabo widoczna, do tego rozciapkana na spory okrąg, do tego "prosta jazda" to czysta teoria (bo trzeba się trochę rozpędzic, żeby po prostej przejechać a wtedy pasta zostaje starta z koła jeszcze przed pomiarem...)  - to po porstu nie może być zmierzone z dokładnością do milimetrów...

 

To już lepej przepisać z tabelki, serio...

 

Jeśli chcecie miec superdokładnie to:

 

Jedzie się  jak najdłuższy odcinek o znanej długości z byle jakim ustawieniem licznika y (jeśli skoro Steja ma 2130, to niech tak zostanie). Stosunek otrzymanej na liczniku odległości do rzeczywistej długości przejechanego odcinka jest równy w tym przypadku x/y, gdzie x to szukana poprawna wartość, która następnie trzeba wyliczyć i wpisać do licznika...

 

A jeśli ktoś ma wstręt do matematyki na poziomie podstawowym to... niech wpisze w licznik np. 2000 i przejedzie odmierzone (choćby telefonem z GPS...) 2000m - wyświetlona na liczniku odległość w metrach odpowiada wtedy obwodowi koła w mm :)

 

Oczywiście można wpisać dowolną liczbę na jaką pozwala licznik - byle liczba przejechanych w terenie metrów była taka sama. 2000 wydaje mi się najsensowniejszą wartością.



#7 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 luty 2015 - 20:20

Lepiej i prościej: 10 słupków pikietażowych to kilometr, 20 to 2 km. Dokładność co najmniej jak przy pomiarach gps 😜

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2015 - 20:24

Super dokładnie, to jest potrzebne kiedy bije się rekord świata. Dlatego nieco zadziwiają mnie te dociekania. Naprawdę robi Wam różnicę czy trening był np. 72,36 km czy np. 72,37 km? Sorry... :-P Ok., ja też staram się mieć wiarygodne dane, ale w granicach (mojego) rozsądku.

Jeżdżę na oponkach 700x23C. Wpisuję w komputerek 2113 i po przejechaniu 10 km mam 10 km z tolerancją max. 0,1% Mnie to wystarczy.

Dlatego podane powyżej opinie są słuszne i rozsądne. Arytmetyka i fizyka nie dają się oszukać. W przeciwieństwie do zamiarów większości producentów komputerków, którzy zawyżają mnożnik abyśmy się cieszyli, że jeździmy szybciej. Oczywiście dlatego, że kupiliśmy licznik ich produkcji :-D :!:


  • mikroos lubi to

#9 steja

steja
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 09 luty 2015 - 23:49

Dzięki panowie za ruch w temacie.
Cóż, pomiary zrobione. Nie jakieś super dokładne - raz kreda na oponie, raz. .. olej na oponie.
Co wyszło? 2080, 2090, 2070! ....
Opony to Schwable Ultremo R, 23mm
Solid, niestety, błąd jest większy niż podajesz. W sobotę miałem na 55 km o 2 (!) km za dużo! Dalej uważasz ze mało? Wczoraj pierwszy raz na liczniku zobaczyłem 36 km h i nie, nie było z górki. Przez ostatnie dni prędkość średnia wzrosła o 3 km h w porównaniu do odczytu z GPSa.
Takie małe różnice w obwodzie koła faktycznie guzik dadzą? To co, GPS oszukuje???

#10 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2015 - 23:52

Tabelki mówią prawdę. A to, że telefon teraz pokazuje więcej, to wina błędu gps, który wcześniej ci zaniżał dane. Jak nie wierzysz to zmierz oponę (wyjdzie ci ten sam wynik co w tabelce), przejedź okrągłą traskę z obwodem koła, a potem tylko z GPS. Porównaj wyniki. Wyznacz sobie też trasę na Google mapach, a wyjdzie tak samo jak z GPS. Przykład? Poszukaj sobie np. skrajnych krańców Polski (lekcja geografii) na Wikipedii i zapisz sobie na kartce wysokość i szerokość geograficzną. Teraz wejdź w Google mapy, ustaw takie same wartości. Zdziwiony? :) Aktualizacja: źle mierzysz, dlatego tak wychodzi. Polecam taśmę mierniczą/krawiecką. Machniesz się co najwyżej o <10mm. Gps zaniża o około 0,6-0,7 km/h



Dodaj odpowiedź