Skocz do zawartości


Zdjęcie

PROBLEM Z KO�AMI


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 koczko

koczko
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 wrzesień 2009 - 17:35

Witam wszystkich jestem nowym szczęśliwym posiadaczem roweru szosowego. Po wakacyjnych jazdach po Warszawie nie udało uniknąć mi się problemu z ulicznymi dziurami. Wczoraj jechałem rowerem i wpadłem w dziurę. Oczywiście nie obyło się bez usterki -- pękła mi szprycha od strony kasety :/ . Dziś pojechałem do serwisu osiedlowego i panowie z serwisu zaproponowali mi, że przy okazji wymiany szprychy od razu wymienili by mi całe koło ponieważ opona jest już zdarta a to jest szytka i nie wystarczy kupić nowej opony i dętki tylko trzeba wymienić również całe koło po prostu przepleść. No i tu jest moje pytanie czy lepiej przerobić koło na takie w którym jest oddzielnie opona i dętka !! takie rozwiązanie troche kosztuje ale robi się to raz i potem w przypadku złapania kapcia kupuje się tylko dętkę i jazda. Natomiast w przypadku szytki cała jest do wyrzucenia a jak mi wiadomo szytki nie są tanie około 100zł. Którą opcję polecacie i jakie są zalety i wady każdego z rozwiązań????
Jeśli coś pomieszałem to sorry :/

#2 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 26 wrzesień 2009 - 17:39

A nie wystarczy wymienic peknieta szpryche i szytke na nowa ??? Jak masz przeplatac kolo , to musisz kupic nowa felge , detke i opone ( +robota ). Ja nie widze sensu .... Jesli szytki POWAZNIE nie " rozetniesz " to wystarczy wozic specjalny plyn uszczelniajacy.. Wejdz na odpowiedni temat ; tam masz wszystke info...

#3 koczko

koczko
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 wrzesień 2009 - 17:43

tak masz rację tylko chodzi mi o to, że kupię nową szytkę za 100zł wyjadę na 5 min wjadę na szkło i cała szytka do wyrzucenia bo w nich sie chyba nie da wymienić dętki jak w tradycyjnym rozwiązaniu !! a tak raz się wykosztuję i bedę miał bardziej przyjazny rower mojemu portfelowi bo niestety z kasą krucho ;/ No chyba, że czegoś nie rozumiem i szytki są bardziej eksploatacyjnymi rzeczami niż mi mówiono w serwisie ??

#4 koczko

koczko
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 wrzesień 2009 - 18:05

kilka zdjęć :
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi !!

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 wrzesień 2009 - 19:03

Masz stary rower i stare szytki.
Jesli Cię stać to zakup nowe koła i opony i dętki i jazda.
Szytki trzeba chcieć mieć i troche wiadomości o nich i praktyki z nimi aby je lubieć.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 koczko

koczko
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 wrzesień 2009 - 21:02

no tak ale interesują mnie plusy i minusy obu rozwiązań ! a taka odpowiedź, że jak mnie stać to kup sobie nowy rower bo ten jest stary mnie nie satysfakcjonuje :/ ale dzięki za opinie i czekam na bardziej wnikliwe !:)

#7 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 26 wrzesień 2009 - 21:36

W Twoim przypadku wygląda tak:

Szytki
+nie musisz zmieniać obręczy
+nie musisz przeplatać koła (wymiana jednej szprychy)
+ceny szytek są porównywalne ze średniej klasy zestawem opona + dętka (za 80 zł już coś kupisz)
+"szytki lepiej niosą"
+w razie przebicia wlewasz uszczelniacz, pompujesz i jeździsz dalej

-więcej zabawy w razie dużej dziury
-komplet budżetowy opon+dętka można kopić taniej

Opony
+stosunkowo prosta wymiana w razie dziury
+stosunkowo niskie ceny opon i dętek

-konieczność zakupu obręczy do nowych kół
-konieczność przeplecenia kół
-najprawdopodobniej wymiana wszystkich szprych (długość nie podpasuje)

Licz się z tym, że zakup pary szytek wyjdzie Cię jednak taniej niż zakup kompletu obręczy i szprych. Teraz chyba masz dosyć jasną sytuacje więć jak to mówią wybór należy do Ciebie

Edit,
Propozycja dwóch tańszych modeli szytek 1 i 2

#8 koczko

koczko
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 wrzesień 2009 - 08:40

Dzięki za odpowiedzi a więc zdecydowałem się pozostać przy systemie szytkowym :)
mam kolejne pytanie. Wyczytałem na necie, że szytki przykleja się do obręczy. Który klej najbardziej polecacie i może macie linka do jakiegoś opisu jak klei się szytkę do obreczy??
kilka klei, które znalazłem na szybko
http://www.bazarek.p...-do-szytek.html
http://www.erowery.p.../_info/?id=1666

#9 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 wrzesień 2009 - 09:55

http://forumszosowe....er=asc&start=15

Przeczytaj cały temat dowiesz się dużo o szytkach, na forum powinien być jeszcze jeden temat poswięcony temu typowi ogumienia, warto się zapoznać.

Pozdrawiam!!!


#10 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 02 październik 2009 - 17:34

Tak sobie czytam i wpadła mi do głowy jeszcze jedna kwestia, a mianowicie owa pęknięta szprycha. Może być to znak ostrzegawczy. Koła są już dość stare z tego co widać i za tą szprychą mogą pójść kolejne. Jeśli masz możliwości finansowe, dobrze byłoby zmienić wszystkie szprychy w tylnym kole (przednie może zostać, bo działa na nie znacznie mniejsze obciążenie).



Dodaj odpowiedź