PROBLEM Z KO�AMI
Started By
koczko
, 26 wrz 2009 17:35
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 wrzesień 2009 - 17:35
Witam wszystkich jestem nowym szczęśliwym posiadaczem roweru szosowego. Po wakacyjnych jazdach po Warszawie nie udało uniknąć mi się problemu z ulicznymi dziurami. Wczoraj jechałem rowerem i wpadłem w dziurę. Oczywiście nie obyło się bez usterki -- pękła mi szprycha od strony kasety :/ . Dziś pojechałem do serwisu osiedlowego i panowie z serwisu zaproponowali mi, że przy okazji wymiany szprychy od razu wymienili by mi całe koło ponieważ opona jest już zdarta a to jest szytka i nie wystarczy kupić nowej opony i dętki tylko trzeba wymienić również całe koło po prostu przepleść. No i tu jest moje pytanie czy lepiej przerobić koło na takie w którym jest oddzielnie opona i dętka !! takie rozwiązanie troche kosztuje ale robi się to raz i potem w przypadku złapania kapcia kupuje się tylko dętkę i jazda. Natomiast w przypadku szytki cała jest do wyrzucenia a jak mi wiadomo szytki nie są tanie około 100zł. Którą opcję polecacie i jakie są zalety i wady każdego z rozwiązań????
Jeśli coś pomieszałem to sorry :/
Jeśli coś pomieszałem to sorry :/
#2
Napisano 26 wrzesień 2009 - 17:39
A nie wystarczy wymienic peknieta szpryche i szytke na nowa ??? Jak masz przeplatac kolo , to musisz kupic nowa felge , detke i opone ( +robota ). Ja nie widze sensu .... Jesli szytki POWAZNIE nie " rozetniesz " to wystarczy wozic specjalny plyn uszczelniajacy.. Wejdz na odpowiedni temat ; tam masz wszystke info...
#3
Napisano 26 wrzesień 2009 - 17:43
tak masz rację tylko chodzi mi o to, że kupię nową szytkę za 100zł wyjadę na 5 min wjadę na szkło i cała szytka do wyrzucenia bo w nich sie chyba nie da wymienić dętki jak w tradycyjnym rozwiązaniu !! a tak raz się wykosztuję i bedę miał bardziej przyjazny rower mojemu portfelowi bo niestety z kasą krucho ;/ No chyba, że czegoś nie rozumiem i szytki są bardziej eksploatacyjnymi rzeczami niż mi mówiono w serwisie ??
#5
Napisano 26 wrzesień 2009 - 19:03
Masz stary rower i stare szytki.
Jesli Cię stać to zakup nowe koła i opony i dętki i jazda.
Szytki trzeba chcieć mieć i troche wiadomości o nich i praktyki z nimi aby je lubieć.
Jesli Cię stać to zakup nowe koła i opony i dętki i jazda.
Szytki trzeba chcieć mieć i troche wiadomości o nich i praktyki z nimi aby je lubieć.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 26 wrzesień 2009 - 21:36
W Twoim przypadku wygląda tak:
Szytki
+nie musisz zmieniać obręczy
+nie musisz przeplatać koła (wymiana jednej szprychy)
+ceny szytek są porównywalne ze średniej klasy zestawem opona + dętka (za 80 zł już coś kupisz)
+"szytki lepiej niosą"
+w razie przebicia wlewasz uszczelniacz, pompujesz i jeździsz dalej
-więcej zabawy w razie dużej dziury
-komplet budżetowy opon+dętka można kopić taniej
Opony
+stosunkowo prosta wymiana w razie dziury
+stosunkowo niskie ceny opon i dętek
-konieczność zakupu obręczy do nowych kół
-konieczność przeplecenia kół
-najprawdopodobniej wymiana wszystkich szprych (długość nie podpasuje)
Licz się z tym, że zakup pary szytek wyjdzie Cię jednak taniej niż zakup kompletu obręczy i szprych. Teraz chyba masz dosyć jasną sytuacje więć jak to mówią wybór należy do Ciebie
Edit,
Propozycja dwóch tańszych modeli szytek 1 i 2
Szytki
+nie musisz zmieniać obręczy
+nie musisz przeplatać koła (wymiana jednej szprychy)
+ceny szytek są porównywalne ze średniej klasy zestawem opona + dętka (za 80 zł już coś kupisz)
+"szytki lepiej niosą"
+w razie przebicia wlewasz uszczelniacz, pompujesz i jeździsz dalej
-więcej zabawy w razie dużej dziury
-komplet budżetowy opon+dętka można kopić taniej
Opony
+stosunkowo prosta wymiana w razie dziury
+stosunkowo niskie ceny opon i dętek
-konieczność zakupu obręczy do nowych kół
-konieczność przeplecenia kół
-najprawdopodobniej wymiana wszystkich szprych (długość nie podpasuje)
Licz się z tym, że zakup pary szytek wyjdzie Cię jednak taniej niż zakup kompletu obręczy i szprych. Teraz chyba masz dosyć jasną sytuacje więć jak to mówią wybór należy do Ciebie
Edit,
Propozycja dwóch tańszych modeli szytek 1 i 2
#8
Napisano 27 wrzesień 2009 - 08:40
Dzięki za odpowiedzi a więc zdecydowałem się pozostać przy systemie szytkowym
mam kolejne pytanie. Wyczytałem na necie, że szytki przykleja się do obręczy. Który klej najbardziej polecacie i może macie linka do jakiegoś opisu jak klei się szytkę do obreczy??
kilka klei, które znalazłem na szybko
http://www.bazarek.p...-do-szytek.html
http://www.erowery.p.../_info/?id=1666
mam kolejne pytanie. Wyczytałem na necie, że szytki przykleja się do obręczy. Który klej najbardziej polecacie i może macie linka do jakiegoś opisu jak klei się szytkę do obreczy??
kilka klei, które znalazłem na szybko
http://www.bazarek.p...-do-szytek.html
http://www.erowery.p.../_info/?id=1666
#9
Napisano 27 wrzesień 2009 - 09:55
http://forumszosowe....er=asc&start=15
Przeczytaj cały temat dowiesz się dużo o szytkach, na forum powinien być jeszcze jeden temat poswięcony temu typowi ogumienia, warto się zapoznać.
Pozdrawiam!!!
Przeczytaj cały temat dowiesz się dużo o szytkach, na forum powinien być jeszcze jeden temat poswięcony temu typowi ogumienia, warto się zapoznać.
Pozdrawiam!!!
#10 Gosc_mjolnir_*
Napisano 02 październik 2009 - 17:34
Tak sobie czytam i wpadła mi do głowy jeszcze jedna kwestia, a mianowicie owa pęknięta szprycha. Może być to znak ostrzegawczy. Koła są już dość stare z tego co widać i za tą szprychą mogą pójść kolejne. Jeśli masz możliwości finansowe, dobrze byłoby zmienić wszystkie szprychy w tylnym kole (przednie może zostać, bo działa na nie znacznie mniejsze obciążenie).