Skocz do zawartości


Smar Do Przegubów - Czy Dobry Do Sterów?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2015 - 15:56

Czeka mnie wymiana sterów w góralu. Zastanawiam się, czy smar do przegubów homokinetycznych (CVJ) sprawdzi się w sterach.

Stery to dosyć specyficzne łożyska w rowerze, bo występują tu duże obciążenia, natomiast mały zakres ruchu, podobnie jak w przegubach homokinetycznych, które przy jeździe na wprost tylko przenoszą obciążenie, przy minimalnym zakresie ruchu bieżni względem kul.

 

Obecność dwusiarczku molibdenu w takim smarze powinna zwiększyć trwałość. Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Ewentualnie jaki smar polecacie do sterów, bo np. Finish Line Ceramic Grease niezbyt dobrze się sprawdził. Szybko wypłukiwała go woda chlapiąca spod koła i łożysko po jeździe w mokrych warunkach szybko "stawało".

Fakt, że stery były tanie i słabo uszczelnione, ale spodziewałem się lepszej odporności FL-a na wymywanie.

Nowe stery będą na igiełkach i lepiej uszczelnione, ale nie chciałbym ich "załatwić" jakimś słabym smarem.

http://s10.ifotos.pl...30J_wxnaxrr.jpg



#2 Gosc_kubapie_*

Gosc_kubapie_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2015 - 16:23

Może skup się na tym, żeby nowy smar był wodoodporny. To jakie dodatki będzie miał nie ma znaczenia, kiedy zaraz go wypłucze.
Większość ludzi używa towotu i poza wymywaniem nie narzekają.

Zobacz ile wspólnego mają łożyska i przeguby.



#3 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2015 - 16:42

Zobacz ile wspólnego mają łożyska i przeguby.

Właśnie łożyska sterów mają dużo wspólnego.

Zresztą, w przegubach wewnętrznych w większości półosi napędowych występują też łożyska igiełkowe.

Różnica jest taka, że sprawne osłony przegubów powinny zapewnić całkowitą szczelność, czego nie zapewnia praktycznie żadne uszczelnienie łożyska. Dlatego zastanawiam się, jaką wagę przykładają producenci smarów do CVJ w kwestii wodoodporności.

 

Gdy osłona przegubu pęka, przegub zwykle szybko pada (dlaczego jak widzę jakieś auto ze skrzypiącym przegubem, to jest to zawsze VW/Audi, Opel albo Ford?). Ale tutaj mamy duże siły odśrodkowe i smar po prostu jest wyrzucany na zewnątrz, a nie tylko wypłukiwany. 



#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2015 - 17:56

Wg mnie prostym sprawdzianem bedzie uzycie i po powiedzmy miesiacu rozrbranie i sprawdzenie.
  • EverRestOnTheBike lubi to

#5 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 12:00

Czy do sterów pół zintegrowanych można użyć zielonego finish linie ?

#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 15:26

Oleju do łańcucha jako smaru do łożysk sterów?



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 marzec 2015 - 15:36

Jeżeli @tobo dobrze zgaduje, to nie rób tego!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 18:00

Tak myślałem. Musze jechac do sklepu

#9 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 19:07

Najtańszy i chyba najlepszy będzie smar wodoodporny do łodzi i silników zaburtowych .

 

(na allegro spory wybór)

Smar do przegubów jest chyba z grafitem co może skutkować szybkim zużyciem sterów .

 



#10 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 marzec 2015 - 19:19

Kazdy stały, wodoodporny na wodę będzie dobry.  pozdr



#11 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 19:19

skoczyłem na najbliższą  stację benzynową i kupiłem towot maszynowy 





Dodaj odpowiedź