Skocz do zawartości


Zdjęcie

Śruba Utknęła


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 07 marzec 2015 - 16:27

Witam. Od razu przejdę do rzeczy. Przykręcałem dzisiaj koszyk do bidona. Jedna śruba od poczatku wchodziła ciężko, ale kręciłem dalej. To był błąd :( W pewnym momencie śruba przestała wchodzić głębiej, ale nadal się obracała. Chciałem ja wykręcić. Znowu zaczęło się dobrze, myślałem, że się uda, ale ona w pewnym momencie się zablokowała. Nacisnąłem na klucz mocniej i stało się. Śruba zaczęła się obracać razem z mocowaniem gwintu w ramie. Jeszcze pogorszyłem sytuacje, bo chcąc uwolnić koszyk odciąłem łepek śruby. No i teraz jest d... Jak łapię za to co wystaje to kreci się cale mocowanie gwintu w ramie. Teraz nie mam pojęcia co z tym zrobić. Rozwiercić? Ktoś juz był na tyle głupi, ze zrobił to samo?

#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 07 marzec 2015 - 16:36

Jaka to rama? Karbon?



#3 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 07 marzec 2015 - 16:46

Aluminium. W tej sytuacji to chyba lepiej?

#4 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 07 marzec 2015 - 17:03

Jeśli można obracającą się tuleję przyspawać do ramy, to znaczy, jeśli ma jakiś kołnierz, który da się chwycić spawem, to można spróbować tego sposobu. Potem trzeba rozwiercić urwaną uciętą śrubę, najlepiej wiertłem lewostronnym i tak ustawioną wiertarką. To dobry sposób na wykręcanie zerwanych gwintów, ale tego, raczej sam nie zrobisz i jeśli nie masz wujka ślusarza, fachowiec zedrze z ciebie skórę. Pogódź się z utratą jednego bidonu, po prostu.



#5 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 07 marzec 2015 - 17:12

A jak by tak ten kołnierz uciąć zamiast go przyspawać? Tuleja wpadłaby do środka ramy razem z gwintem śruby. Można by ją wyciągnąć przez mufę suportu. Potem kupic nową nitonakrętkę i wstawić do ramy. Da radę czy raczej niewykonalne? Tak łatwo ze stratą drugiego bidona to ja się nie pogodzę :D

#6 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 07 marzec 2015 - 17:14

ciesz się ze to nie spustowa sruba w misce olejowej ;D


  • Lukasoo lubi to

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#7 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 07 marzec 2015 - 17:21

W starej ramie aluminiowej miałem ten sam problem. Śruba mocująca bidon kręciła się razem z nitonakrętką. Ja sobie poradziłem tak że docisnąłem koszyk na bidon do ramy, zależy która nitonakrętka się kręci i nit zblokowałem. Dało się wykręcić w ten sposób śrubę. Na innych forach czytałem, że ludzie podjeżdżali do mechanika samochodowego i za kilka złotych zakładał nową nitonakrętkę. Można też kupić, lub pożyczyć nitownicę boczną. U mnie przyklejenie kropelką główki nitonakrętki pomogło i śrubę  mogłem wkręcać i wykręcać :)



#8 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 07 marzec 2015 - 17:30

Jakbym nie uciął tej śruby to bym zrobił to klejem tak jak pisze pangumas, ale teraz to tylko wymiana tej nitonakrętki została.
Edit:
Jutro idę kupić nitonakrętkę. Ktoś wie jaki to rozmiar jest? Nie wiem co w sklepie powiedzieć :D

#9 szendi

szendi
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 marzec 2015 - 07:10

prawdopodobnie jest to 6



#10 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 09 marzec 2015 - 16:49

Standardem jest M5

#11 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 09 marzec 2015 - 18:23

Tak, to była śruba M5. Teraz czas na małe sprawozdanie. Starą nitonakrętkę naciąłem piłką do metalu, potem zmiażdżyłem kombinerkami i wpadła w ramę. Wyciągnąłem ją przez suport. Potem wystarczyło zacisnąć nową i wszystko śmiga jak nowe :) Dzieki za wszystkie porady i pamiętajcie, żeby za mocno nie dokręcać koszyków od bidonów :D Jak ktoś ma jakies pytania to chetnie odpowiem.

#12 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 09 marzec 2015 - 21:01

Dobrze jest też posmarować gwinty pastą miedzianą albo innym środkiem zabezpieczającym przed zapieczeniem.





Dodaj odpowiedź