Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opona Schwalbe Lugano Wychodzi Z Obręczy


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zikko

Zikko
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 marzec 2015 - 17:00

Witam,

 

w zeszłym sezonie kupiłem pierwszy rower szosowy Bulls Race.

 

Obecnie w rowerze zamontowane mam dość zniszczone opony Continental Ultra Sport, dokładne oznaczenie na oponie to 23-622 (700x23c).

 

Postanowiłem, że wymienię tylną oponę na Schwalbe Lugano (700x23c) poleconą przez sprzedawcę. No i tu zaczął się problem. Po założoeniu i lekkim pompowaniu opona zaczyna wychodzić z obręczy (z jednej strony brzeg opony wychodzi poza obręcz i widać dętkę). Przy oponach continental problem nie występuje.

 

Ktoś może doradzić o co chodzi? Niby rozmiar opon ten sam a opona Schwalbe jest nie do zamontowania. Próbowałem na obu obręczach i dwa różne egzemplarze tej samej opony.

 

 

Pozdrawiam. 



#2 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 23 marzec 2015 - 17:14

Obręcz masz prostą? Rant nie jest wygięty od wcześniejszego siłowego działania łyżek?



#3 Zikko

Zikko
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 marzec 2015 - 17:20

Obręcz wygląda ok, próbowałem na przedniej i tylnej. Stare opony układają się bez problemu.



#4 Slim92

Slim92
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądGorzów/Wrocław

Napisano 23 marzec 2015 - 19:14

Nie dzieje się to czasem przy wentylku? Może jakieś zdjęcie?



#5 Zikko

Zikko
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 marzec 2015 - 19:52

Nie, dzieje się to w różnych miejscach, zalezy jak sie początkowo oponę ułoży...



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 marzec 2015 - 21:14

Jakie tam są obręcze?

Może mocno się już wytarły i przy pompowaniu ciśnienie rozchyla ścianki na zewnątrz?

Jak zakładasz oponę - pompujesz wstępnie lekko dętkę czy nie?



#7 Zikko

Zikko
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 24 marzec 2015 - 06:22

Obręcze są chyba ok, pompuje lekko przed założeniem. Jedyne co teraz przychodzi mi do glowy to, że opona Schwalbe jest drutowa a opona Conti jest zwijana, może to mieć znaczenie? 



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2015 - 09:11

Sprawdź, czy miejsce wywalania opony jest zależne od pozycji na oponie, czy na obręczy.

Oponę wywala zawsze z jednej strony czy na zmianę z obu?

Opona drutowa vs zwijana nie powinno mieć żaddnego znaczenia, o ile oczywiście rant opony nie jest pogięty, co czasami się zdarza.

Przede wszystkim spróbuj namierzyć miejsce, w którym pojawia się problem. Potem dokładnie obejrzyj i obmacaj okolice tego miejsca - najprawdopodobniej źródłem problemu jest właśnie pogięty drut opony, ale sprawdź to jeszcze. W razie pogięcia jest to oczywista podstawa do reklamacji - ja coś takiego uznałbym od ręki, choć oczywiście nie zagwarantuję Ci, że w każdym sklepie tak będzie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź