Naprawa Ramy Carbonowej
#1
Napisano 29 marzec 2015 - 15:13
Obawiam sie, ze zadna naprawa nie przywroci ramie stanu pierwotnego, nie zapewni poprzedniej sztywnosci i wlasciwosci jezdnych, a przy wiekszej wadze kolarza nie zapewni tez odpowiedniego bezpieczenstwa.
Bałbym sie jezdzic na czyms takim, ze znow bede mial nieprzyjemnosci i przerwe w sporcie przez kontuzje.
Jak Wy sie na to zapatrujecie? Proszę o przemyślane i rozwinięte odpowiedzi.
Pozdrawiam
Grube kolarstwo, BMI fighter
#2 Gosc_tobo_*
Napisano 29 marzec 2015 - 15:58
Chyba żaden producent rowerów/ram karbonowych nie ma w swojej ofercie naprawy ramy karbonowej jedynie jej wymianę.
Podobnie wygląda sprawa z ramami alu.
Wydaje mi się źe ubezpieczyciel wymusza takie podejście do sprawy, żeby zminimalizować wypłatę.
Naprawy karbonu w Polsce to Luxtech, Orłowski.
#8
Napisano 29 marzec 2015 - 18:13
#9
Napisano 29 marzec 2015 - 19:19
Witam Panowie
Widać z postów iż cięgle nie doceniacie LUXTECH'A i jego napraw.
Przypominam, że LUXTECH wykonuje EKSPERTYZY POWYPADKOWE dla Towarzystw Ubezpieczeniowych w celu stwierdzenia
np. możliwość dalszego użytkowania ramy rowerowej lub oszacowania kosztów naprawy ramy rowerowej ,,,,,na którą wystawia GWARANCJĘ NA MIEJSCE USZKODZENIA gdy ta naprawa zostanie zlecona w LUXTECHU.
Inną formą przeprowadzenia ekspertyzy jest oszacowanie całkowitych szkód roweru po zaistniałej kraksie.
EKSPERTYZY są wykonywane po przesłaniu setu - rama + widły na adres w cenie 150zł + 30zł odsyłka.
Wystawiona ekspertyza powypadkowa jest papierem dla towarzystwa ubezpieczeniowego.
Koszty ekspertyzy pokrywa ZAMAWIAJĄCY a w przypadku wypłacenia odszkodowania koszta zwraca Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
Jarek-LT
LUXTECH
tel. 606-163-922
PS. naprawiana rama w LUXTECH'U po naprawie zawsze jest w 110% bezpieczna i mocno wyczuwalnie sztywniejsza. Jej najsłabsze punkty uległy uszkodzeniu a w wyniku naprawy prawie w całości przypadków wytrzymalsza od fabrycznej. W zależności od wielkości zniszczeń może przybędzie jej 100gram na wadze.
#10
Napisano 29 marzec 2015 - 19:23
Wysłane z mojego XT910 przy użyciu Tapatalka
Grube kolarstwo, BMI fighter
#13 Gosc_tobo_*
Napisano 29 marzec 2015 - 20:02
Witam Panowie
Widać z postów iż cięgle nie doceniacie LUXTECH'A i jego napraw.
Przypominam, że LUXTECH wykonuje EKSPERTYZY POWYPADKOWE dla Towarzystw Ubezpieczeniowych w celu stwierdzenia
np. możliwość dalszego użytkowania ramy rowerowej lub oszacowania kosztów naprawy ramy rowerowej ,,,,,na którą wystawia GWARANCJĘ NA MIEJSCE USZKODZENIA gdy ta naprawa zostanie zlecona w LUXTECHU.
Inną formą przeprowadzenia ekspertyzy jest oszacowanie całkowitych szkód roweru po zaistniałej kraksie.
EKSPERTYZY są wykonywane po przesłaniu setu - rama + widły na adres w cenie 150zł + 30zł odsyłka.
Wystawiona ekspertyza powypadkowa jest papierem dla towarzystwa ubezpieczeniowego.
Koszty ekspertyzy pokrywa ZAMAWIAJĄCY a w przypadku wypłacenia odszkodowania koszta zwraca Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
Jarek-LT
LUXTECH
tel. 606-163-922
PS. naprawiana rama w LUXTECH'U po naprawie zawsze jest w 110% bezpieczna i mocno wyczuwalnie sztywniejsza. Jej najsłabsze punkty uległy uszkodzeniu a w wyniku naprawy prawie w całości przypadków wytrzymalsza od fabrycznej. W zależności od wielkości zniszczeń może przybędzie jej 100gram na wadze.
Jeśli sprzęt nie pękł z mojej winy, tylko zwyczajnie chcę mieć w stanie fabrycznym czyli nie łatany to jakbym nie cenił roboty Luxtecha mam sprzęt cerowany. Kupiłem taki i taki chcę mieć. Nawet jeśli wykonacie ekstra robotę to sprzęt nie jest pełnowartościowy, jego cena ewentualnej odsprzedaży będzie zaniżona a potencjalny nabywca może zapytać o przyczynę i uczciwość nakazywałaby powiedzieć prawdę.
Powypadkowy sprzęt nie ma wielkiego wzięcia.
#14
Napisano 29 marzec 2015 - 20:40
#15
Napisano 29 marzec 2015 - 20:59
#16
Napisano 29 marzec 2015 - 21:47
Z karbonem można zrobić niemal wszystko ;-)
Niemniej jednak walczyłbym najpierw o nową ramę.
#17
Napisano 29 marzec 2015 - 22:25
Zapytaj producenta ramy,czy dopuszcza naprawę. Jest prawdopodobne,że odpowie,że rama naprawiana nie będzie miała odpowiednich parametrów i nie będzie spełniała norm bezpieczeństwa. Wtedy z taką odpowiedzią zwróć się do ubezpieczyciela. To oczywiste,że wolą zapłacić za naprawę a nie za nową ramę. To nie oni będą na tym jeździć.Jak się da to walcz o wymianę.
Poza tym,gdybyś chciał rower sprzedać,to z naprawianą ramą dostaniesz ułamek wartości roweru. Dlaczego masz być poszkodowany ?
Powodzenia.
#20
Napisano 30 marzec 2015 - 06:43
Piszecie prawdę ale nowa rama się tu należy, a ubezpieczyciel szuka jelenia, mi też kazał naprawiać błotnik bo producent dopuszcza taka technologie oczywiście zapłacił za wymianę ale dopiero w sądzie, są rzeczoznawcy którzy się zajmują takimi sprawami
To przecież chyba podobna sytuacja co z wypadkiem samochodowym.
Jak to idzie z OC sprawcy( na pewno lepiej niż z naszego Autocasco) to zawsze można się nie zgodzić się na naprawe a zażądać nowej ramy.
( Kiedy ojcu ktoś rozwalił przód samochodu - ubezpieczyciel wycenił naprawę + zaproponawał jak zawsze ,,szkodę całkowitą'' - ten oczywiśćie się nie zgodził. Potem była zaniżona wycena np ,, klepanie zamiast nowych błotników i innych części'' też był brak zgody a skończyło się na tym, że wymienili wszystko na nowe-samochód miał 3 lata . Ten brak zgody to nie jest jakieś widzimisie ale nasze prawo. Ktoś nam rozwalił ramę/samochód to dlaczego mamy być poszkodowani- a tak by było powyższym przypadku)