Skocz do zawartości


Zdjęcie

Naprawa Ramy Carbonowej


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 29 marzec 2015 - 15:13

Witam, mialem wypadek na rowerze, gdzie byłem osobą poszkodowaną i doszlo do uszkodzenia ramy carbonowej. Ubezpieczyciel kazal mi zebrac wycene naprawy takiej ramy.

Obawiam sie, ze zadna naprawa nie przywroci ramie stanu pierwotnego, nie zapewni poprzedniej sztywnosci i wlasciwosci jezdnych, a przy wiekszej wadze kolarza nie zapewni tez odpowiedniego bezpieczenstwa.
Bałbym sie jezdzic na czyms takim, ze znow bede mial nieprzyjemnosci i przerwe w sporcie przez kontuzje.

Jak Wy sie na to zapatrujecie? Proszę o przemyślane i rozwinięte odpowiedzi.

Pozdrawiam :)

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2015 - 15:58

Moim zdaniem rama powinna być wymieniona, nie naprawiana.
Chyba żaden producent rowerów/ram karbonowych nie ma w swojej ofercie naprawy ramy karbonowej jedynie jej wymianę.
Podobnie wygląda sprawa z ramami alu.
Wydaje mi się źe ubezpieczyciel wymusza takie podejście do sprawy, żeby zminimalizować wypłatę.

Naprawy karbonu w Polsce to Luxtech, Orłowski.

#3 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 16:10

Również moim zdaniem każda naprawa ramy wiąże się ze zmniejszeniem wytrzymałości. Ubezpieczyciel powinien zlikwidować szkodę czyli doprowadzić do przywrócenia stanu przed wypadkiem.Pewnie tylko problemem pozostaje znalezienie odpowiedniego biegłego.



#4 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 29 marzec 2015 - 16:48

Naprawa nie przywróci stanu pierwotnego. Napisz to w odwołaniu od decyzji. Mi wymienili koła. 


Kudos!


#5 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 17:40

Naprawy karbonu w Polsce to Luxtech, Orłowski.

 

+ Rychtarski



#6 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 29 marzec 2015 - 17:55

Kto z Was Panowie jeździł na naprawianej ramie carbonowej i jak długo ?

Skąd wnioski, że nie będzie miała takich super hiper cudownych mega właściwości jakie ma nowa rama... ?  



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2015 - 18:11

Chciałbyś żeby ubezpieczyciel zbył Cię naprawą ramy, skoro produceci uszkodzone karbony wymieniają na nowe?

#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 marzec 2015 - 18:13

Tak jak pisal Tobo, nikt oficjalnie nie bawi sie w klejenie stuknietego karbonu. Nie daj sie zrobic w bambuko. Jak Ci beda naciskali na naprawe, to zarzadaj pisemnego potwierdzenia, ze biora cala odpowiedzialnosc za ewentualne zwiazane z tym konsekwencje. Ewentualnie mozesz zgodzic sie na taka naprawe w autoryzowanym przez polski przemysl rowerowy punkcie napraw karbonu :)

#9 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 29 marzec 2015 - 19:19

Witam Panowie

 

Widać z postów iż cięgle nie doceniacie LUXTECH'A i jego napraw.

 

Przypominam, że LUXTECH wykonuje EKSPERTYZY POWYPADKOWE dla Towarzystw Ubezpieczeniowych w celu stwierdzenia

np. możliwość dalszego użytkowania ramy rowerowej lub oszacowania kosztów naprawy ramy rowerowej ,,,,,na którą wystawia GWARANCJĘ NA MIEJSCE USZKODZENIA gdy ta naprawa zostanie zlecona  w LUXTECHU.

Inną formą przeprowadzenia ekspertyzy jest oszacowanie całkowitych szkód roweru po zaistniałej kraksie.

 

EKSPERTYZY są wykonywane po przesłaniu setu - rama + widły na adres w cenie 150zł + 30zł odsyłka.

Wystawiona ekspertyza powypadkowa jest papierem dla towarzystwa ubezpieczeniowego.

Koszty ekspertyzy pokrywa ZAMAWIAJĄCY a w przypadku wypłacenia odszkodowania koszta zwraca  Towarzystwo Ubezpieczeniowe.

 

 Jarek-LT

 LUXTECH

 tel. 606-163-922

 

PS. naprawiana rama w LUXTECH'U po naprawie zawsze jest w 110% bezpieczna i mocno wyczuwalnie sztywniejsza. Jej najsłabsze punkty uległy uszkodzeniu a w wyniku naprawy prawie w całości przypadków wytrzymalsza od fabrycznej. W zależności od wielkości zniszczeń może przybędzie jej 100gram na wadze.



#10 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 29 marzec 2015 - 19:23

Tak, ale zawsze to RAMA NAPRAWIANA. Blacharz tez zlozy jednego golfa z 3 rozbitych i tez bedzie jezdzic... przy ew. Sprzedazy ramy wartosc ramy automatycznie maleje. Nie interesujemnie gwarancja, bo peknac moze, a gwarancje bedziemy realizowac dopiero po moim wyjsciu ze szpitala...

Wysłane z mojego XT910 przy użyciu Tapatalka


Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#11 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 19:28

To sam sobie odpowiedziałeś ! :-D



#12 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 29 marzec 2015 - 19:28

Więc skoro TRYSKASZ TAKĄ WIARĄ  - to po co się pytasz o NAPRAWE???

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Ubezpieczyciel kazal mi zebrac wycene naprawy takiej ramy.



#13 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2015 - 20:02

Witam Panowie
 
Widać z postów iż cięgle nie doceniacie LUXTECH'A i jego napraw.
 
Przypominam, że LUXTECH wykonuje EKSPERTYZY POWYPADKOWE dla Towarzystw Ubezpieczeniowych w celu stwierdzenia
np. możliwość dalszego użytkowania ramy rowerowej lub oszacowania kosztów naprawy ramy rowerowej ,,,,,na którą wystawia GWARANCJĘ NA MIEJSCE USZKODZENIA gdy ta naprawa zostanie zlecona  w LUXTECHU.
Inną formą przeprowadzenia ekspertyzy jest oszacowanie całkowitych szkód roweru po zaistniałej kraksie.
 
EKSPERTYZY są wykonywane po przesłaniu setu - rama + widły na adres w cenie 150zł + 30zł odsyłka.
Wystawiona ekspertyza powypadkowa jest papierem dla towarzystwa ubezpieczeniowego.
Koszty ekspertyzy pokrywa ZAMAWIAJĄCY a w przypadku wypłacenia odszkodowania koszta zwraca  Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
 
 Jarek-LT
 LUXTECH
 tel. 606-163-922
 
PS. naprawiana rama w LUXTECH'U po naprawie zawsze jest w 110% bezpieczna i mocno wyczuwalnie sztywniejsza. Jej najsłabsze punkty uległy uszkodzeniu a w wyniku naprawy prawie w całości przypadków wytrzymalsza od fabrycznej. W zależności od wielkości zniszczeń może przybędzie jej 100gram na wadze.


Jeśli sprzęt nie pękł z mojej winy, tylko zwyczajnie chcę mieć w stanie fabrycznym czyli nie łatany to jakbym nie cenił roboty Luxtecha mam sprzęt cerowany. Kupiłem taki i taki chcę mieć. Nawet jeśli wykonacie ekstra robotę to sprzęt nie jest pełnowartościowy, jego cena ewentualnej odsprzedaży będzie zaniżona a potencjalny nabywca może zapytać o przyczynę i uczciwość nakazywałaby powiedzieć prawdę.
Powypadkowy sprzęt nie ma wielkiego wzięcia.

#14 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 20:40

Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach muszą ja przywrócić do stanu z przed zdarzenia czyli jeśli nie naprawiales jej wcześniej to mają oddać kasę za nową jak to zrobią to ich problem, jeśli będziesz miał z tym kłopot odezwij się na p.w. Ja temat szkód z OC.mam ogarnięty p.s.kompletuj dokumenty medyczne dotyczące tego zdarzenia - przydadzą się ;-)

#15 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 20:59

Ramę możesz naprawić jeśli uznasz to za zasadne (nie znam się na tym) kasa która wypłaca ubezpieczenie to ekwiwalent za uszkodzenie a co z nią zrobisz to twoja sprawa. ważne, że w przypadku kolejnej takiej sytuacji jeśli rama będzie naprawiana już za nową nie zapłacą!

#16 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 29 marzec 2015 - 21:47

10604667_1472548072997993_66010486234870

 

10530522_1472548119664655_64098255664905

 

 

Z karbonem można zrobić niemal wszystko ;-)

Niemniej jednak walczyłbym najpierw o nową ramę. 



#17 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 29 marzec 2015 - 22:25

Zapytaj producenta ramy,czy dopuszcza naprawę. Jest prawdopodobne,że odpowie,że rama naprawiana nie będzie miała odpowiednich parametrów i nie będzie spełniała norm bezpieczeństwa. Wtedy z taką odpowiedzią zwróć się do ubezpieczyciela. To oczywiste,że wolą zapłacić za naprawę a nie za nową ramę. To nie oni będą na tym jeździć.Jak się da to walcz o wymianę.

Poza tym,gdybyś chciał rower sprzedać,to z naprawianą ramą dostaniesz ułamek wartości roweru. Dlaczego masz być poszkodowany ?

Powodzenia.



#18 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 22:32

Piszecie prawdę ale nowa rama się tu należy, a ubezpieczyciel szuka jelenia, mi też kazał naprawiać błotnik bo producent dopuszcza taka technologie oczywiście zapłacił za wymianę ale dopiero w sądzie, są rzeczoznawcy którzy się zajmują takimi sprawami

#19 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marzec 2015 - 04:55

Jaka rama Garenge?

#20 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 30 marzec 2015 - 06:43

Piszecie prawdę ale nowa rama się tu należy, a ubezpieczyciel szuka jelenia, mi też kazał naprawiać błotnik bo producent dopuszcza taka technologie oczywiście zapłacił za wymianę ale dopiero w sądzie, są rzeczoznawcy którzy się zajmują takimi sprawami

To przecież chyba podobna sytuacja co z wypadkiem samochodowym.

Jak to idzie z OC sprawcy( na pewno lepiej niż z naszego Autocasco)  to zawsze można się nie  zgodzić się na naprawe a zażądać nowej ramy.

 

( Kiedy ojcu ktoś rozwalił przód samochodu - ubezpieczyciel  wycenił naprawę + zaproponawał  jak zawsze ,,szkodę całkowitą''   - ten oczywiśćie się nie zgodził. Potem była zaniżona wycena np ,, klepanie zamiast nowych błotników i innych części'' też był brak zgody  a skończyło się  na tym, że wymienili wszystko na nowe-samochód miał 3 lata . Ten brak zgody to nie jest jakieś widzimisie  ale nasze prawo. Ktoś nam rozwalił ramę/samochód to dlaczego mamy być poszkodowani- a tak by było  powyższym przypadku)





Dodaj odpowiedź