
Stary Rower Jako Lokata Kapitału
#1
Posted 29 March 2015 - 21:19
Dzięki
#2
Posted 31 March 2015 - 22:26
Tutaj podobnie jak z każdym przedmiotem będacym celem uwagi ludzi którzy nastawieni są takowe zbierać, czy chociazby interesować, jednak należy pamiętać, że rowery to dziedzina dość obszerna, napewno przybierać na wartości będą rowery historyczne( np wojskowe), rowery związane z historią danego okresu i rowery majace swoją udokumentowaną historię, oraz produkty z tzw wyzszej półki. Mowa tu oczywiście o stanach jak najlepszych i oryginalnych( takie jak wyszły z fabruki) - oczywiście sa wyjątki od normy, ale to już sa szcegóły kótre sie poznaje wraz z wtajemniczeniem w daną tematykę.
CykloOpole !!!
#3
Posted 01 April 2015 - 05:15
#4
Posted 02 April 2015 - 20:02
Np. takie ramy Cinelli Laser są sprzedawane na zachodnich portalach aukcyjnych za bardzo duże kwoty. I raczej nikt na nich nie jeździ lecz raczej wiesza na ścianie.
#5
Posted 02 April 2015 - 20:46
Podobnie jak niektóre produkcje Panów Rychtarskiego i Orłowskiego
#6
Posted 03 April 2015 - 07:53
Kresowiak, on 02 Apr 2015 - 19:02, said:
Np. takie ramy Cinelli Laser są sprzedawane na zachodnich portalach aukcyjnych za bardzo duże kwoty. I raczej nikt na nich nie jeździ lecz raczej wiesza na ścianie.
Przyczyna tego jest nie tylko marka, ale także materiały z których są wykonane, czyli stal, rurki najwyższej jakości, no i tytan którego ceny (rowerów używanych) trzymają się w dość dobrej kondycji.
#7
Posted 03 April 2015 - 14:39
lukasz318, on 29 Mar 2015 - 20:19, said:
Niektóre stare samochody to doskonała lokata, jednak trzymanie ich to spore koszty - jak to się ma do starych rowerów?
Dzięki
Zastanów się jaka może być lokata w przedmiot produkowany w tysiacach egzemplarzy? Stoi to to potem na allegro w cenach po kilkaset zł. Przedmiot kolekcjonerski cechuje się kilkoma wyróznikami . nie chce mi się juz wykładu robić na ten temat ale w przypadku rowerów to jeśłi myśleć o kolekcji to tylko rowery po znanych zawodnikach (najlepiej z cerytfikatem), poszczególne limitowane serie i generalnie rowery związane z jakimiś przełomowymi wydarzeniami. Resztą nie warto zawracać sobie głowy bo rynek kolekcjonerski właściwie nie istnieje a jeśli już to stopa zwrotu z np 20 lat jest porównywalna do lokaty bankowej. Nikt ci nie kupi seryjnego roweru za dużą kase tylko dlatego ze jest drogi i dobrze zachowany. Jeśłi nie ma wartosci dodanej to bedzie to zwykły przemiot użytkowy
#9
Posted 03 April 2015 - 18:23
dziękuje za odpowiedzi ale zgadam się ze zdaniem kol. wunderfaust
i w mojej ocenie temat został wyczerpany
nie ważne co nam się wydaje ale ważnie jakie są realia rynku śledząc pewną markę samochody lata prod 1984-1991 niektóre modele zyskały na wartości ponad 100% jest ich coraz mniej na allegro a na mobile są coraz droższe a zakup "uszanowanego" egzemplarza staje się coraz trudniejsze w przypadku rowerów wydaje mi się że nie ma aż tak dużego popytu ani podaży
nie namawiał bym na weryfikowanie moich obserwacji na temat owych samochodów ale oczywiście potrafię to udokumentować jeśli kogoś to interesuje aby nie zaśmiecać wątku proponuję wyjaśnić to na p.w.
jeśli macie konkretne przykłady ofert sprzedaży rowerów które mogą być ową lokatą kapitału chętnie poproszę linki takich ogłoszeń,
ew. możemy prześledzić rynek osób poszukujących takich ofert kupna
#10
Posted 03 April 2015 - 20:26
Cinelli Laser - wersja współczesna - za naście lat będzie warta znacznie więcej niż obecnie, magia linii modelowej. Starsze wersje, na stali osiągają pułap cenowy zabytkowych aut
http://www.ebay.com/...=item2344108d77
Trochę Colnago:
http://www.ebay.com/...=item463767562a
http://www.ebay.com/...sd=221714037065
http://www.ebay.com/...sd=221714037065
nawet z Polski
http://www.ebay.com/...=item19fd7e7b07
Reszta na ebayu. Cinelli, Colnago, De Rosa, Klein itp.. Patrzeć na allegro nie ma sensu, polski rynek, a raczej stodoły byłych trenerów, magazyny upadłych klubów zostały już praktycznie wyprzątnięte z co ciekawszych smaczków. Część została u pasjonatów, większość, raz dwa ze sporym zyskiem została sprzedana najczęściej na zachód. Polecam popatrzeć na to co czasem sprzedawał Bicicletta. Kiedyś udało mi się wyciągnąć od lokalnego trenera kilka torowych ram, dwie były w stanie NOS - Romety Super. Stopa zwrotu inwestycji była spora. Nie jest to łatwy temat, bez znajomości historii sprzętu rowerowego wykraczającej daleko poza sprzęt komercyjny i przede wszystkim znajomości odpowiednich ludzi - nie da rady działać na dłuższą metę.
Czasem trafiają się zabawne historie wynikające z nieświadomości sprzedających. Niedawno na olx.pl pojawił się komplet szczęk hamulcowych Campagnolo Delta, poszły za 200 zł, choć są warte spokojnie 5-6 razy więcej.
http://olx.pl/oferta...html#e01637a24c
- kaido2 likes this
#12
Posted 05 April 2015 - 12:19
#13
Posted 05 April 2015 - 13:04
Akurat z Łodzi jest kilka osób, które mają świetne kolekcje, choćby wszelkie wersje Rometa Super.
#14
Posted 05 April 2015 - 13:35
#16
Posted 05 April 2015 - 17:46
Ew. Poleccie jakieś materiały abym mógł zdobyć trochę wiedzy
Chodzi mi po głowie taki retro projekt
Reply to this topic
