Jump to content


Photo

Pierwszy Przełaj


132 replies to this topic

#61 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 30 June 2015 - 20:57

Fajny - poza ty, że rower wygląda jak weteran wojny w.... , który wszedł na minę i trzeba mu było nogę amputować.  :D

 

Żartuję, fajny, ale podczas oglądania mózg wypiera obraz tej asymetrii i coś mi w nim nie pasuje - mam wrażenie, że zaraz się przewróci, a jak nawet jedzie prosto, to go ciągnie w lewo.

 

No, ja jeżdżę na takim rowerku cross/trekking, z sztywnym widelcem i prostą kierownicą i choć oponki mam raczej mało terenowe, to zdarza mi się po szutrach na nich poruszać. Musiałbym teścik zrobić - łatwą trasę w terenie pokonać raz góralem i później tym rowerkiem - miałbym swoje spostrzeżenia.

 

Może filmik mnie zainspiruje i skuszę się na przełajówkę ? - tylko kiedy tym wszystkim jeździć.


  • dejo likes this

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#62 RiverZG

RiverZG
  • Użytkownik
  • 51 posts

Posted 30 June 2015 - 21:26


Może filmik mnie zainspiruje i skuszę się na przełajówkę ? - tylko kiedy tym wszystkim jeździć.

 

to niestety największy problem....:) zaraz po tym:

 

Jak mówi moja żona, oglądaj sobie mężu oglądaj byleś nie kupował

 

Jak filmik się podobał to tu jest 3 część :



#63 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 30 June 2015 - 21:51

Łał, pseudo przełajówka na kołach 650. Ciekawostka taka sama jak kiedyś szosy z amorkiem pod główką.



#64 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 01 July 2015 - 15:18



Chyba cię fantazja poniosła... bez pedałów i całej reszty biżuterii, oraz aluminiowej ramie to może bym uwierzył... Ważyłeś to chyba na wadze łazienkowej....

 

Zabawne jest to, że to i tak nie zmienia faktu, że to prawie o 2kg więcej niż taka sobie przeciętna przełajówka na Sorze... z pedałami...

 

W dodatku  obecnie crossowy rower ma w STANDARDZIE amortyzator, z reguły dziadowski (czyli +1-1,5kg), crossy bez amorka to najniższa półka (niestety)

 

Zaręczam ci, że wiele lat jeździłem na crossowym rowerze Author Reflex (ba, był czas, że nie miałem innego)  - próbując go z czasem odchudzić... Ale choćbym spuchł - takiego przecinaka jak potem przełajówka nigdy nie udało mi się z niego zrobić.

Możesz mi różne rzeczy zarzucać, ale nie to, że podaję nierzetelne informacje w kwestiach mierzalnych szkiełkiem i okiem.

DSCF1472J_wararex.jpg

Waga jest wystarczająco dokładna i jej błąd wskazania to około 20 g (pokazuje również co 20 g, czasem zaniżając w dół, np. gdy coś waży 999 g, pokaże 0.98 kg, dołożenie 2 g zmieni wskazanie na 1.00 kg).

DSCF1476J_wararwe.jpg

DSCF1477J_wararsr.jpg

DSCF1478J_wararss.jpg

Zapomniałem wcześniej dodać, że pod ramą jest też przedni błotnik, na kierownicy długie rogi, no i koszyczek na bidon.

Rower nie jest ze sklepowej półki, to własna koncepcja.

Wciąż twierdzisz, że jest to niemożliwe?

Rama jest w małym rozmiarze, ma ze 20 lat (rurki Tange, cieniowane), waży około 2.2-2.3 kg (oszacowane, bo ważyłem ze starami i suportem), widelec to 830 g (gwint, 1 1/8). Mostek Porcraft (stal cr-mo, około 240 g),  kierownica Custec (niecałe 170 g), w kołach cieniowane szprychy Laser, alu nyple, piasty 105/xt, obręcze Rigida Chrina, opony Continental Cross Ride zwijane (420 g), dętka z przodu szosowa Michelin (70 g) z tyłu crossowa Vittoria (120 g).  Przednia przerzutka xt (jakaś stara wersja, na dolny ciąg, waga coś koło 125 g, jak dobrze pamiętam). Jeszcze kilka innych części lżejszych niż standardowo montowane w rowerach crossowych z niskiej półki na sztywnym widelcu.

 

A teraz Ty pokaż mi tą taką sobie przełajówkę na Sorze, z pedałami, o wadze 9.62 kg (przyjąłem równe 2 kg mniej, bo nie wiem ile u Ciebie znaczy "prawie").  



#65 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 01 July 2015 - 16:20

A teraz Ty pokaż mi tą taką sobie przełajówkę na Sorze, z pedałami, o wadze 9.62 kg (przyjąłem równe 2 kg mniej, bo nie wiem ile u Ciebie znaczy "prawie").  

 

Się wtrącę, ale bez problemu Ridley X-Bow, dla rozm. M 9,5 kg bez pedałów, zatem jakiś lilipuci rozmiar będący odpowiednikiem Twojego, z pedałami wyjdzie nawet mniej.



#66 RiverZG

RiverZG
  • Użytkownik
  • 51 posts

Posted 01 July 2015 - 16:33

Moj x-bow na 105'tce i korbie elita, z bardzo cięzkim kołem tylnym gianta i cięzkimi turystycznymi pedałami SPD wazy rowno 10kg roz 54

#67 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 01 July 2015 - 20:00

Czy ktoś wyczaił z tych filmików CANNONDALE-a jakie to opony ? 

Nie mogę nigdzie znaleźć. 

Na kilku zbliżeniach widziałem, że są sygnowane właśnie Cannondale, ale na str. nie umiem ich odszukać. Ba, żadnych opon nie umiem znaleźć.

Wyglądają jak slicki, a jeżdżą po wszystkim, nawet w błocie - chociaż poczytać by można co to za opony. A później poszukać, gdzie je kupić  :) . Może nawet w bardziej ludzkim rozmiarze są.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#68 RiverZG

RiverZG
  • Użytkownik
  • 51 posts

Posted 01 July 2015 - 20:20

Maxxis Detonator 40 mm ale nie wiem czy gdzieś u nas dostaniesz te opony. Te rowery to totalna nowość w USA w zeszłym tygodniu chyba był jakiś event na którym je oficjalnie prezentowali.

 

https://www.maxxis.c...detonator#sizes



#69 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 01 July 2015 - 20:36

Czy ktoś wyczaił z tych filmików CANNONDALE-a jakie to opony ? 

Nie mogę nigdzie znaleźć. 

Na kilku zbliżeniach widziałem, że są sygnowane właśnie Cannondale, ale na str. nie umiem ich odszukać. Ba, żadnych opon nie umiem znaleźć.

Wyglądają jak slicki, a jeżdżą po wszystkim, nawet w błocie - chociaż poczytać by można co to za opony. A później poszukać, gdzie je kupić  :) . Może nawet w bardziej ludzkim rozmiarze są.

Wiesz, w reklamie to wszystko jest możliwe ;-) .


  • Prz likes this

#70 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 01 July 2015 - 20:39

To naprawdę MaXXis ? - zobacz drugi film, 56 sek. - na drugim planie wyraźnie widać na oponie CANNONDALE.

 

Najszersze łatwo dostępne Detonatory na duże koła to 700x32C - drut, ważą 340 g. a zwijane 300 g

 

Miałem te opony (rozm. 700x23c), to zbyt trwałe nie są.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#71 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 01 July 2015 - 20:58

Czy ktoś wyczaił z tych filmików CANNONDALE-a jakie to opony ? 

Nie mogę nigdzie znaleźć. 

Na kilku zbliżeniach widziałem, że są sygnowane właśnie Cannondale, ale na str. nie umiem ich odszukać. Ba, żadnych opon nie umiem znaleźć.

Wyglądają jak slicki, a jeżdżą po wszystkim, nawet w błocie - chociaż poczytać by można co to za opony. A później poszukać, gdzie je kupić  :) . Może nawet w bardziej ludzkim rozmiarze są.

 

a masz koła 650c?



#72 RiverZG

RiverZG
  • Użytkownik
  • 51 posts

Posted 01 July 2015 - 20:59

Nie wiem jakie są na filmie ale rower będzie dostępny w sprzedazy na jesień, te wersje które rozsyłają do testów są na Detonatorach, koła to 650b w sumie z oponą dają 28''.

Tu masz foto:Dołączona grafika

#73 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 01 July 2015 - 21:06

a masz koła 650c?

Nie mam - przecież piszę, że chciałbym poczytać, czy są takie opony (jak na filmie), tylko w "bardziej ludzkim rozmiarze".

 

RiverZD - foto - o tak, teraz poznaję.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#74 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 01 July 2015 - 22:08

ten cannon to sztos i z niecierpliwością czekam na oficjalną premierę z cenami.



#75 RiverZG

RiverZG
  • Użytkownik
  • 51 posts

Posted 02 July 2015 - 14:43

Cannondale w przyszłym roku wprowadza jeszcze jeden hicior CAAD 12, Aluminiowa supersztywna szosa do wygrywania wyścigów rama ma ważyć 1094g w wersji na dyskach, wynik miażdży niektóre ramy z włókna a już na pewno w przedziale cenowym w którym ma się kompletny rower mieścić. Do tego rozwiązania poprawiające komfort jazdy. Generalnie za wielką wodą i na wyspach widać powrót do aluminium i romansowanie z tytanem. Ja jestem 'ZA' bo z karbonem mam złe doświadczenia. SLATE też ma być tylko w wersji alu.



#76 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 16 August 2015 - 11:30

Odnośnie wymiany osprzętu na bardziej przełajowy mam dwa pytania :

- Jaki mechanizm korbowy można kupić w rozsądnej cenie z tarczami do przełaju - 46/34(36) ?

- Czy korby SORA 46/34 (a wiec 9 biegów) są tylko w kolorze czarnym ? - pytanie do użytkowników Shimano.

 

A może wystarczy korba CLARIS, choć jest dedykowana do napędów 8-mio biegowych ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#77 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 16 August 2015 - 11:57

Sora 3550 jest tylko czarna. Ale Clarisa też swobodnie możesz użyć, "rzędowość" korby jest mało istotna dla ogólnego działania napędu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#78 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 16 August 2015 - 12:02

Ciekawe co jest lepiej uszczelnione: wkład octalink do Clarisa, czy łożyska zewn. do SORY ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#79 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 16 August 2015 - 12:38

Zdecydowanie Octalink wytrzyma dłużej.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#80 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 posts

Posted 16 August 2015 - 20:54

A czy amator w amatorskiej jezdzie turystycznej odczuje roznice HT2 vs Octalink?



Reply to this topic