Jump to content


Photo

Pierwszy Przełaj


132 replies to this topic

#81 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 23 August 2015 - 23:38

Wiem że kombinuję jak koń pod górę, ale czy jest sens zmienić w tym https://picasaweb.go...feat=directlink moim rowerze ramą na przełajową, np Accent CX-One ?

 

Jeździłem nim ostatnio dużo i trochę zaczęła mi przeszkadzać mała sztywność ramy - Author Zenith. Dodatkowo jeszcze stery zewnętrzne. 

 

Całą resztę bym zostawił - tzn. prostą kierownicę, miałbym V-ki i cały osprzęt SRAM-a (miks X-5, X-7). Dodam tylko, że ten rower bierze mój siostrzeniec, jak jedziemy gdzieś razem (ja szosówką), więc pasowałoby nie zmieniać na baranka - rower jest wtedy bardziej przyjazny nienawykłym użytkownikom.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#82 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 24 August 2015 - 07:51

Zmiana samej ramy nic ci nie da. Nic zauważalnego.



#83 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 August 2015 - 09:57

WTF? Przecież z tą ramą rower prowadzi się jak autobus, ma zupełnie turystyczną geometrię. Przesiadka na CX-One zrobi kolosalną różnicę w prowadzeniu roweru, poza tym najprawdopodobniej obniży dość znacznie wagę całości.


@robo - weź tylko pod uwagę, żeby starannie dobrać długość ramy, bo przełajówka jest budowana z myślą o kierownicy szosowej, która dodaje ok. 7-8 cm do odległości pomiędzy siodełkiem a punktem podparcia dla dłoni.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#84 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 24 August 2015 - 09:59

Ta, jasne. On chce zmienić TYLKO ramę. I co, dobierze geo do prostej kierownicy, a z czasem będzie chciał kontynuować budowę przełajówki i założenie baranka - i jest w lesie. Bo będzie miał za dużą ramę.



#85 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 August 2015 - 12:07

W ten sposób sam potwierdzasz, że zmiana samej ramy przyniesie ogromną zmianę. Dziękuję, EOT.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#86 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 24 August 2015 - 15:57

No to jeszcze mi powiedzcie, jaki rozmiar CX-One byłby dla mnie optymalny - http://velo.pl/sites...cent_cx-one.pdf- z wcześniejszych wypowiedzi wiem, że przełajówka powinna być krótsza od szosówki. Pytanie: O ile krótsza ?

 

Dodam tylko, że długość wirtualna mojej obecnej ramy szosowej to 545 mm.

http://szosa.org/top...j-team-replica/


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#87 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 25 August 2015 - 06:32

Trudno wyrokować ale biorąc pod uwagę, że masz w szosie dosyć krótki mostek (100) to w Twoim wypadku wahałbym się między S a M w CX-ONE. Sam mam w szosie długość 543 i most 120 a przełaja również na CX-one w rozmiarze M i z mostem 110 - więc w zasadzie długość podobna, ale na CXie jestem wyraźnie mniej pochylony. Trochę więc też zależy od tego, do czego tego CXa będziesz używał. Jeśli to miałaby być po prostu trochę bardziej uniwersalna szosa to rozważyć można Mkę. Jeśli bardziej ambitnie, czyli teren, jakieś single, podbiegi, błoto i cała esencja cyklokrosu to raczej S-ka.



#88 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 25 August 2015 - 07:14

Zgadzam się w 100% z @puchatym

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#89 pesti

pesti
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 27 August 2015 - 11:39

Wracając do pasjonującej dyskusji...

Ja wybierając rower też zdecydowałem się na przełaja i kupiłem CaadX’a (choć serce podpowiadało Synapse). I była to doskonała decyzja, bo umożliwiła mi kompromis bez większych poświęceń. Do pracy dojeżdżam rok cały po asfalcie, w okolicy aż się roi od szos, ale czasem lubię wjechać na szutrówkę, bo wtedy czuję, do czego ten rower jest stworzony. Fakt, na MTB w ciężkim terenie czułem się pewniej, ale w mojej okolicy takich fajnych szklaków do hasania na MTB zbyt wiele nie ma. No i CaadX waży ok. 11kg.

 

Co do opon... Jadąc po szosie, wyprzedzają mnie jedynie hardkorowcy na oponach 23, bo Schwalbe Sammy Slick dają radę, jedynie ścierają się szybciej (tyl mi padł po niecałych 5000km). Eksperymentalnie założyłem Land Cruisera na przód i nabitego Sammy Slicka na tył (odwrotnie to była juz dla mnie męczarnia). Na asfalcie jest nadal okej, w terenie jeszcze nie probowałem. Zastanawiam się czy to będzie miało sens, aby mieć lekki bieżnik na przodzie i coś bardziej łysego na tyle – być może jest to głupi pomysł, ale lubię próbować. Przeglądam różne opony, ale nie mogę póki co znaleźć niczego podobnie kompromisowego do Sammy Slicka.

 

Wyregulowane canti z dobrymi klockami (Kool Stop Salmon, Clarks Aqua) też dają radę, chociaż co tarcze to tarcze :)

 

Teraz przyszedł czas na zmianę kół i nadal się zastanawiam, czy kupować drożej, czy brać tanie R501 i nie musieć na nie chuchac ani dmuchać.



#90 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2015 - 14:48

Cześć,

 

Cieszę się, że ząłożony przez mnie temat stał się tak popularny ;).

 

Czas mija, czytam, edukuje się, zastanawiam wciąz czego najbardziej mi trzeba i powoli skłaniam się do jednak gotowego all-road/cx w niskiej cenie.

Obecnie zastanawiam się nad dwoma:

 

Kona Rove AL i Jamis Nova Sport 2015

 

Przy czym bardziej nieco skłaniam się do Kony, szczególnie, że mogą mi ja sprowadzić żebym się przymierzył. Jamisa w PL nie udało mi się nigdzie znaleźć.

 

Przypominam, ze rower ten miałby mi służyć do codziennego użytkowania w rozkopanym mieście, często na kiepskiej nawierzchni i na szutrach. A także na dłuższe wycieczki (60-130 km) także w terenie mieszanym.

Jeśli taki gravel/allround/cx by się sprzawdził to być może sprzedałbym szosę i/lub mtb i tenże nowy nabytek i kupił coś lepszego. Ale to już dalsza przyszłość.

 

Pytanie brzmi: czy ktoś z Was miał do czynienia z którymkolwiek z tych rowerów (mam na myśli wcześniejsze roczniki oczywiście). Jakie są Wasze odczucia? Czy w ogóle róznica między nimi będzie odczuwalna?

No i czy ktoś wie może czy da się gdzieś w PL (najlepiej w centralnej PL) zobaczyć tego Jamisa?

 

Pozdrawiam



#91 pesti

pesti
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 September 2015 - 14:55

Zobacz paulscycles.co.uk

Maja ta CaadX Sora 2013 w tej podobnej cenie, moze akurat rozmiar bedzie ci pasowac.



#92 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2015 - 14:58

Dzięki wielkie za namiar, faktycznie okazja!

Tylko...ja potrzebuję rozmiar 54/53 zależnie od geometrii, a tu jest 56, na bank za duży.



#93 pesti

pesti
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 September 2015 - 15:03

A no to szkoda, ja wyrwałem w tej cenie właśnie :)

 

Też poluję na przełaja 53/54 dla żony i póki co nic tańszego niż ten Jamis nie znalazłem. Ale (przynajmniej w UK) przeceny dopiero się zaczynają, zresztą trochę później niż w zeszłym roku, więc myślę, że w październiku łatwiej będzie coś trafić w cenie <£400. A sporo sklepów wysyła do Polski.

 



#94 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2015 - 21:22

Tak w ogóle, to gdybym miał więcej kasy to bardzo spodobał mi się Fuji Cross 1.5.

Ale..znalazłem Fuji Tread 1.3 w całkiem niezłej cenie. Tylko to jest Gravel a nie CX, zakładam więc, że może być mniej wygodny (?) porównując geometrię. Bo opony to pikuś, można zmienić.

Fuji, o którym piszę, może i Ciebie @pesti zainteresuje, tu w USA (czekam na odp. czy wysyłają do PL i za ile) tu w GB.W USA sporo tańszy.



#95 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 22 September 2015 - 21:25

Cóż to za nowy gatunek, ten gravel, coś pomiędzy szodą a przełajówką, czy bardziej przełajówka?

#96 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądPoznań

Posted 22 September 2015 - 21:39

Gravel będzie dużo wygodniejszy od przelajowki zwłaszcza "europejskiej", to coś pomiędzy szosą endurance a przelajem, z oponami typu slick i tarczowkami, wiekszy rozstaw kół i wysoko główka. Czyli cos w stronę amerykańskich przełajówek, tylko że sprzedawane jako nowość.

#97 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2015 - 21:46

Jeszcze to co mi się rzuciło w oczy to korba. W przełajach jest po prostu przełajowa, a w gravel najczęściej szosowy compact. No i w gravel spotyka się prowadzenie linek "dołem". Jak np. w wymienionej przeze mnie powyżej Konie. Szczęśliwie Fuji ma wszystkie linki "górą". Choć, jeśli w Konie są w pancerzach (sprawdziłem, nie są-słabo) to w miarę ok. Pytanie jak działa tarcie na takie linki w tak długim pancerzu..pytania, pytania ;). Kolega z pracy, jak się okazało, ma Charge Plug 3 i linki dołem w pancerzach. I jakoś mi te tarczówki (miałem okazję się przejechać) Jego słabo działały, być może przez te pancerze właśnie.



#98 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądPoznań

Posted 22 September 2015 - 21:53

Mam w Cruxie linki całą długość w pancerzach. Jak dobra linka, dobry pancerz i dobrze poprowadzone to działa przyzwoicie. Chyba że dziury w ramie uniemożliwiają dobre poprowadzenie. Nie wiem czy to uroda mojego Cruxa czy bardziej ogólna prawda, ale lubi on jak najkrócej poprowadzone linki.

#99 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 22 September 2015 - 21:57

Tego Fuji na sorze kupisz w Polsce za 3200 zł (- ew. rabat).
Linki zew. poprowadzone dołem wsadza się w cieniutki pancerz termokurczliwy, który zabezpiecza przed wszelkim syfem.



#100 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2015 - 22:16

@dao-gdzie? W USA wychodzi za ~2900 plus przesyłka (ile,jeszcze nie wiem, czekam na odpowiedź).

 

[EDIT] - Niestety, z tego sklepu z USA do Polski nie wysyłają.





Reply to this topic