Poniższa tabela wyjaśnia w przypadku których kaset i dla jakich bębenków należy lub nie należy stosować podkładkę pod kasetę:
*Some early Campy-compatible Mavic wheels require a very small 0.55mm spacer behind Campagnolo 11-speed cassettes in order to clear the right hub flange. Newer versions of their wheels feature slimmer flanges and do not require the spacer. If your wheel is in-question, give Mavic a ring or see your local dealer for assistance.
**There are a few more cassette brands out in the market - IRD, Wheels Manufacturing, Miche, and so on. There are probably even more that we're not aware of. We covered what are, in our opinion, the most common and/or noteworthy options that are available to the US market at this time. If we see demand to cover more options in the future, we can and will do so.
Czyli mając koło z bębenkiem Shimano/Sram 9/10 i 2 kasety 10 dwóch różnych producentów: Shimano i Sram to w przypadku kasety Shimano niezbędna będzie podkładka 1mm pod kasetę, ale instalując kasetę Sram takiej podkładki już nie dajemy (doszedłem do tego eksperymentalnie, wymieniając kasetę shimano na nową kasetę sram - w komplecie nie było podkładki i po jej usunięciu nie było potrzeby regulacji przerzutki).
Mając koło dedykowane do napędów 11 (Sram/Shimano), a chcąc używać go z napędem 10 należy dodać podkładkę 1,85 mm (plus 1mm dla kaset Shimano).
Z kolei koła Mavic z bębenkiem 11 "w stylu Shimano" (czyli można nałożyć na niego kasetę Sram/Shimano, ale nie do końca wymiarowo odpowiada to standardowi Shimano) należy pamiętać o podkładce 1,75mm (powinna być fabryczna Mavic) - niby różnica 0,1 mm w stosunku do podkładek Shimano, no ale jednak... Choć jak można zauważyć kasety 11 Sram/Shimano powinny na tych bębenkach pracować poprawnie.