Skocz do zawartości


Zdjęcie

Triban - Cała Prawda O ,,lifetimewarranty"


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 kwiecień 2015 - 20:34

Witam!
Ostatnio zatrudniłem się w zagranicznej firmie, tam dowiedziałem się co oznacza magiczna informacja ,,dożywotnia/wieczysta gwarancja". Wg. mnie jest to podpucha, czemu?
A no temu (posłuże się przykładem).
Kupując produkt marki XYZ z serio 111 dostajesz wieczystą gwarancję na produkt, a sam produkt kupujesz po okazjonalnej cenie dajmy na to. Po miesiącu czasu zepsuło się coś, oddajesz a oni że gwarancja już nie obowiązuje. Czemu? Bo firma XYZ przestała produkować serie 111 a zastąpili ją serią 123. 
Co to oznacza?

Kupując rower w dec'a nie będziesz miał wieczystej gwarancji! Myślisz że podobałoby się im, gdyby za 40 lat ktoś przytargał ugiętą ramę? Gwarancja wieczysta trwa do końca produkcji danego modelu z danej serii. 
A postępowanie gwarancyjne jest już zależne od producenta. W firmie Crucial, po oddaniu dysku na gwarancje dostajesz nowy ale już bez gwarancji, albo w tej samej cenie (nie o podobnych parametrach). Natomiast Sandisk wymienia o zbliżonych parametrach (o ile dane produkty przestali produkować). Część firm naprawia i pozostawia gwaracje (Samsung, LG itp). Natomiast część firm ze znaczkiem lifetimewarranty nie uznaje gwarancji po zaprzestaniu produkcji modelu (czasami jeszcze, do wyczerpania zapasu części  lub samego produktu).

 

 

W/w informacje mogą się różnić od postępowania danej firmy. Ale chciałem Wam po prostu zbliżyć procedure oraz sam fakt posiadania tego typu gwarancji. Pracując mam wzgląd na procesy reklamacyjne oraz na procesy innych firm. 



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 27 kwiecień 2015 - 21:10

A pracujesz w Decathlonie czy BTwin? Skąd takie wnioski w odniesieniu do Decathlonu? To, że w jednej knajpie robią kebaba z psa i się na kieł natkniesz nie oznacza, że każdy kebab to pies z budą zmielony. Wystarczy czytać regulamin wieczystej gwarancji na ramę i tyle.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#3 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 kwiecień 2015 - 21:33

W firmie ze sprzętem do ćwiczeń.
A co jeśli firma za 10lat przestanie produkować rowery? Albo nie będę produkowali niskobudżetowych modeli?

#4 darsment

darsment
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 00:08

Ich problem

#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 kwiecień 2015 - 07:23

To zamiast niskobudżetowego dostaniesz wysokobudżetowy, albo sąsiadujący jakościowo z obecnym.
Panikę siejesz.

#6 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 29 kwiecień 2015 - 07:31

dostaniesz jakis inny i tyle.Mialem tak z telefonem noki nie dalo sie naprawic a juz go nie produkowali i dostalem finalnie sporo lepszy i nowszy



#7 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 355 postów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 08:03

Z tego co kojarzę to jest w naszym prawie rozróżniana gwarancja wieczysta a dożywotnia.

Dożywotnia obowiązuje przez okres minimum 2lata. Chyba że produkt produkowany jest dłużej, wtedy obowiązuje do czasu zakończenia produkcji (obowiązuje na czas "życia" produktu).

Wieczysta obowiązuje cały czas, nawet jak produkt zakończy swoje "życie". Przeważnie w przypadku reklamacji wymiana na nowy o podobnych parametrach.

 

Pozdrawiam



#8 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 08:15

Fragment informacji na temat gwarancji:
 

1. B'TWIN proponuje żywotnią gwarancję.
B'TWIN daje większej liczbie osób dostęp do dożywotniej gwarancji na ramy, wsporniki, kierownice i sztywne widelce swoich rowerów*. W razie złamania, wystarczy po prostu przywieźć rower do sklepu. Każda złamana część jest naprawiana lub wymieniana w serwisach sieci Oxylane. Jeśli dany rower już nie istnieje, jest wymieniany na równorzędny z aktualnej gamy.

*prócz ram węglowych i widelców amortyzowanych


Więcej na stronie http://www.btwin.com.../#more-warranty
Jest nawet po polsku.


  • Senninho lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#9 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 29 kwiecień 2015 - 08:20

O tym pisałem. I jeśli chodzi o samą realizację gwarancji to Decathlon ma dużo lepszą dla klienta politykę niż inne sklepy sportowe czy dystrybutorzy sprzętu sportowego.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#10 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 04 maj 2015 - 11:17

A jak często zdarza się Wam pęknięcie ramy, sztycy czy widelca że aż tak nad tym się rozwodzicie? Ciekawe czy Deca uzna gwarancję jeśli wskutek niedokręconego w sklepie pedału ukręcisz gwint albo z powodu niewyregulowanej przerzutki zerwiesz łańcuch. Producent dając gwarancję na ramę niewiele w sumie ryzykuje gdyż tego typu usterki nie zdarzają się zbyt często. To trochę tak jak z gwarancją od firmy KIA na samochód, jeśli na karoserii pojawi się korozja przed upływem 7 lat do zrobią Ci zaprawki ale samochodu nie wymienią raczej na nowy, jeśli zaś w silniku nawali osprzęt to także nie podlega gwarancji gdyż są to elementy podlegające normalnemu zużyciu. Jeśli wykluczymy w ten sposób wszystkie pozostałe wyjątki okazuje się że masz gwarancję tylko na blok silnika który jest elementem długowiecznym i trzeba ogromnego pecha aby okazał się wadliwy,


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#11 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 355 postów

Napisano 04 maj 2015 - 11:46

........ i trzeba ogromnego pecha aby okazał się wadliwy,

 

Kolego nie mniej jednak zdarzają się różne przypadki, i wady fabryczne. Wielka szkoda by była gdyby się okazało że Twój ulubiony sprzęt się rozpada, naprawa = zakup nowego a tu gwarant tego nie uwzględnia.

 

Pozdrawiam



#12 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 04 maj 2015 - 12:00

Kolego nie mniej jednak zdarzają się różne przypadki, i wady fabryczne. Wielka szkoda by była gdyby się okazało że Twój ulubiony sprzęt się rozpada, naprawa = zakup nowego a tu gwarant tego nie uwzględnia.

 

Pozdrawiam

 

Oczywiście, jak i wszędzie, nie oznacza to jednak że jak po rower to tylko do Decathlonu bo tam dają dożywotnią gwarancję. Dla mnie jest to akurat ostatni a nie podstawowy argument do zakupu u nich roweru.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#13 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 postów
  • Skądwziąć na nowy rower?

Napisano 04 maj 2015 - 19:45

Znow zaraz powie ktos ze Decathlon mi placi za chwalenie tej firmy, chociaz jest z reguly do dupy a gro jej produktow sie do niczego nie nadaje. 

 

Sprawa z gwarancja wyglada tak. Skoro daja ci ja na rame itp itd. To nawet jak za 30 lat uszkodzisz sobie ta rame to nie dadza ci starej ramy tylko odpowiednik z aktualnego modelu.

 

Jak rozwalisz Tribana z przed 2 lat to dostaniesz aktualna wersje.

 

Ot cala magia i nie ma sie co rozwodzic juz w tym temacie. Wola dac jednemu nowy rower w tym czasie sprzedac ich 200. Bezproblemowe wymiany przyciagaja klientow i to jest ich sposob. 





Dodaj odpowiedź