Jump to content


Photo

Mój Pierwszy Rower Szosowy

cube pierwszy

13 replies to this topic

#1 Kot

Kot
  • Użytkownik
  • 20 posts
  • SkądIrlandia

Posted 22 May 2015 - 21:21

Witam serdecznie,
Chciałbym kupić swój pierwszy rower szosowy. Obecnie jeżdżę na CUBE CURVE trekingu , ale zamarzylo mi się pojeździć w dłuższe trasy po drodze asfaltowej, może kiedyś jakieś amatorskie wyścigi.
Problem w tym,że nie mam pojęcia jaki kupić w cenie 5000zl może trochę więcej.
Myślę o Cube, czy to dobry pomysł? A może jakiś inny?
Proszę Was o porady.

#2 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 24 May 2015 - 21:31

Nowy czy używany?
Jaki rozmiar?
Jakie masz preferencje :materiał, grupa osprzętu?

Napisz coś więcej

#3 Kot

Kot
  • Użytkownik
  • 20 posts
  • SkądIrlandia

Posted 24 May 2015 - 21:57

Nowy czy używany?
Jaki rozmiar?
Jakie masz preferencje :materiał, grupa osprzętu?

Napisz coś więcej

Raczej nowy około 5000zł.

Mam 177cm wzrostu i wagę 78kg.

Wolę na początek aluminium i słyszałem, że Ultrega jest całkiem niezła.



#4 Kot

Kot
  • Użytkownik
  • 20 posts
  • SkądIrlandia

Posted 24 May 2015 - 22:35

Może macie drodzy forumowicze swoje doświadczenia związane z zakupem pierwszej szosy. Jeśli tak, jeśli była fajna, ale może jest nadal, to podzielcie się ze mną proszę :)

#5 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 24 May 2015 - 22:45

https://www.canyon.c...ike.html?b=3576

 

Chyba jedyna opcja nowego roweru na pełnej Ultegrze w pięciu klockach. I jest alu.


  • Kot likes this

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#6 Kot

Kot
  • Użytkownik
  • 20 posts
  • SkądIrlandia

Posted 24 May 2015 - 22:49

https://www.canyon.c...ike.html?b=3576

Chyba jedyna opcja nowego roweru na pełnej Ultegrze w pięciu klockach. I jest alu.


Dziękuję, mam go na oku, a wiesz jak to jest z tym Endurance dla początkujących?

#7 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 24 May 2015 - 23:10

Ramy tych rowerów mają nieco wyższa główkę i pozwalają na zajęcie trochę bardziej wyprostowanej pozycji co pomaga właśnie początkującym na dostosowanie się do roweru szosowego. Pisząc "wyprostowana pozycja" nie mam na myśli nic radykalnego. Dalej będziesz w stanie położyć się na rowerze i ciąć powietrze.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#8 Kot

Kot
  • Użytkownik
  • 20 posts
  • SkądIrlandia

Posted 24 May 2015 - 23:14

Ramy tych rowerów mają nieco wyższa główkę i pozwalają na zajęcie trochę bardziej wyprostowanej pozycji co pomaga właśnie początkującym na dostosowanie się do roweru szosowego. Pisząc "wyprostowana pozycja" nie mam na myśli nic radykalnego. Dalej będziesz w stanie położyć się na rowerze i ciąć powietrze.


Dziękuję, właśnie o to chodzi. :)

#9 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 25 May 2015 - 09:00

Endurance, mam taki rower i zdecydowanie polecam super komfort jeśli tego szukasz a w szosie gdzie się jeździ dla przyjemności to naprawdę ważne!

jeśli mam być budżetowy zobacz radony to jak cube
jeśli na bogato to np. http://www.trekbikes...ne_2_3_compact/
105 działa jak ultegra i po rabacie zmieścisz się w budżecie
ja mam i bardzo sobie chwalę, nie wiem jak alu ale jeździłem wcześniej na alu treku x2 i też było niczego sobie

pomyśl o carbo można kupić starszy rocznik, powystawowe lub nietrafiony rozmiar prawie nówki w dobrych kosztach

za ok 5t pojawiają się carbo cayo na 105, wg mnie trek jest wygodniejszy od cayo ale jak miał bym kupic alu domane to chyba wybrałbym carbo cayo

a tak na marginesie to się przejedz wiele sklepów wypożycza za free rowery do testów i sam ocenisz, są nawet takie co sprzedają wiele marek czasem trzeba jechać dość daleko ale pojedziesz na cały dzień protestujesz coś doradzą i będzie po sprawie:)

#10 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 25 May 2015 - 10:17

Ramy tych rowerów mają nieco wyższa główkę i pozwalają na zajęcie trochę bardziej wyprostowanej pozycji co pomaga właśnie początkującym na dostosowanie się do roweru szosowego. Pisząc "wyprostowana pozycja" nie mam na myśli nic radykalnego. Dalej będziesz w stanie położyć się na rowerze i ciąć powietrze.

Ja jestem innego zdania. Jak kupujący planuje zakup agresywnego roweru. Niech zakupi od razu taki sprzęt. Sportowa geometria to nie tylko pozycja, ale też zachowanie się roweru na drodze. Tego na endurance nie zaznasz. 

 

W momencie kiedy już wszystkie drogi w okolicy  będą dobrze ci objechane i pojawi się nuda. Własnie przyjemności szukam w agresywnej jeździe.  

 

Rower na ultegrze to bardziej snobizm, niż realna potrzeba techniczna. Tiagra spokojnie wystarcza dla kogoś kto przesiada się z crossa.



#11 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Posted 25 May 2015 - 10:30

clavdivs z tiagrą chyba przesadziłeś. Po co pchać się w tiagrę gdzie różnica jest odczuwalna. Jeszcze między 105 a ultegrą mogę się zgodzić, że zysk jest prawie tylko wagowy a do samej kultury działania niewiele ma się do przyczepienia w jednym jak i w drugim. Po co kupować coś gorszego jeśli można kupić coś porządniejszego. To tak jakby wybierać w trampkach za 10zł i za 150zł. I w jednych i  w drugich można pograć, ale jeśli stać nas na te lepsze które posłużą dłużej to czemu tego nie zrobić. Tiagra na start jest okej jeśli ma się mniejszy budżet, a z takim budżetem spokojnie można zacząć od 105 i ba wystarczy ona na kupę czasu bo podobno wiele ludzi zachwyconych z niej i nawet ani myślą się przesiadać na ultegre. Prawdopodobnie sam będę składał na 105 rower ew. dorzucę korbę ultegry bo po prostu wizualnie mi się bardzo podoba i nie widzę poza tym sensu pchania się w ultegrę bo i koszty później ew. wymiany łańcucha czy czegokolwiek w razie defektu są ciut większe. A te kilkanaście gram więcej na podzespołach jakoś nie robi wrażenia. 



#12 Kot

Kot
  • Użytkownik
  • 20 posts
  • SkądIrlandia

Posted 25 May 2015 - 20:09

Dziękuję za dyskusję, na pewno wezmę pod uwagę sugestie.



#13 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 26 May 2015 - 16:40

clavdivs z tiagrą chyba przesadziłeś. Po co pchać się w tiagrę gdzie różnica jest odczuwalna.,

Wojtek może i miał bys rację, ale nie jestem przekonany do tego aby 105 dłużej dała radę w użytkowaniu. 

 

Dla mnie 105 to taka ultegra dla ubogich. Bardzo często użytkownicy 105 wyrażają opinie pozytywne ,bo  jest to dla nich pierwsza lepsza grupa szosowa z jaką się stykają. 

 

Brak popularnści tiagry bierze się stąd, że jej konstrukcja mocno nawiązuje do dawniejszych rozwiązań, a to sugeruje że, to co już było jest z natury  gorsze od tego co jest teraz.



#14 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 26 May 2015 - 17:58

 

Brak popularnści tiagry bierze się stąd, że jej konstrukcja mocno nawiązuje do dawniejszych rozwiązań, a to sugeruje że, to co już było jest z natury  gorsze od tego co jest teraz.

 

I to błędne założenie, bo grupa 5700 a w zasadzie manetki, nie są zbyt udaną konstrukcją. Są częste opinie o niedokładności działania.

Zdarzały się też przypadki urwania linki przy manetce na skutek złego rozwiązania prowadzenia linki.

Dopiero teraz w 11 rzędowych grupach zostało to poprawione.

A kable prowadzone na zewnątrz jak w Tiagrze i wyższych, starszych grupach np. 5600, 6600, 7800 jednak były i nadal są niezawodne.

 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: cube, pierwszy