Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)


1880 odpowiedzi w tym temacie

#1681 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 28 marzec 2020 - 07:45

Morgan Blue Race Oil. Napęd nie musi wyglądać jak nowy. Ma działać perfekcyjnie nie tylko w słoneczne niedzielne popołudnie. 300-500 km w zależności od warunków trzyma.

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

Trochę mi zajęło dogadanie się z nim, ale w końcu się polubiliśmy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#1682 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 28 marzec 2020 - 10:24

Ci więc daje flat top, poza wyglądem? Sram jakoś argumentuje to rozwiązanie?


Daje konieczność kupna dedykowanych komponentów z górnej półki :) Tym bardziej że kompatybilność jest w zakresie 2 grup tylko.
Sądzę że rozwiązanie pojawi się też jako alternatywa w niższych grupach co obniży koszt wymiany części ekspolatacyjnych lecz na to poczekamy jeszcze chwilę.

#1683 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 marzec 2020 - 10:30

SRAM po prostu stopniowo buduje swój ekosystem.

 

Kiedyś, żeby zapewnić sobie jakąkolwiek penetrację rynku, musieli trzymać się standardów wyznaczonych przez Shimano. Była przecież szansa, że zamiast łańcucha Shimano kupisz SRAM-a i przyzwyczaisz się do marki, więc przy zakupie następnego roweru SRAM nie będzie egzotyką i kupisz go jako sprawdzony sprzęt.

 

Dziś SRAM poczuł się na tyle mocny, że próbuje wyznaczać własne standardy i wymuszać kompletowanie sprzętu tej samej marki lub przynajmniej jego licencjonowanie - najpierw XDrive, teraz to (choć zaskakuje mnie, że zaczęli od szosy, a nie od MTB, gdzie wydają się mieć mocniejszą pozycję). Zobaczymy, co z tego dalej wyjdzie: faktyczna przeciwwaga dla Shimano czy zabawka dla ekscentryków.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1684 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 28 marzec 2020 - 12:39

Ich zdaniem zwiększa odporność, ale na zerwanie ogniwa, a nie na zużycie.

 

W praktyce może ma to nawet jakiś sens. Skoro podziałka łańcucha się nie zmieniła i nadal jest to pół cala, za to rolki są większe, być może na łańcuch działają inne siły. A może po prostu taki łańcuch jest łatwiejszy w obróbce, bo można pominąć jeden etap szlifowania i frezowania odśrodkowej strony łańcucha. Ja nie mam wystarczającej wiedzy

 

 

Łańcuch AXS ma większe rolki? Przestrzeń między rolkami jest więc mniejsza? Piny są o większej średnicy też, czy na taki sam pin jest grubsza rolka?



#1685 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 marzec 2020 - 12:46

Tak, rolki są większe. Średnicy pinu niestety nie znam.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1686 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 08:58

Ma ktoś może łańcuch axs flat top i byłby w stanie porównać piny względem zwykłego? W opisach na stronie srama niestety próżno szukać takiej informacji.



#1687 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 marzec 2020 - 13:45

Pytanie ze zdrowej dociekliwości: jaką to Twoim zdaniem robi różnicę?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1688 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 15:31

Żadnej, pytam ze zdrowej dociekliwości ;)


  • mikroos lubi to

#1689 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 marzec 2020 - 18:26

To ja się wyłamię i Morgan Blue Race Oil. Jest całkiem ok. Czyszczę łańcuch po każdej jeździe i smaruję co ok. 150-200 km i fajnie pracuje. 

 

 

Morgan Blue Race jest mokrym, dosc gestym smarem. Dla kogos dla kogo kultura pracy napedu jest priorytetem, to ten smar bedzie bardzo dobrym wyborem. Rowniez jak ktos szuka dlugodystansowego smaru, rowniez tu jest bardzo dobry. Pod tymi wzgledami, duzo lepszy od Squirta.
@ Bzyk 150-200km? Ten smar spokojnie wystarcza na drugie tyle.
Minus, to ze trzeba dosc regularnie korzystac ze szmaty i w bliskim kontakcie brudzi, no ale to oczywiste przy tego typu smarach.

 

Też smaruję tym Morganem.

Jestem zadowolony. Co do wystarczalnościu - może 300 km wytrzyma, lecz pytanie co przez to rozumiemy. Jednak po przejechaniu choćby 100 km, przeciągnięciu szmatą i ponownym nasmarowaniu napęd pracuje ciszej, co oznacza chyba, że na takim dystansie mimo wszystko też się w pewnym stopniu wyeksploatowuje. Ja i tak smaruję częściej, bo nie lubię brudnego łańcucha. A z przecieraniem w parze idzie smarowanie. 



#1690 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 18:33

No to ja przecieram po każdej jeździe i nie smaruję. Szmatą wycierasz tylko brud i smar z zewnątrz, a nie z pomiędzy sworzni itd., gdzie faktycznie spełnia swoje zadanie.

#1691 Majk66

Majk66
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 07 czerwiec 2020 - 08:25

Cześć,
Rozglądam się za nowym łańcuchem, zazwyczaj jeździłem na łańcuchach Shimano jeżdżę na grupie Ultegra 6870 ale może warto spróbować czegoś innego? Chciałbym wydawać jakieś 150-200zl.

#1692 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 07 czerwiec 2020 - 15:30

Jeśli nie Shimano, to tylko ten w tej cenie:

 

https://velo.pl/czes...nex/connex-11s0

 

 



#1693 Majk66

Majk66
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 07 czerwiec 2020 - 16:12

Jeśli nie Shimano, to tylko ten w tej cenie:

https://velo.pl/czes...nex/connex-11s0


A czy mógłbyś powiedzieć o nim coś więcej?

Co myślicie o łańcuchach KMC? Głównie modelach X11EL Ti-N i X11SL Ti-N.
  • Jacenty_071 lubi to

#1694 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 07 czerwiec 2020 - 16:30

Moje doświadczenia są takie, że najdłużej wytrzymywał mi łąńcuch Connexa 11sX i jak możesz sobie pozwolić na wydatek ok. 300zł, to polecam.

11s0, który poleciłem jako pierwszy, pod względem wytrzymałości jest podobny do Dura Ace Shimano, minimalnie gorzej przerzuca, dlatego ja osobiście jeżdżę na Shimano. Na tym najdroższym KMC nigdy nie jeździłem, te niższe modele mocno przeciętne pod względem trwałości.

 

#1695 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 07 czerwiec 2020 - 16:37

A czy mógłbyś powiedzieć o nim coś więcej?

Co myślicie o łańcuchach KMC? Głównie modelach X11EL Ti-N i X11SL Ti-N.


Sram: bdb odporność na rdzę, dobra kultura pracy, krótka żywotność.
KMC: mniejsza odporność na rdzę, dobra kultura pracy, niezła żywotność.
Shimano: kiepska odporność na rdzę, głośna praca, kiepska żywotność.
To moje doświadczenia z użytkowania i z pracy. Na pewno dostaniesz dramatycznie inne opinie :)
  • impa lubi to

#1696 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 30 czerwiec 2020 - 06:57

Do 105 2x11 w szosie od dawna już używam KMC x11.93.

 

Czy do Apexa 1x11 w gravelu brać co innego, czy śmiało to samo?


Ribble R872 - Octane One Gridd


#1697 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 20 październik 2020 - 22:02

Czy można jeździć na napędzie 8s z łańcuchem 11s?
Że się da, to już wiem, bo przypadkowo tak ostatnio zrobiliśmy. Ale czy są tego jakieś negatywne skutki?

#1698 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 684 postów

Napisano 20 październik 2020 - 22:35

Czy można jeździć na napędzie 8s z łańcuchem 11s?
Że się da, to już wiem, bo przypadkowo tak ostatnio zrobiliśmy. Ale czy są tego jakieś negatywne skutki?

 

W skrajnym przypadku może wpaść między zębatki korby i się zaklinować. Nie w każdej korbie jest to możliwe ale w niektórych tak. Zaklinowanie na korbie nie jest teoretycznie jakimś szalenie niebezpiecznym zdarzeniem (w odróżnieniu np. od zaklinowania między kasetą a widełkami z tyłu). A przynajmniej mi się tak wydaje - bo bębenek będzie się dalej kręcił więc będzie czas na opanowanie roweru.



#1699 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 21 październik 2020 - 06:08

Nie ma szans, żeby przy korbie się zakleszczył, bo na trenażerze moja śmiga już długo i nic się nie dzieje. Chodzi mi o kasetę. Bo cały czas zmieniałem teraz łańcuchy w zależności czy kręciła na chomiku czy na zewnątrz. A ostatnio zapomniałem zmienić z 11 na 8 i w plenerze normalnie zrobiliśmy 50 km. Więc się zastanawiam czy po prostu tego 11s nie zostawić założonego na stałe.

#1700 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 październik 2020 - 06:37

Jak działa to bym tak jeździł skoro wygodniej „operacyjnie”. Ale zakleszczenie w korbie jest niebezpiecznie, trzeba się liczyć przynajmniej ze stratą lakieru na widełkach ramy (chain suck).

Mam podobny dylemat, każdy rower to inny napęd (ale szczęśliwie shimano): 9, 10, 11 i 12 rzędów. Jak zużyję zapasy to zamierzam do 10, 11 i 12 stosować wyłącznie łańcuchy XT/XTR 12 rzędowe. Jedynie do 9 (mieszczuch) zamierzam nadal kupować HG93 ale głównie ze względów ekonomicznych :)



Dodaj odpowiedź