łańcuch Veloce z nową kasetą Veloce wytrzymał u mnie ok 5tys od stycznie do połowy marca, oczywiście jeżdżony w każdych warunkach ale czyszczony i smarowany praktycznie co jazdę czyli 100-150km, teraz używam tańszego łańcucha Srama i mogę powiedzieć że nie ustępuje temu z Campy obecnie miał 4tys i gdy wymieniłem go a potem zmierzyłem przymiarem okazało się że jeszcze trochę potrzyma. Co do kaset to przyjeły trzeci nowy łańcuch bez zająknięcia
Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)
#1002
Napisano 28 kwiecień 2014 - 07:10
łańcuch Veloce z nową kasetą Veloce wytrzymał u mnie ok 5tys od stycznie do połowy marca, oczywiście jeżdżony w każdych warunkach ale czyszczony i smarowany praktycznie co jazdę czyli 100-150km, teraz używam tańszego łańcucha Srama i mogę powiedzieć że nie ustępuje temu z Campy obecnie miał 4tys i gdy wymieniłem go a potem zmierzyłem przymiarem okazało się że jeszcze trochę potrzyma. Co do kaset to przyjeły trzeci nowy łańcuch bez zająknięcia
wydaje mi sie to niemozliwe albo masz pary w nogach tyle co torowiec,ja tez mam veloce i jakies 15tys km zrobione i jeszcze mi pomiar na 1 nie wpada.Testowo wlozylem do tej kasety nowy lancuch i jeszcze przyjmuje wiec dalej katuje moje veloce
#1003
Napisano 28 kwiecień 2014 - 07:27
kr1s1983 - weź pod uwagę że Kapral nieraz robi 6 godzinne treningi, w zimie, w soli, w mokrych warunkach..
Taka jazda zżera napęd momentalnie.
Ja na dwóch łańcuchach (HG53) wymienianych co ok. 500 km zrobiłem już 18 000 km i nadal jeżdżę, z tymże jazda zazwyczaj w dobrych warunkach pogodowych. Przymiaru nie mam, jak zacznie przeskakiwać to wymieniam całość.
#1004
Napisano 10 maj 2014 - 08:37
Naczytalem sie o wzciaganiu lancuchow nie malo, na zagranicznych forach rowniez i moge powiedziec obiektywnie ze mozna przedluzyc lub skrocic zycie lancucha o nawet 70% ! Tak, waga rowerzysty, kadencja, warunki atm. to to co decyduje, pomijajac wytrzymalosc pierwotna danego egzemplarza.
Wiec aby wiedziec co sie oplaca, nalezy skorzystac z testow jak ten ktory zamieszczam. Wniosek, oplacalnosc najlepsza dla Campy Vleoce x1 lub 2x Sram Pc1031 po 68zl lub 2x KMC X10 po 65zl. Czyli wiecej lancuchow najtanszych lub Veloce 10rz lub Record 10rz.
http://forums.bicycl...hread-1740.html
W tescie wysoko wypadl SH HG74 Dyna sys, czy mozna go podac z przykladowo kaseta Tiagra 4600 i korba Tiagra 4650 ?
#1005
Napisano 10 maj 2014 - 10:01
Kiedy patrzę jak gość leci szczotką po korbie łańcuchu, a potem po ramie, kierownicy itd, to nliepochlebnie myślę o jego profesjonaliźmie. Pozdr
Powrócę do tego wpisu, bo jest ciekawy.
Nick. Morgan Blue jest tak skuteczny, że po wypędzlowaniu i spłukaniu napędu, myjesz pianą i jeśli dobrze go wyszczotkowałeś, nie ma prawa być brudu od smaru na gąbce. Wiem to z praktyki. Domyślam się, że to MB, po kolorze płynu w pojemniku, jaki widać na filmie
#1007
Napisano 10 maj 2014 - 17:28
Naczytalem sie o wzciaganiu lancuchow nie malo, na zagranicznych forach rowniez i moge powiedziec obiektywnie ze mozna przedluzyc lub skrocic zycie lancucha o nawet 70% ! Tak, waga rowerzysty, kadencja, warunki atm. to to co decyduje, pomijajac wytrzymalosc pierwotna danego egzemplarza.
Wiec aby wiedziec co sie oplaca, nalezy skorzystac z testow jak ten ktory zamieszczam. Wniosek, oplacalnosc najlepsza dla Campy Vleoce x1 lub 2x Sram Pc1031 po 68zl lub 2x KMC X10 po 65zl. Czyli wiecej lancuchow najtanszych lub Veloce 10rz lub Record 10rz.
http://forums.bicycl...hread-1740.html
W tescie wysoko wypadl SH HG74 Dyna sys, czy mozna go podac z przykladowo kaseta Tiagra 4600 i korba Tiagra 4650 ?
Pewnie, sam go stosuję z Tiagrą, Ultegrą i Sram 1050. Żadnych zastrzezeń. pozdr
#1008
Napisano 10 czerwiec 2014 - 17:13
Mam następujące pytanie, moją szosą na przerzutkach 105 i kasecie Tiagra, 12-28, 10 biegów,a łańcuchu KMC X10, przejechałem już 1600km ,po 1000km rower był na przeglądzie. W sumie jest, okej. Jak teraz o sprzęt dbać ? Kiedy smarować łańuch,wymienić ?
#1009
Napisano 10 czerwiec 2014 - 17:37
Im częściej, tym lepiej. Dotyczy i smarowania i wymiany. Samo smarowanie, to nie wszystko. Trzeba go trzymać stale w czystości i wycierać po każdej jeździe. Ja, swój myję pod bieżącą wodą raz na tydzień, łącznie z całym napędem. Smaruję co 150 km. Dla kogoś może to być przesada, ale każdy dba, jak uważa. Wymieniam łańcuch co 1600 km, bo tyle przejechał pierwszy, zanim kupiłem drugi. Tu ciekawostka. Sprawa dotyczy łańcuchów Ultegra 6800. O ile, dwa pierwsze, po przebiegu 1600 i 1631 km, są równe, co do dziesiątej części milimetra, to trzeci, z przebiegiem 1592 km jest o 2,7 mm dłuższy od poprzednich. Nie wiem, czy wyciągnął się po przejechaniu tego dystansu, czy był dłuższy od nowości. Niestety, do głowy mi nie przyszło, żeby mierzyć i porównywać nowe łańcuchy. Oczywiście, będzie czekał, aż krótsze go dogonią.
#1010
Napisano 10 czerwiec 2014 - 18:13
Ja myję napęd co 400-500 km. Jak złapie mnie deszcz to od razu po jeździe. Łańcuch shake reszta akrą - potem szamponem. Smaruję po myciu, jeśli zaczynam słyszeć łańcuch to szmata i dosmarowuje. Łańcuch KMC ma przebiej ponad 2300 i dalej przymiar pozwala na jazdę. Dużo zależy od tego jak jeździsz, z jaką kadencją, czy jeździsz bardzo mocno czy trenujesz podjazdy na blacie i sprinty. Przy jeździe na wysokiej kadencji i budowaniu bazy łańcuch wytrzyma dłużej.
#1011
Napisano 10 czerwiec 2014 - 21:31
Nie dodałem,a to może być istotne. Jeżdzę w warunkach suchych,bez deszczu etc, zdarza mi się startować w maratonach szosowych. Czy do czyszczenia napędu będzie dobry spray Motorex Bike Easy Clean ? Niby podstawowe, pytania,ale ilu kolarzy tyle opini na temat czyszczenia...
#1017
Napisano 24 czerwiec 2014 - 16:21
A tak w ogóle, to kup sobie spinkę
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1019
Napisano 24 czerwiec 2014 - 18:04
- szynder lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?