
problem detkowo-oponowy
#1
Napisano 12 sierpień 2007 - 19:25
Ostatnio mam jakies fatum na lapanie kapci,juz mnie doprowadza to do szalenstwa bo co wyjazd to lapie lacze,ostatnio 3 na jednej jezdzie.Kupilem jakas dobra detke conti to wywalilo dentyl w polowie.Nie wiem juz co sie dzieje.Mozecie polecic jakies dobre detki oraz chyba opony bo mozliwe ze one tez juz puszczaja syf.Zrobilem w sumie na nich 5tys km.Jaki zestaw opony+detki moze zagwarantowac spokoj na jakis czas?Nie usmiecha sie mi wiecznie stawac w trasie i syfic rece i owijke,a przy okazji marnowac kase bezprzerwy na detki,dzieki za pomoc
#2
Napisano 12 sierpień 2007 - 19:33
Cytat
heja...
...Jaki zestaw opony+detki moze zagwarantowac spokoj na jakis czas?
polecam poczytac ten temacik ;-)
detki polecam contiego ultra light, maxxisa rowniez ultra lighta, kenda tez daje rade.
do tego dobra opaska (najlepiej sztywna michelina - zielona).
coz.. jedni lapia laczki tak jak ty co chwile, a inni jezdza po x tys km i nic. (sam juz nie pamietam kiedy zlapalem laczka na szosie).
#4
Napisano 12 sierpień 2007 - 19:47
Cytat
na Oponach Schwalbe Ultremo(ale pro2race też rade da;) ) + Detka Panaracer R'air + zielona opaska Michelin = możesz spokojnie śmigać parę tys. km bez kapcia ;-)
pzdr 8-)
o ile nie wpakujesz sie w mega dziure majac np 6 atm.
kr1s masz problem ze snejkami czy ogolnie z kapciami roznego rodzaju?
#7
Napisano 12 sierpień 2007 - 20:21
Ja upuszczam powietrze z kół po jeździe to 2-3 atm a przed każym wyruszeniem w trase pompuje do 120-130 psi.
W Twoim wypadku opona jest dobijana do obręczy stąd też dwie dziury. Wygląda na to , że masz za małe ciśnienie w ogumieniu.
#8
Napisano 12 sierpień 2007 - 20:48
ciśnienie równe ok 5-5,5 bara
#10
Napisano 12 sierpień 2007 - 21:16
calkiem niezla pompka z manometrem kosztuje w okolicach 70-80 zl. warto sobie taka sprawic.
a jesli nie masz mozliwosci kupic to moze zajedz do serwisu rowerowego i niech ci nadymaja pozadnie kola.
#11
Napisano 12 sierpień 2007 - 21:39
najprawdopodobniej masz za niskie ciśnienie, proponuje sprawić sobie stacjonarną pompę z manometrem to będziesz wiedział ile bijesz

#12
Napisano 19 sierpień 2010 - 14:51
frontalnie można było wjeżdżać na dziury i było ok raz tylko chwyciłem tak kapcia, jak już trafił się kamyczek który uderzył w bok to dętkę przebijało prawie za każdym razem.
No jeszcze zdarzyło się że źle dętkę ułożyłem i poszła na zakręcie.
więc zmieniłem oponkę i pomogło.
#13
Napisano 19 sierpień 2010 - 19:23
Jeśli chodzi o dętki i nie zależy Tobie zbyt na wadze, to u mnie numer jeden, to Michelin Airstop A1. Niedawno zrobiłem pewne doświadczen/ie/a na różnych dętkach kilku firm w kwestii trzymania powietrza. Trochę tego było i czasu minęło. Po prostu znudziło mi się często dopompowywanie itp.. Efekt, to ta dętka w kółkach na obręczach Alexrims DA22 z opaską Continentala tą do 15[atm] i oponami Vittoria Rubino Pro trzyma ciśnienie w zakresie od 145 do 100psi przez czas 12 dni. Drugie miejsce zajęła dętka Continentala Race28 z wynikiem 5 dni. Oczywiście zależy to zapewne od konfiguracji kółek, ale teraz od pół roku z tego korzystam i jest bez zmian. W moim teście, lekkie dętki wypadły cieniutko, ale z tym wypadku niewiele można się spodziewać.
Bardzo warto mieć niezłą i z dobrym manometrem pompkę stacjonarną, a znikną Twoje pewne problemy z ciśnieniem. Przynajmniej przed i po wyjedzie. Pompkę małą ręczną do 100psi z manometrem oczywiście mam zawsze przy sobie. Ale, jak sobie przypomnę jak kiedyś złapałem laczka i jak po wymianie nadmuchałem do tych 100psi, to trochę musiałem aż odpocząć. Lepiej było zrobić parę kilometrów w zamian.
Pozdrawiam, Piotr01
#14
Napisano 19 sierpień 2010 - 19:58
Cytat
Ja upuszczam powietrze z kół po jeździe to 2-3 atm a przed każym wyruszeniem w trase pompuje do 120-130 psi.
Naprawdę Ci się chce tak robić? Obręczom nic się nie dzieje, żadna opona mi nie parcieje, przejechane mają już ponad 7 kkm i jeszcze trochę przejadą...
kr1s1983, najzwyczajniejszą, ręczną pompką nabijesz max koło 6 barów( z trudem).. może jesteś lekki, ale pode mną wtedy opona się strasznie ugina..
#15
Gosc_Stas_*
Napisano 20 sierpień 2010 - 13:01
Stas
#16
Napisano 20 sierpień 2010 - 21:29
Cytat
calkiem niezla pompka z manometrem kosztuje w okolicach 70-80 zl. warto sobie taka sprawic.
a jesli nie masz mozliwosci kupic to moze zajedz do serwisu rowerowego i niech ci nadymaja pozadnie kola.
Jest to jakieś rozwiązanie, ale wiadomo, czy jeździsz czy nie - powietrze zawsze schodzi, czasem już po kilku dniach i trzeba dopompowywać. Kolega stałby się więc wyjątkowo częstym gościem takiego serwisu

#17
Gosc_Stoofek_*
Napisano 22 sierpień 2010 - 17:39
kupiłem właśnie od znajomego dętkę michelin aircomp a1 po okazyjnej cenie (leżała u niego 2 lata. nieużywana)
i jak napompowałem troche żeby sprawdzić czy nie ma dziury to ukazał mi sie taki balon http://img441.images...2082010138.jpg/ szybko spuściłem powietrze (a ciśnienie bylo małe jakby co) i sprawdziłem co to - cieńsza guma na krótkim odcinku.
To normalne w takich dętkach? bedzie ok jak założe ją pod oponke?
normalnie jeżdże na ciężkich i tanich cst albo kendach to nie wiem.
pzdr
#20
Napisano 22 sierpień 2010 - 20:05
Stoofek, wsadź ją w oponę i jedź.. drugą woź pod siodełkiem w zapasie - najwyżej gdzieś po drodze przyjdzie Ci ją zmienić

PS. Po co kupować okazyjnie dwuletnią dętkę, skoro zwykła rubena jest po 8,5 zł i możliwe, że dłużej wytrzyma ? ;P
Dodaj odpowiedź
