Wciskanie sztycy na siłę
#1
Napisano 14 listopad 2009 - 23:41
Nabyłem ostatnio piękną ramę za śmieszne pieniądze, gdyż jej defektem była sztyca zapieczona na amen a poprzedni właściciel kupił ją tak na allegro, ale się poddał... Po wielu męczarniach udało mi się ją wreszcie wyciągnąć przez napiłowanie od środka. Nawet po trzech nacięciach i tak nie chciała wyjść- jakby przyspawana była. W końcu wyrwałem ją po kawałku, przy czym sypały się ogromne ilości jakiegoś białego syfu. Po wszystkim starałem się dokładnie oczyścić rurę podsiodłową, jednak wciąż czuć pod palcami chropowatość. Jak wyczytałem potem z fragmentów starej sztycy miała ona rozmiar 27,2
PROBLEM:
Kiedy chciałem włożyć moją obecną sztycę (również 27,2) to wchodzi ona tylko pare cm (mniej więcej tyle, ile nacięcia) a dalej to bym ją musiał młotkiem walić. Nie bardzo teraz wiem co robić:
1) Wbić ją na siłę i liczyć że się jakoś "rozejdzie" i w przyszłości da się normalnie regulować
2) Poszukać nowej sztycy 27 czy nawet 26,8
3) Wsadzić do środka szczotkę do rdzy i szorować aż się nie zmieści bez "siłowania"
#2
Napisano 14 listopad 2009 - 23:55
Usuwałem mocno zapieczone sztyce przy pomocy imadła, w które łapałem sztycę i kręciłem całym rowerem aż sztyca puściła. Wtedy w nieco lepszym stanie pozostaje wnętrze podsiodłówki.
#3
Napisano 15 listopad 2009 - 15:42
Jesli było coś z alu ti zrobił sie syfek biały, nalezy dokładnie wyczyścić środek ramy, na gładko.
Potem dajesz troche smaru Zeffala biały ( gęsty krem ) i próbujesz sztyce włożyć.
Powinna wejść na lekki opór .
Rozwiertak tylko w ostateczności.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4 Gosc_Stas_*
Napisano 20 listopad 2009 - 13:44
Czy to tylko "obowiązuję" w kontakcie rama stalowa + sztyca aluminiowa ?
Sprzyjające warunki to chyba deszcz i wilgoć - to wtedy najczęściej dochodzi do takiego zapieczenia sztycy ?
Wprawdzie nie miałem z takim przypadkiem do czynienia, ale kiedyś zapiekły mi się
aluminiowe nakrętki na wentylach w kołach samochodu. Dramat - nie można było niczym tego odkręcić. Musiałem wymienić wszystkie cztery wentyle.
Stas
#5
Napisano 20 listopad 2009 - 19:55
Z karbonem raczej nie powinno być problemu bo i tak musisz zastosować do montażu sztycy specjalny smar np. Finish Line do połączeń karbon/alu zwiększającą tarcie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 22 listopad 2009 - 00:18
kłopot z tym rozwiercaniem może być taki, że rama jest karbonowa, a w środku ma tylko aluminiowe wzmocnienie w miejscu mocowania sztycy - trochę boję się to ruszać (zwłaszcza że trochę ważę i ten kawałek metalu w tym konkretnym miejscu na pewno mnie nieco uspokaja ;-) ). Na dzień dzisiejszy chyba najbliżej jestem sztycy 27,0...
#10
Napisano 26 luty 2010 - 13:47
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx
ta sztyca nadaje się do zamontowania każdego siodełka? chodzi mi o ten system pivotal.
#13
Napisano 27 luty 2010 - 10:38
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Napisano 27 luty 2010 - 14:09
#17
Napisano 27 luty 2010 - 19:13
Dead tak trzymaj !!!!
Moze ogłosimy zrzute na rower dla kolegi ;-)
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#19
Napisano 28 luty 2010 - 00:21
Co z tego, że sztyca lżejsza przy cięższych kołach, skoro to od nich w przeważajacej mierze zależy jak 'się wozisz'. Ale o filozofii kołowej musisz doczytać już w innym wątku ...