Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wciskanie sztycy na siłę


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 mr40164

mr40164
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopad 2009 - 23:41

Witam serdecznie i proszę o radę.

Nabyłem ostatnio piękną ramę za śmieszne pieniądze, gdyż jej defektem była sztyca zapieczona na amen a poprzedni właściciel kupił ją tak na allegro, ale się poddał... Po wielu męczarniach udało mi się ją wreszcie wyciągnąć przez napiłowanie od środka. Nawet po trzech nacięciach i tak nie chciała wyjść- jakby przyspawana była. W końcu wyrwałem ją po kawałku, przy czym sypały się ogromne ilości jakiegoś białego syfu. Po wszystkim starałem się dokładnie oczyścić rurę podsiodłową, jednak wciąż czuć pod palcami chropowatość. Jak wyczytałem potem z fragmentów starej sztycy miała ona rozmiar 27,2

PROBLEM:

Kiedy chciałem włożyć moją obecną sztycę (również 27,2) to wchodzi ona tylko pare cm (mniej więcej tyle, ile nacięcia) a dalej to bym ją musiał młotkiem walić. Nie bardzo teraz wiem co robić:
1) Wbić ją na siłę i liczyć że się jakoś "rozejdzie" i w przyszłości da się normalnie regulować
2) Poszukać nowej sztycy 27 czy nawet 26,8
3) Wsadzić do środka szczotkę do rdzy i szorować aż się nie zmieści bez "siłowania"

#2 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 listopad 2009 - 23:55

Najprościej byłoby użyć rozwiertaka 27,2 mm i poprawić rurę podsiodłową. Ewentualnie bawić się grubym papierem ściernym, lub zastosować sztycę 27,0 mm - w tym rozmiarze znajdziesz za 20 zł sztycę alu z lat 80-tych.
Usuwałem mocno zapieczone sztyce przy pomocy imadła, w które łapałem sztycę i kręciłem całym rowerem aż sztyca puściła. Wtedy w nieco lepszym stanie pozostaje wnętrze podsiodłówki.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2009 - 15:42

sposób, wiertarka i papier scierny nie za gruby, pręt przecięty kawałek , aby papier uchwycił i nawinąć go tam troche , i całoscią wyczyscić wnętrze.

Jesli było coś z alu ti zrobił sie syfek biały, nalezy dokładnie wyczyścić środek ramy, na gładko.
Potem dajesz troche smaru Zeffala biały ( gęsty krem ) i próbujesz sztyce włożyć.
Powinna wejść na lekki opór .

Rozwiertak tylko w ostateczności.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 20 listopad 2009 - 13:44

Wiem, że było już kiedyś o tym na forum, ale czy aluminiowa sztyca "zaspawa" się też do aluminiowej lub karbonowej ramy ?
Czy to tylko "obowiązuję" w kontakcie rama stalowa + sztyca aluminiowa ?

Sprzyjające warunki to chyba deszcz i wilgoć - to wtedy najczęściej dochodzi do takiego zapieczenia sztycy ?

Wprawdzie nie miałem z takim przypadkiem do czynienia, ale kiedyś zapiekły mi się
aluminiowe nakrętki na wentylach w kołach samochodu. Dramat - nie można było niczym tego odkręcić. Musiałem wymienić wszystkie cztery wentyle.

Stas

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopad 2009 - 19:55

Alu z alu owszem może się zapic - spuchnie po prostu w okreslonych warunkach.
Z karbonem raczej nie powinno być problemu bo i tak musisz zastosować do montażu sztycy specjalny smar np. Finish Line do połączeń karbon/alu zwiększającą tarcie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 21 listopad 2009 - 17:25

To kłopotliwe w użyciu ,ale istnieje takie narzędzie jak rozwiertak nastawny. Delikatnie , ręcznie złapiemy żądany wymiar w środku i po klopocie.

#7 mr40164

mr40164
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 listopad 2009 - 00:18

Dzięki za wszystkie rady!
kłopot z tym rozwiercaniem może być taki, że rama jest karbonowa, a w środku ma tylko aluminiowe wzmocnienie w miejscu mocowania sztycy - trochę boję się to ruszać (zwłaszcza że trochę ważę i ten kawałek metalu w tym konkretnym miejscu na pewno mnie nieco uspokaja ;-) ). Na dzień dzisiejszy chyba najbliżej jestem sztycy 27,0...

#8 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 26 luty 2010 - 12:57

a czy jeżeli sztyca ma 35cm to można ją opitolić do 20cm? (31.8)

a co sądzicie o redukcji z 31.8 na 27.2 ważącą kilkadzesiąt gramów ?

#9 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2010 - 13:16

tnij ja tam uciąłem 10 cm, tylko zobacz gdzie jest punkt krytyczny na sztycy i o podobną wartość przenieś go po ucięciu

#10 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 26 luty 2010 - 13:47

Może to głupie pytanie, ale czy

http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx

ta sztyca nadaje się do zamontowania każdego siodełka? chodzi mi o ten system pivotal.

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2010 - 10:05

A Ty szosówkę składasz czy rower do dirtu?? Ja zaproponuję tą sztycę Accent .


#12 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 27 luty 2010 - 10:21

ta do dirtu fajna bo krótka i lekka :>

Też myślałem o tym Accencie - ładna i w miarę lekka

ale jeszcze rozważam redukcje i kupić tego TOKENA

#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 luty 2010 - 10:38

Deadhorse, rame dobierz tak aby wystawało samo jazrzemko, będzie a'la Madonne.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2010 - 10:51

Wtedy lekką sztycę będzie miał... ta sztyca napewno ma 31,8, a nie 31,6?? A od kiedy Ci Deadhorse na wadze zależy??


#15 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 27 luty 2010 - 13:58

nie to że ciułam każdy gram, ale ograniczam w miarę możliwości

#16 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2010 - 14:09

Nie rozśmieszaj... bierzesz kobylaste koła (nie mówię, że złe), kobylastą ramę (także nie mówię że złą) i chcesz urwać kilkadziesiąt gram na sztycy???? Nie ogarniam tego. Albo kup najzwyklejszą sztycę i nie zastanawiaj się czy waży 250 czy 320gr, albo wykosztuj się na jakąś karbonową która coś tam wytłumi.


#17 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 luty 2010 - 19:13

Łącze się w bólu, ja też zgubiłem wątek, ale choć chory jestem i z nosa sie leje to ostatnie stwierdzenie na czym sie ciuła to wycisnęło ze mnie pare łez uśmiechu.
Dead tak trzymaj !!!!

Moze ogłosimy zrzute na rower dla kolegi ;-)

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#18 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 27 luty 2010 - 23:59

może wasze mózgi tego nie ogarniają, ale powiem tak

skoro koła mają jakieś 200gr więcej niż typowe w tej cenie, to jeżeli zrzuce 200gr ze sztycy to bilans będzie na 0 - chyba warto co nie?

#19 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 28 luty 2010 - 00:21

Deadhorse, wagowo owszem - wyjdzie to samo. Ale koła porównujesz do sztycy? To inna para kaloszy.
Co z tego, że sztyca lżejsza przy cięższych kołach, skoro to od nich w przeważajacej mierze zależy jak 'się wozisz'. Ale o filozofii kołowej musisz doczytać już w innym wątku ...

#20 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 luty 2010 - 00:26

Tak, ale ciezko na sztycy urwac 200gr. Ta w systemie pivotal wymaga innego mocowania siodla. Poza tym nie porownuj sztycy do ciezkich kol w ktorych masz ciezkie obrecze.




Dodaj odpowiedź