Jump to content


Photo

Romet Sport


6 replies to this topic

#1 damian07

damian07
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 12 June 2015 - 16:15

Witam!

Jestem posiadaczem Rometa Sport, szczerze to ładnie wygląda tylko z daleka,bo ma pozdzierany lakier ale chcę sobie nim pośmigać po okolicy :)

Wymieniłem w nim owijkę, dętki, wianki w wale z pedałami (nie wiem jak to sie fachowo nazywa), wszystko nasmarowałem i ''jako tako'' wyregulowałem przerzutki. Na rowerach znam się słabo, wszystkie posiadane w domu, naprawiam z ojcem, bo chcę się czegoś nauczyć. 

Połamałem uchwyt zmieniania przednich przerzutek i myślę nad alternatywą, czeka mnie centrowanie kół, no i oczywiście wymiana niewygodnego siodełka :(

Mam do Was pytanie, na jakie elementy zwrócić uwagę, które wymienić, żebym bez strachu mógł przejechać 30-40 km ? Czy kierownica i siodełko są odp. ustawione (chodzi mi o wysokość), bo to moja pierwsza ''kolażówka''

Dołączam zdjęcia, jeśli jakieś są potrzebne, dodam kolejne :)

 

 

http://i.imgur.com/FbikwAe.jpg

http://i.imgur.com/HoImkVv.jpg

http://i.imgur.com/nkkLuNl.jpg

http://i.imgur.com/249rSrp.jpg



#2 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 395 posts
  • SkądReykjavík

Posted 13 June 2015 - 00:31

___________________ Romet Polska kultowa marka, cóż ten egzemplarz nadaje się na jazdę, co najwyżej rekreacyjną.

Na pierwszy rzut do zmiany pedały na lekkie aluminiowe, szprychy dobrze ponaciągać. W dalsze trasy bym się nie ruszał bez klucz do wału z pedałami (suport) ;)  



#3 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 537 posts
  • SkądKraków

Posted 13 June 2015 - 06:41

Jakbyś doinwestowal z 500 zł w aluminiowe koła i wyrzucił bagażnik to będzie się śmigać znakomicie. W swoich wigrach 3 właśnie wymieniłem koła stalowe na Alu i różnica jest kolosalna.

#4 damian07

damian07
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 13 June 2015 - 09:04

Ja wiem, że ten rower ma swoje lata, nie miałem zamiaru na nim szaleć ;)
Może teraz wymienić cały suport, żeby później nie było niespodzianki?


Takiej kwoty nie mogę zainwestować w niego :( Koła zostaną stare, do spokojniej jazdy powinny wystarczyć ;)

#5 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 13 June 2015 - 11:00

Suportu nie musisz wymieniać, bo ten co masz, jest w zasadzie bezawaryjny. Problemem mogą być wianki, gdy pogubisz kulki, albo luz na klinie. Z nim sobie poradzisz, dokręcając nakrętkę. No i jeszcze bieżnia misek, ale to groszowe sprawy, więc nie musisz inwestować w drogie wkłady do suportu. Gdybyś je nawet wymienił, musiałbyś zmienić też korbę, bo nie wiem, czy ktoś produkuje suport na klin.



#6 litespeed

litespeed
  • Użytkownik
  • 60 posts

Posted 13 June 2015 - 11:27

Dziwna kierownica. Masz tam dokręcone jakieś rogi?



#7 damian07

damian07
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 13 June 2015 - 12:06

Tam jest coś takiego
http://zapodaj.net/6...9dbf76.jpg.html



Reply to this topic