Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wyważanie Kół


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 16 czerwiec 2015 - 22:07

Tak jak w temacie. Ciekawy jestem czy ktoś z Was to robi. Ostatnio nabyłem nielekkie kółka dla ciężkiego kierownika i zauważyłem że kiedy rower był na stojaku przednie koło zawsze ustawiało się wentylem do góry. Po kilkunastu minutach okazało się że 7g załatwiło sprawę. To samo zrobiłem z tyłem przy zdjętym łańcuchu, tu trzeba było 13g ale efekt był niesamowity, zero jakiejkolwiek wibracji przy kręceniu pedałami (z wiadomych powodów przodu tak nie rozbujałem).
Metoda bardzo prymitywna, koło na widelcu, opór łożysk itp. ale efekt jest.
Zdaję sobie sprawę że Ameryki nie odkryłem ale czy nikt nie miał nigdy z tym problemów zwłaszcza przy kołach z cięższymi obręczami i, jak w moim przypadku, drutówkami 330g?

#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 czerwiec 2015 - 08:51

A w trakcie jazdy poczułeś jakąś różnicę? Czym dociążyłeś koła i jak?



#3 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:24

Owszem, tez o tym myślałem. Tylko gdzie wbić tę dodatkową masę jak na rawce się hamuje? 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:37

Shimano np. w WH-6700 użyło nadlewki po przeciwległej stronie obręczy aby zrównoważyć cięższy wentyl, więc temat nie jest niespotykany:
http://kekacz.linuxp...700_balance.jpg

Wyważyć koła rowerowe pewnie można ciężarkami szprychowymi do motocykli, pozostaje tylko kwestia estetyki.

Trzepak 

"MAMIL"


#5 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:57

Ja doraźnie założyłem na wentyle nakrętki ponieważ u mnie przeważało łączenie obręczy. Docelowo chcę założyć naklejane ciężarki w kolorze czarnym, na obręczy mam dość miejsca.
Być może działa na mnie efekt placebo ale różnicę chyba czuje pomimo 100kg nacisku, generalnie jestem i tak podjarany nowymi kółkami :D

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 czerwiec 2015 - 11:33

Gdzieś kiedyś słyszałem o wyważaniu kół przy pomocy kawałków ołowianej taśmy umieszczanych pod opaską na obręcz. Nie wiem tylko, gdzie taką taśmę można zdobyć. Może w sklepach wędkarskich? Albo rozklepać na płasko jakiś kulisty ciężarek?



#7 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 11:37

W wędkarskich taka taśma po 3 zł za 12 g.
  • mikroos lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:00

Otóż to. Przy okazji: zastanawiam się, czy dałoby się taką taśmę przykleić do obręczy od strony dętki. Po przyciśnięciu dobrej jakości opaską na obręcz nie powinna stwarzać żadnego zagrożenia, a byłaby ładnie ukryta.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:02

Nie wiem czy chciałoby mi się teraz zdejmować oponę żeby założyć ciężarek, pomimo tego że założenie opony w tym samym miejscu nie byłoby trudne. Na razie pójdę na łatwiznę i u znajomego wulkanizatora wyskamlam takie klejone na taśmę.

 

Teraz do mnie dotarło że wystarczy tylko powietrze spuścić.



#10 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:15

Są jeszcze ołowiane taśmy samoprzylepne do witraży, o różnej szerokości (2, 3, 4 mm). Tutaj jednak lepiej byłoby wejść w kontakt z osobą, która zajmuje się tematyką rękodzieła szklanego, bo taśmy sprzedawane są w metrach.

Trzepak 

"MAMIL"


#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:16

Dobry pomysł z ta taśmą ołowiana z wędkarskiego pod opaską, aż sam spróbuję. 

 

A jak zachowuje się koło prawidłowo wyważone? Jak sprawdzić, że jest OK?



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:17

Oponę i tak warto zawsze instalować w ten sam sposób (najlepiej: orientując wzajemnie logo na oponie i wentyl w określony sposób ). Dzięki temu będziesz miał idealnie rozłożoną masę, a przede wszystkim w razie awarii będzie Tobie łatwiej szukać miejsca, w którym doszło do uszkodzenia dętki/opony.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:56

 rawce

 

Rafce.

Ale lepiej po polsku - obręczy...
 



#14 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 17 czerwiec 2015 - 14:10

Jakoś nie widziałem nigdy na wulkanizacji aby najpierw wyważali samą felgę a dopiero potem zakładali oponę :)

A co jeśli powodem nierównego rozkładu mas jest opona , a nie obręcz ? Myślicie że opony są idealne ?

 

Zresztą, jakie to wszystko ma znaczenie przy masie koła rowerowego i uzyskiwanej prędkości ? :)

 

To już takie grzebanie dla grzebania przy rowerze jak komuś się nudzi chyba.


  • Senninho lubi to

#15 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 17 czerwiec 2015 - 14:23

...
Zresztą, jakie to wszystko ma znaczenie przy masie koła rowerowego i uzyskiwanej prędkości ? :)
...

 

Dokładnie.

Topowy mavic CCU nie jest wyważone(brak przeciwwagi na zawór), a śmiga aż miło i w ogóle tego nie czuć w czasie jazdy.

Niższe modele (alu) tego producenta przeciwwagę posiadają. Co z tego, skoro od CCU dzieli je ogromna przepaść.



#16 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 17 czerwiec 2015 - 15:16

U mnie w Remerxie po przeciwnej stronie wentyla jest wlany, bądź zalany kawałek ciężaru w środku obręczy. Po założeniu dętki i Veloflexów Corsa koło śmiga bez bicia.



#17 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 15:45

Koledzy proszę czytać ze zrozumieniem. Powody założenia tematu są na górze.
Koła są ciężkie 1850 dwa, opony ciężkie 330/szt.z tego co przeczytałem sama obręcz 520 wiec ma co wirować, robione na masę :) Całość 700 u znanego kołodzieja. Cudów nie oczekuję ale skoro mogę coś ulepszyć i przynosi to w moim mniemaniu efekt to piszę. Porównywanie do jakichś topowych modeli nie ma sensu.
Nie było źle ale jest lepiej.
  • astronom lubi to

#18 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 czerwiec 2015 - 17:11

Ale ja dalej nie wiem, czy ten zabieg czuć w realu?



#19 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 17:21

Przy zwykłej płaskiej jeździe nie ale na zjazdach tak, to nawet nie tylko czuć ale także słychać.

#20 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 17 czerwiec 2015 - 19:42

Rafce.

Ale lepiej po polsku - obręczy...
 

 

Ehh, za dużo w te Bieszczady jeżdżę ;)

 

Wnet będę składał koło na DT Swiss, tych droższych. Chyba właśnie łączenie jest tam specjalnie zrobione z tuleją żeby wyważyć koło. Jak coś zauważę podczas jazdy dam znać. 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Dodaj odpowiedź