Wyważanie Kół
#1
Napisano 16 czerwiec 2015 - 22:07
Metoda bardzo prymitywna, koło na widelcu, opór łożysk itp. ale efekt jest.
Zdaję sobie sprawę że Ameryki nie odkryłem ale czy nikt nie miał nigdy z tym problemów zwłaszcza przy kołach z cięższymi obręczami i, jak w moim przypadku, drutówkami 330g?
#3
Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:24
Owszem, tez o tym myślałem. Tylko gdzie wbić tę dodatkową masę jak na rawce się hamuje?
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#4
Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:37
http://kekacz.linuxp...700_balance.jpg
Wyważyć koła rowerowe pewnie można ciężarkami szprychowymi do motocykli, pozostaje tylko kwestia estetyki.
"MAMIL"
#5
Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:57
Być może działa na mnie efekt placebo ale różnicę chyba czuje pomimo 100kg nacisku, generalnie jestem i tak podjarany nowymi kółkami
#8
Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:00
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#9
Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:02
Nie wiem czy chciałoby mi się teraz zdejmować oponę żeby założyć ciężarek, pomimo tego że założenie opony w tym samym miejscu nie byłoby trudne. Na razie pójdę na łatwiznę i u znajomego wulkanizatora wyskamlam takie klejone na taśmę.
Teraz do mnie dotarło że wystarczy tylko powietrze spuścić.
#12
Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:17
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Napisano 17 czerwiec 2015 - 14:10
Jakoś nie widziałem nigdy na wulkanizacji aby najpierw wyważali samą felgę a dopiero potem zakładali oponę
A co jeśli powodem nierównego rozkładu mas jest opona , a nie obręcz ? Myślicie że opony są idealne ?
Zresztą, jakie to wszystko ma znaczenie przy masie koła rowerowego i uzyskiwanej prędkości ?
To już takie grzebanie dla grzebania przy rowerze jak komuś się nudzi chyba.
- Senninho lubi to
#15
Napisano 17 czerwiec 2015 - 14:23
...Zresztą, jakie to wszystko ma znaczenie przy masie koła rowerowego i uzyskiwanej prędkości ?...
Dokładnie.
Topowy mavic CCU nie jest wyważone(brak przeciwwagi na zawór), a śmiga aż miło i w ogóle tego nie czuć w czasie jazdy.
Niższe modele (alu) tego producenta przeciwwagę posiadają. Co z tego, skoro od CCU dzieli je ogromna przepaść.
#17
Napisano 17 czerwiec 2015 - 15:45
Koła są ciężkie 1850 dwa, opony ciężkie 330/szt.z tego co przeczytałem sama obręcz 520 wiec ma co wirować, robione na masę Całość 700 u znanego kołodzieja. Cudów nie oczekuję ale skoro mogę coś ulepszyć i przynosi to w moim mniemaniu efekt to piszę. Porównywanie do jakichś topowych modeli nie ma sensu.
Nie było źle ale jest lepiej.
- astronom lubi to
#20
Napisano 17 czerwiec 2015 - 19:42
Rafce.
Ale lepiej po polsku - obręczy...
Ehh, za dużo w te Bieszczady jeżdżę
Wnet będę składał koło na DT Swiss, tych droższych. Chyba właśnie łączenie jest tam specjalnie zrobione z tuleją żeby wyważyć koło. Jak coś zauważę podczas jazdy dam znać.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."