Skocz do zawartości


Zdjęcie

Triban 300 Upgrade.


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 bcygan1

bcygan1
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 19:43

Witam. Stałem się posiadaczem wyżej wymienionego rowerka http://www.decathlon...id_8239800.html

 

Jest to moja pierwsza szosa i dopiero zaczynam przygodę z jazdą. Jako amator jestem nawet zadowolony, ale zastanawiam się z ciekawości co można by zmienić w rowerku żeby go odchudzić czy wzmocnić (np. poprzez zmianę korb o ile się da).

 

Czy w ogóle warto inwestować w ten rower, a jeśli tak to co byście zmienili?

 

Na tą chwilę jedyna zmiana to opony. Oryginalne zastąpiły na przodzie Michelin Lithion 2, a z tyłu Dellium. Obie 700x23c. Nie chcę wydawać wielkiej fortuny na rower, ani też żaden ze mnie pro i nie mam zamiaru startować w żadnych wyścigach. 

 

Więc co byście zalecili?

 

 



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 17 czerwiec 2015 - 19:49

pedaly spd szosowe i dobre karbonowe buty (uzywki tanio chodza), potem karbonowy widelec

świeza kaseta i lancuch dopasowana do terenu jazdy

dobre ubrania

bidon np. camelbak nie śmierdzacy plastikiem też warto- dla zdrowia



#3 bcygan1

bcygan1
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 19:54

Prosilbym o jakies konkretne modele bo tak jak pisalem jestem zielony. Jaki np widelec bylby dobry i kaseta?

#4 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów

Napisano 17 czerwiec 2015 - 19:56

Jeżeli wszystko jest nowe i działa to nic nie zmieniaj. Wraz ze zużyciem możesz zastanowić się nad wymianą tego czy owego (raz, że z potrzeby wymiany zużytych elementów, a dwa - dopasowując do własnych potrzeb i upodobań).

W tym momencie priorytetem powinno być nabijanie km.

Jeżeli chcesz zainwestować to kup pedały spd-sl i buty (znajdziesz oddzielny wątek na ten temat), solidną pompkę podłogową, i zestaw "pierwszej pomocy" (multitool, pompka, zapasowa dętka, łyżki, łatki). Zakładam, że kask masz (jeżeli nie, to kup go w pierwszej kolejności) :). Zostaje jeszcze siodełko - ale to za x-set km, jak ubijesz tyłek i sprawdzisz czy to które masz się nadaje czy też nie.



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 czerwiec 2015 - 09:45

pedaly spd szosowe i dobre karbonowe buty (uzywki tanio chodza), potem karbonowy widelec

świeza kaseta i lancuch dopasowana do terenu jazdy

dobre ubrania

bidon np. camelbak nie śmierdzacy plastikiem też warto- dla zdrowia

Skoro bidon dla zdrowia to czemu używane buty? :)

Grzybica to nic fajnego - owszem można spróbować z nią wygrać, ale co jeśli nie? Do tego miła woń która bywa nieusuwalna żadna metodą.

Lepiej zamiast karbonów z niespodzianką nabyć nowe buty bez karbonu, higieniczne, tańsze i bezproblemowe.

 

Poza kwestiami higienicznymi nie widzę w praktyce żadnego sensu dla początkującego butów z podeszwą karbo. Używam i takich i takich i  na 99 procent jestem pewien że zwykłe - dobrze dopasowane - sprawdzą się. Zalecana oczywiście wizyta w sklepie stacjonarnym do przymiarek, nie tylko co do ługości ale i objętości buta. W moim przypadku długości sa ok a objetość nie - w Shimano kończy mi się możliwość dociągnięcia klamry i przydałby się jeszcze jeden ząbek.

 

Co do osprzetu - korba może być wyczuwalnie problemowa - tanie korby na kwadrat czesto mają krzywe zębatki, są krzywe same w sobie a suport z taką osią sztywności nie daje. Korba na wielowypust lub ze zintegrowaną osią plus suport - taka inwestycja



#6 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 18 czerwiec 2015 - 10:05

Jak tanio i masz nogę do 45 to w Lidlu były niedawno buty pod SPD-SL - wyglądały na całkiem solidne jak za 99 PLN :)



#7 bcygan1

bcygan1
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 18 czerwiec 2015 - 11:09

A jak bym chcial korby wymienic tak zeby z tylu miec najmniejsza 11 a z przodu 52 albo 53 najwieksza tobda sie w tym rowerze. Ktore beda jak cos pasowac. Podeslecie jakies linki. Teraz mam tyl 12x25 a przod 30x50.

#8 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 18 czerwiec 2015 - 11:30

Jako amator 50-12 i brakuje Ci pod nogą? Zajeździj ten napęd i myśl o wymianie.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#9 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 18 czerwiec 2015 - 11:39

No tak, dałeś 1300 zł za rower więc na razie ciesz się tym co masz, póki wszystko jest nowe nie ma sensu nic od razu wymieniać bo możemy zacząć wyliczankę i szybko okaże się że lepiej było od razu zainwestować w coś innego, tymczasem jeśli zaczynasz z niczym to wydatków i tak masz sporo, bo sam rower to nie wszystko. Biorąc pod uwagę to o czym koledzy wspomnieli wcześniej, spokojnie uzbiera się drugie tyle co zapłaciłeś za rower aby teraz w miarę wygodnie i bezpiecznie się nim poruszać.

Z ciekawości, po co Ci od razu przełożenie 53 do 11? Z doświadczenia wiem że przydaje się tylko podczas jazdy w peletonie lub szybkich zjazdach z prędkościach >60km/h. 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#10 bcygan1

bcygan1
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 18 czerwiec 2015 - 19:03

Tak jak pisalem w pierwszym poscie, pytam z ciekawosci. Nie pisze, ze zaraz bede wymienial ale chcialbym wiedziec czy w ogole sie da :) Poki co macie oczywiscie racje. Nic nie bede zasadniczo zmienial poza zainwestowaniem w spd i jakis zestaw naprawczy. Oponki juz wymienione.

#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 czerwiec 2015 - 19:10

Kasetę na taką która ma najmniejszą koronkę 11, korba na taka z blatem 53, nie wiem czy występuje w wersji 3x.

Jeśli brakuje Ci przełożeń zmień styl kręcenia na taki z wyższą kadencją, sądzę że obecnie raczej kręcisz z mniejszą częstotliwością.





Dodaj odpowiedź